Jeep Avenger e-Hybrid transmissieproblemen: vooral 2023/2024 of ook 2024/2025? Ervaringen gezocht

maxkok f2580324

Net ingestapt
Ik overweeg een Jeep Avenger te kopen en ik weet niet zeker of ik moet kiezen voor de hybride (e‑Hybrid) of de handgeschakelde benzineversie.

Ik heb berichten gezien over software‑ en transmissieproblemen bij de hybride.

Zijn deze problemen voornamelijk bij vroege productie‑modellen (2023/2024), of zijn de 2024/2025‑modellen verbeterd?

Ervaringen van langetermijnbezitters worden ook gewaardeerd.

Ik heb sinds juli 2025 zelf een Jeep Avenger e-Hybrid met ruim 25.000 km op de teller. Ik ervaar geen problemen met de transmissie of het schakelen

Binnen de AW duurtestvloot zijn er toch wel dingetjes met de hybride / EV Stellantis schakelsystemen?

Binnen de AW duurtestvloot zijn er toch wel dingetjes met de hybride / EV Stellantis schakelsystemen?
De Jeep Avenger was een elektrische, van de Lancia Ypsilon Hybrid staat me zo niets bij. De Panda is ook elektrisch en die had wel iets maar niet bij de transmissie waardoor hij een tijdje was 'omgewisseld' voor een hybride. Ik zit niet in de testredactie dus ik krijg het ook niet allemaal in detail mee. De Ypsilon had wel bij het wegrijden, zeker op de parkeerrem, dat die soms bruusk vrijkomt waardoor de auto plotseling iets vooruit kan schieten. Dat heb ik met de Avenger ook wel incidenteel.

Als je één van na medio 2025 koopt bij de Stellantis dealer en hem daar keurig zijn beurtjes geeft, heb je 8 jaar of 160 000 km garantie. Dus als als je graag een Avenger wilt en je maakt je zorgen over de betrouwbaarheid, zou ik op zoek gaan naar een dergelijk exemplaar.

Terug
Bovenaan