der Magistrat
Kilometervreter
Rob0032 zei:Ik vind er eigenlijk niet zo veel aan. Misschien wel te kek... Die zwarte velgen hierboven doen ook echt pijn aan m'n ogen.![]()
Welke velgen? Die van de speciale uitvoering of die van de fabriekstestauto?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rob0032 zei:Ik vind er eigenlijk niet zo veel aan. Misschien wel te kek... Die zwarte velgen hierboven doen ook echt pijn aan m'n ogen.![]()
HarrieD zei:Leuke auto, maar wat zijn het bij Fiat/Jeep toch knurften om de 2WD versies maar een trekgewicht van 1000 kg mee te geven. Geef je de auto een uitstraling dat hij alles aankan, kan je er geen fatsoenlijke caravan of paardentrailer achter hangen.
Zo sluit je bij voorbaat al een flinke kopergroep (particulieren met geld) uit. Hetzelfde geldt dus ook voor de Fiat 500X.
En hiervoor werd de Kia Soul al even ten tonele gevoerd. De huidige Soul, als benzine of diesel helaas niet leverbaar in NL, ziet er zeer goed uit, heeft een hoog trekgewicht, positieve testresultaten in Duitse autobladen en een lange garantie.
In de prijsklasse van de Renegade zou ik voor de Yeti gaan.
jjobar zei:Hallo allemaal,
Het valt me op dat er op dit forum weinig word gesproken over de Renegade. Ik zie ook nog geen echte Renegade discussie van mensen die er eentje hebben.
The SLB zei:Hij heeft niet echt een geweldige CW-waarde inderdaad...
0,345 4x2 (1.6 MultiJet II)
0,350 4x2
0,360 4x4
0,370 Trailhawk 4x4
The SLB zei:Hij heeft niet echt een geweldige CW-waarde inderdaad...
Welke heb jij in bestelling staan (& waar besteld, ben ik wel benieuwd naar!) is dat de 9-traps automaat 170pk AWD? Een tijdje terug was het verhaal van Fiat Auto Nederland dat deze auto's eind mei/begin juni in productie zouden gaan... Maar afhankelijk van de besteldatum ben je dus als eerste, of wat later aan de beurt - want er staat een rijtje met orders klaar. :T
The SLB zei:Wat bij die 1.4 wel on-Jeeps is trouwens, is het sportieve motorgeluid, en het ploffen uit de uitlaat (heel regelmatig bij opschakelen). Ben benieuwd hoe dat bij de automaat is.. dat is echt iets wat bij een Giulietta past, maar bij de Jeep verwacht je 't niet.
[size=medium]Eerste foto’s vernieuwde Jeep Renegade[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 6 juni 2018 • Tekst: Bob Kroese[/size]
De wijzigingen zijn subtiel maar doeltreffend: maak kennis met de vernieuwde Jeep Renegade. Het merk presenteert de nieuwste versie van de compacte SUV op de Turin Auto Show.
Dit zijn de eerste foto’s van de vernieuwde Jeep Renegade. De wijzigingen zitten vooral aan de voorkant en geven de SUV een stoerdere uitstraling. De lamellen in de grille zijn breder en lager dan voorheen en de zwarte vlakken in de bumper zijn kleiner gemaakt. Met de moderne led-verlichting in de koplampen kan de Renegade er weer even tegenaan.
Aan de achterkant is bijna alles hetzelfde, alleen de indeling en omlijsting van de achterlichten zijn gewijzigd. Of er ook binnenin wijzigingen worden doorgevoerd is niet bekend, Jeep geeft daarover nog geen informatie. Het infotainmentsysteem werd begin dit jaar al geupdatet.
Nieuwe motoren
Eerder deze week maakte Jeep bekend dat er compleet nieuwe motoren klaar staan voor de vernieuwde Renegade. De huidige benzinemotoren maken plaats voor nieuwe exemplaren, een 1.0 driecilinder met 120 pk en een 1.3 viercilinder met 150 en 180 pk. Later deze maand krijgen we meer informatie over de nieuwe motoren, als we gaan rijden met de vernieuwde Renegade.
De plug-in versies van zowel de Renegade als de Compass hebben de in de basis 150 pk sterke 1,3-liter turbomotor in de neus, een motor die medio vorig jaar werd gepresenteerd. In de nieuwe PHEV-versies werkt deze benzinemotor samen met een elektromotor die de achteras aandrijft; eAWD noemt Jeep het systeem. Hoe krachtig de elektromotor is, houdt Jeep nog even onder de pet. Wel zegt het merk dat het systeemvermogen op 'tot 240 pk' ligt.
Met deze aandrijflijn moet zowel de Renegade PHEV als de Compass PHEV in zo'n 7 seconden naar een snelheid van 100 km/h kunnen sprinten. Daarmee zijn de stekkerversies direct de snelste en krachtigste versies die Jeep van de cross-overs levert. Niet alleen zijn ze rap, volgens Jeep zijn de nieuwe versies dankzij hun elektromotor en het hoge koppel dat deze direct leveren ook nog eens beter in het terrein. De topsnelheid in elektromodus ligt op 130 km/h.
Jeep meldt nog niet hoe groot het accupakket precies is, maar zegt wel dat beide versies zo'n 50 kilometer elektrisch moeten kunnen afleggen. Vanbinnen monteert Jeep in de Renegade PHEV en de Compass PHEV een aangepast instrumentarium én een vernieuwd infotainmentscherm.