Jeep Renegade | facelift 2026 (BR)

Rob0032 zei:
Ik vind er eigenlijk niet zo veel aan. Misschien wel te kek... Die zwarte velgen hierboven doen ook echt pijn aan m'n ogen. (n)

Welke velgen? Die van de speciale uitvoering of die van de fabriekstestauto?

Leuke auto, maar wat zijn het bij Fiat/Jeep toch knurften om de 2WD versies maar een trekgewicht van 1000 kg mee te geven. Geef je de auto een uitstraling dat hij alles aankan, kan je er geen fatsoenlijke caravan of paardentrailer achter hangen.
Zo sluit je bij voorbaat al een flinke kopergroep (particulieren met geld) uit. Hetzelfde geldt dus ook voor de Fiat 500X.
En hiervoor werd de Kia Soul al even ten tonele gevoerd. De huidige Soul, als benzine of diesel helaas niet leverbaar in NL, ziet er zeer goed uit, heeft een hoog trekgewicht, positieve testresultaten in Duitse autobladen en een lange garantie.
In de prijsklasse van de Renegade zou ik voor de Yeti gaan.

HarrieD zei:
Leuke auto, maar wat zijn het bij Fiat/Jeep toch knurften om de 2WD versies maar een trekgewicht van 1000 kg mee te geven. Geef je de auto een uitstraling dat hij alles aankan, kan je er geen fatsoenlijke caravan of paardentrailer achter hangen.
Zo sluit je bij voorbaat al een flinke kopergroep (particulieren met geld) uit. Hetzelfde geldt dus ook voor de Fiat 500X.
En hiervoor werd de Kia Soul al even ten tonele gevoerd. De huidige Soul, als benzine of diesel helaas niet leverbaar in NL, ziet er zeer goed uit, heeft een hoog trekgewicht, positieve testresultaten in Duitse autobladen en een lange garantie.
In de prijsklasse van de Renegade zou ik voor de Yeti gaan.

Vreemd genoeg niet. De 500X mag 1200kg (geremd) en 600kg (ongeremd) trekken, nagenoeg hetzelfde als de Yeti.

Hallo allemaal,

Het valt me op dat er op dit forum weinig word gesproken over de Renegade. Ik zie ook nog geen echte Renegade discussie van mensen die er eentje hebben.

Ik heb er zelf een besteld vorig jaar maar zit er nog steeds op te wachten en het slechte nieuws is dat Jeep Nederland nog steeds niet weet wanneer mijn auto geleverd gaat worden. De dealer gaat er goed mee om en heeft mij voorzien van een voorloop auto maar uiteraard zit ik te wachten op mijn 1,4 170pk 4WD AT9 Limited uitvoering.

Het vreemde is dat wanneer ik kijk op de Amerikaanse fora, ik genoeg berichten lees van mensen die daar al hun bestelde Renegades krijgen terwijl de auto hier in Europa als eerste geleverd zou gaan worden.

Zijn er andere mensen die dezelfde ervaring hebben? Ik hoor graag jullie ervaringen!

Mooie auto. Ziet er wel erg smal uit, maar misschien komt dat door de foto's. Groeten, K K Hiranjgarbh Missier

Om maar wat meer over de Renegade neer te plempen, ik heb van 1 november 2014 tot en met maart 2015 zo'n 13.000km afgelegd in de Renegade. Genoeg om de auto goed te leren kennen!

Het gaat om de 1.4 Turbo MultiAir 140pk 2WD Limited

Van buiten lijkt het echt een grote auto, al is ie qua formaat echt een stuk kleiner dan bijvoorbeeld de Mazda CX-5. Een groot voordeel is de ruimte voor de passagiers. 4 volwassenen van gemiddelde lengte (1.85) kunnen prima zitten in deze auto en het uitgestrekte dashboard geeft je een ruimtelijk gevoel. Daarbij zijn de stoelen fantastisch, en de zitpositie is goed in te stellen.

Ik reed in de Limited uitvoering met opties als vollederen bekleding, groot navigatie, safety pakket, function-pack (met o.a. keyless entry) en 18" lichtmetalen velgen.

De navigatie is het zelfde als bij de Lancia Thema, Jeep Cherokee/Grand Cherokee en bijvoorbeeld de Dodge Ram. Werkt eigenlijk gewoonweg goed, het systeem is mooi vormgegeven, bluetooth & usb werkt snel en handig en het (standaard) audiosysteem klinkt bovengemiddeld. Het scherm tussen de toerenteller en snelheidsmeter (7 inch) ziet er echt modern uit en je kan er zaken oproepen als huidig/gemiddeld verbruik maar ook de olie, koelvloeistoftemperatuur etc. De afwerking van het interieur vind ik echt goed.

De kofferbak is misschien nog het minst ruim van allemaal, maar heeft wel een handige vorm zonder veel uitsteeksels, waardoor hij goed te beladen is. Met 2 grote koffers naar schiphol houdt het wel op, zonder hoedenplank 3 rechtop misschien...

Veel mensen denken, ach het is een Fiat, en dat zal wel niet rijden etc. Maar dat is juist een sterk punt van deze auto. Hij is enorm stil (weinig windgeruis ook), stuurt scherp (ook niet te licht) schakelt heerlijk en heeft een erg goede wegligging. Te veel gas in de bocht resulteert in veilig onderstuur.

Een potje sturen schuwt hij dus niet, maar op langere reizen (naar bijv. Brussel) is het een heerlijke comfortabele reisauto. Ze hebben een goede wegligging met comfort weten af te stemmen: erg knap!

Er zijn zeer veel veiligheidssystemen aan boord, o.a. automatische noodstop en lane keeping assist (actief).

Als we dan toch over nadelen moeten praten: Door de kleine achterruit en de grote binnenspiegel vlak voor je snuffert, zie je daar niet zo heel veel door. Maar de zijspiegels zijn wel weer van lekker formaat. Daarnaast scoor je, met een nette rijstjil, echt niet veel zuiniger dan 1:13.

Voor de rest heb ik er eigenlijk geen nadelen aan ondervonden: Over deze kilometers (elke 15.000km een beurt, dat heb ik net niet gered) heeft ie nihil olie verbruikt, zijn er geen kraakjes ontstaan in het interieur en heb ik 0 storingen gehad. Dit is denk ik tot nu toe wel de fijnste auto die ik heb gereden! (En ik heb ook tijden in een Mazda 6 nieuw model gereden, Mazda 3, Giulietta etc). Helaas was hij wit, en niet oranje. :D

10402898_10205286549665723_5764081012351317475_n.jpg

10671305_10205742192016497_8810615566614042981_n.jpg

10665325_10205580155405683_8998277571139161052_n.jpg

jjobar zei:
Hallo allemaal,

Het valt me op dat er op dit forum weinig word gesproken over de Renegade. Ik zie ook nog geen echte Renegade discussie van mensen die er eentje hebben.

'Weinig gesproken over', da's een grappige/terechte mededeling.

Inderdaad blijft >95% van de in NL beschikbare auto's op het AW Forum (totaal) onbesproken.
Er zit bv geen leven in het topic v/d Nederlandse nummer 1, de Clio.

Evenmin van - heeft U even? - de Polo, Captur, Up, 208/2008, Kia zus, Hyundai zo, 108/C1/Aygo, Fiat 500, Nissan QQ, Opel Corsa etc etc.
Toch allemaal goed verkopende auto's.

Leuk om te lezen over je positieve ervaring met deze Renegade! De 1 op 13 lijkt me heel redelijk voor deze auto vooral gezien zijn gewicht en hoge opbouw. Ook van dit soort gedownsizde turbo motoren weten we ondertussen dat ze zeker niet zo zuinig zijn als de fabriek het ons wil doen laten geloven.

Ik heb uitgebreid proefgereden voordat ik overging tot bestellen en vind ook dat deze auto een zeer volwassen rijgedrag heeft. Ook de afwerking van binnen staat op een hoog niveau. Gelukkig heb jij dat ook zo ervaren zodat de auto waarin ik proef heb gereden geen speciaal geprepareerde auto was om eventuele kopers over de brug te trekken ;-)

Ik kan niet wachten op het bericht van de dealer dat mijn auto in productie is gegaan....

Hij heeft niet echt een geweldige CW-waarde inderdaad...

Welke heb jij in bestelling staan (& waar besteld, ben ik wel benieuwd naar!) is dat de 9-traps automaat 170pk AWD? Een tijdje terug was het verhaal van Fiat Auto Nederland dat deze auto's eind mei/begin juni in productie zouden gaan... Maar afhankelijk van de besteldatum ben je dus als eerste, of wat later aan de beurt - want er staat een rijtje met orders klaar. :T

The SLB zei:

Aan het uiterlijk zie je niet direct de Cw-waarde. Die heeft tal van andere factoren te maken. Maar inderdaad heeft de Renegade geen hele gunstige Cw-waarde:

0,345 4x2 (1.6 MultiJet II)
0,350 4x2
0,360 4x4
0,370 Trailhawk 4x4

The SLB zei:

Welke heb jij in bestelling staan (& waar besteld, ben ik wel benieuwd naar!) is dat de 9-traps automaat 170pk AWD? Een tijdje terug was het verhaal van Fiat Auto Nederland dat deze auto's eind mei/begin juni in productie zouden gaan... Maar afhankelijk van de besteldatum ben je dus als eerste, of wat later aan de beurt - want er staat een rijtje met orders klaar. :T

Ik heb inderdaad de AT9 170pk AWD (benzine) in bestelling staan bij auto Halan in Amsterdam. Ik heb daarbij gekozen voor het Visibility pack, Function pack, Parking pak, Infotainment pack en Winter pack. Leer en een DAB radio heb ik ook nog aangevinkt...

Bestelling gedaan op 24 oktober 2014 dus ik mag hopen dat ik ook een van de eerste ben die hem gaat ontvangen!!!

Dat zal wel goedkomen denk ik dan!! Leuke opties, en die 9-traps automaat vind ik zelf echt super!

Hoewel ik 'm niet gereden heb met die automaat (natuurlijk) heb ik wel een aantal keer in de Cherokee 2.0 diesel 170pk & 3.2 V6 gereden met 9-traps automaat. Wat schakelt dat soepel, lekker laag in de toeren af en toe, en als je dan plankgas geeft schakelt ie in 1x 3 trappen terug. Echt onwijs relaxed!

Wat bij die 1.4 wel on-Jeeps is trouwens, is het sportieve motorgeluid, en het ploffen uit de uitlaat (heel regelmatig bij opschakelen). Ben benieuwd hoe dat bij de automaat is.. dat is echt iets wat bij een Giulietta past, maar bij de Jeep verwacht je 't niet :p.

The SLB zei:
Wat bij die 1.4 wel on-Jeeps is trouwens, is het sportieve motorgeluid, en het ploffen uit de uitlaat (heel regelmatig bij opschakelen). Ben benieuwd hoe dat bij de automaat is.. dat is echt iets wat bij een Giulietta past, maar bij de Jeep verwacht je 't niet :p.

Zodra ik de auto heb zal ik je laten weten of er ook plofjes uit de uitlaat komen. Ik heb dat wel eens ervaren bij de Mini Cooper S die dit ook regelmatig deed. Wel grappig bij een sportieve auto maar van een Jeep verwacht je het inderdaad niet.

Wel leuk dat er nu wat vaart in dit forum zit. Ik vind het persoonlijk wel prettig om ervaringen en eventuele problemen van andere mensen te lezen. Vaak zijn er al oplossingen die andere mensen al hebben en wanneer je dan een goed forum hebt kan je soms de antwoorden al vinden.

Ik weet niet of er nu (aanstaande) Renegade bezitters aan het meelezen zijn maar hebben jullie al eens nagedacht over jullie banden keuze? Gaan jullie off-road of blijven jullie alleen op het asfalt? Ik heb zelf lang nagedacht over de banden die ik wil gaan gebruiken. Ik lees veel op de Amerikaanse fora waar de meeste discussies gaan over de General Grabber AT of de Yokohama Geolandar A/T-S. Het voordeel van deze banden is dat je ermee off-road kan en je geen extra winter set nodig hebt omdat ze M+S zijn. Het issue wat ik er alleen mee heb is dat ze nogal luidruchtig zijn, ze niet de prestaties halen van een zomerband en ik denk dat ik niet vaak off-road zal gaan.

Een mogelijke oplossing is er ondertussen van Michelin. Als ik het verhaal mag geloven (en volgens AutoVisie is dit ook zo) zijn dit zomerbanden die 90% van de capaciteiten heeft van een winterband. Bijna te goed om waar te zijn. Je kan ze hier vinden:

Michelin CrossClimate

Ik heb in ieder geval met mijn dealer afgesproken dat mijn Renegade met deze banden geleverd gaat worden. Heeft iemand anders nog ervaringen of suggesties misschien?

Ik heb ervaring met het rijden op zomer, winter & op 4 seizoenen / mud banden..

1 tip: Kies gewoon goede zomerbanden. De all-weather band is minder goed in de zomer dan de zomerband, en minder goed in de winter dan de winterband. De Renegade heeft een redelijk sportief weggedrag, dit ga je echt teniet doen met ruige(re) banden.

Als je voor 4 seizoenenbanden gaat, dan vind ik de GoodYear nog het prettigst.

Oh, dat laatste stukje las ik nu pas. Geolandar nooit aan beginnen, ik ben benieuwd naar je ervaringen met de Michelins!!

Eindelijk is het zover; Mijn Jeep zal geproduceerd gaan worden in week 27, eind van deze maand :LOL: :LOL: :LOL:

Zodra ik de auto heb zal ik mijn bevindingen hier posten inclusief foto's natuurlijk! :p

Uiteindelijk 2 weken geleden na 9 maanden wachten mijn Renegade ontvangen en ondertussen al de eerste 1000 (probleemloze) km's mee gereden.

Na veel negatieve verhalen te hebben gelezen over de AT9 automaat moet ik eerlijk bekennen dat ik nog geen enkel probleem heb kunnen ontdekken. Hij schakelt zeer zacht en zonder problemen tot nu toe.

Er waren en zijn nog steeds wel veel afleverings issues met deze auto. Het Parking pakket is nog steeds niet leverbaar, winter matten zijn niet leverbaar en het bestelde alarm was ook niet geleverd en daar ben ik nog steeds mee bezig om dit goed afgehandeld te krijgen. Tel daarbij op dat mijn spatbord beschadigd was tijdens transport en de auto zeer slecht gewassen was voor de aflevering en je snapt dat ik over het totale logistieke plaatje behoorlijk ontevreden ben.

Gelukkig maakt de auto zelf dat helemaal goed en ik ga zeker een uitgebreide review schrijven zodra ik daar wat meer tijd voor heb en al mijn issues zijn opgelost door de dealer.

later meer.....

[size=medium]Eerste foto’s vernieuwde Jeep Renegade[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 6 juni 2018 • Tekst: Bob Kroese[/size]

De wijzigingen zijn subtiel maar doeltreffend: maak kennis met de vernieuwde Jeep Renegade. Het merk presenteert de nieuwste versie van de compacte SUV op de Turin Auto Show.

Dit zijn de eerste foto’s van de vernieuwde Jeep Renegade. De wijzigingen zitten vooral aan de voorkant en geven de SUV een stoerdere uitstraling. De lamellen in de grille zijn breder en lager dan voorheen en de zwarte vlakken in de bumper zijn kleiner gemaakt. Met de moderne led-verlichting in de koplampen kan de Renegade er weer even tegenaan.

Aan de achterkant is bijna alles hetzelfde, alleen de indeling en omlijsting van de achterlichten zijn gewijzigd. Of er ook binnenin wijzigingen worden doorgevoerd is niet bekend, Jeep geeft daarover nog geen informatie. Het infotainmentsysteem werd begin dit jaar al geupdatet.

Nieuwe motoren

Eerder deze week maakte Jeep bekend dat er compleet nieuwe motoren klaar staan voor de vernieuwde Renegade. De huidige benzinemotoren maken plaats voor nieuwe exemplaren, een 1.0 driecilinder met 120 pk en een 1.3 viercilinder met 150 en 180 pk. Later deze maand krijgen we meer informatie over de nieuwe motoren, als we gaan rijden met de vernieuwde Renegade.

jeep-renegade-296071-800.jpg

jeep-renegade-296072-800.jpg

jeep-renegade-296073-800.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/juni/44974-jeep-renegade-vernieuwd-eerste-fotos

De subtiele wijzigingen doen 'm goed. De grille vind ik doordat hij minder rondingen heeft net wat stoerder dan voorheen.

Live foto's van de Turijnse autobeurs:

jeep-renegade-my19-a-parco-valentino-2018.jpg

Bron: https://www.motor1.com/news/244241/2019-jeep-renegade-real-images/

Prima facelift. Inderdaad ietsje stoerder en dat kon de auto wel gebruiken. Verkoopt nog steeds opvallend goed in de V.S. voor de grootte. De 500X lijkt dan weer niet helemaal mee te kunnen in de B-SUV-hype.

Rij-impressie met de vernieuwde Renegade met de nieuwe 1.0 en 1.3 motoren: https://www.autokopen.nl/autotests/45134-vernieuwde-jeep-renegade-knuffel-wrangler

jeep-renegade-2019-296782-800.jpg

jeep-renegade-2019-296777-800.jpg

jeep-renegade-2019-296798-800.jpg

In enkele internationale media kon de Renegade op kritische pers rekenen, de 1.0 is aan de zwakke kant en de 1.3 is gekoppeld aan een onprettig schakelende automaat met dubbele koppeling. Voor Nederland is de 1.0 echter vast meer dan voldoende en een hele vooruitgang ten opzichte van de bestaande 1.6.

Compass plug-in hybride:

De plug-in versies van zowel de Renegade als de Compass hebben de in de basis 150 pk sterke 1,3-liter turbomotor in de neus, een motor die medio vorig jaar werd gepresenteerd. In de nieuwe PHEV-versies werkt deze benzinemotor samen met een elektromotor die de achteras aandrijft; eAWD noemt Jeep het systeem. Hoe krachtig de elektromotor is, houdt Jeep nog even onder de pet. Wel zegt het merk dat het systeemvermogen op 'tot 240 pk' ligt.

Met deze aandrijflijn moet zowel de Renegade PHEV als de Compass PHEV in zo'n 7 seconden naar een snelheid van 100 km/h kunnen sprinten. Daarmee zijn de stekkerversies direct de snelste en krachtigste versies die Jeep van de cross-overs levert. Niet alleen zijn ze rap, volgens Jeep zijn de nieuwe versies dankzij hun elektromotor en het hoge koppel dat deze direct leveren ook nog eens beter in het terrein. De topsnelheid in elektromodus ligt op 130 km/h.

Jeep meldt nog niet hoe groot het accupakket precies is, maar zegt wel dat beide versies zo'n 50 kilometer elektrisch moeten kunnen afleggen. Vanbinnen monteert Jeep in de Renegade PHEV en de Compass PHEV een aangepast instrumentarium én een vernieuwd infotainmentscherm.

bn3y32pba8i8_800.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/jeep-presenteert-zijn-eerste-plug-in-hybrides/

Nu voor Brazilië, later vast ook voor Europa: de vernieuwde Renegade. Dit is de Trailhawk: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/facelift-voor-jeep-renegade/

slpytimbn6jl_800.jpg

fdqy1a4budcm_800.jpg

Jammer, die grote koplampen vond ik nou juist het meest karakteristieke element van het model.

Meer foto's van de Braziliaanse Renegade facelift:

12-jeep-renegade-longitude-t270-foto-murilo-goes.jpg

27-jeep-renegade-longitude-t270-foto-murilo-goes.jpg

49-jeep-renegade-longitude-t270-foto-murilo-goes.jpg

novo-jeep-renegade-trailhawk-15-.jpg

Rijtest: https://autoesporte.globo.com/mercado/noticia/2022/02/jeep-renegade-2022-5-razoes-para-comprar-e-5-motivos-para-fugir-dele.ghtml

Kijk ik even in het boekje dat bij mijn Jeep Renegade hoort en ja hoor !
Alweer die dikke leugen die ik bij alle nieuwe auto's tegenkom. Puur bedrog .
Waar heb ik het over ?
Het verbruik van de auto als ie bereden wordt.
Het is overal en bij alle merken hetzelfde ! In mijn boekje staat dat de koets 5 liter drinkt op de 100 km buiten de stad. (1op 20 dus) Nou, maak daar dan maar een gebruiksgemiddelde van 1op 12 van. Wanneer wordt dit leugenachtige gedrag van overheidswege aangepakt ?
Niks dan lof over de auto zelf, maar dat gelul van de fabrikanten over het verbruik zou toch strafbaar moeten zijn als kopersbedrog ?
En waarom hoor ik daarover nooit iets in de auto bladen ?

Ik vind je taalgebruik wel wat sterk. Ik kom doorgaans vrij eenvoudig dicht in de buurt van de fabrieksopgave. Het is maar net hoe je de auto rijdt. Er is trouwens vaak genoeg over geschreven in de verschillende bladen dat het theoretisch verbruik lang niet altijd gehaald kan worden. Vandaar ook dat de verbruikstest recentelijk werd aangescherpt, bijv.

Ik denk dat bij de fabrieksopgave niet rekening gehouden wordt met de rijstijl van de bestuurder, want dat wisselt nogal. Ben je een rustig persoon of ben je een opgefokt persoon, iedereen is anders.

Daar knapt die wel serieus van op zeg.

Je ziet die renegades hier echt veel, ik weet nooit of ik ze nou wel leuk vind of juist erg lelijk. Beetje bijzonder model :)

Terug
Bovenaan