Joël D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | BMW Z4 3.0 si Individual '08 - Total Loss?

Nogmaals gefeliciteerd Joel!
Je hebt gewoon een van de beste 155's van Nederland gekocht. ;)

Joël D. zei:
Origineel 116pk ja, deze heeft een Squadra chip en heeft dus zo'n 127pk. ;)

Hij heeft inderdaad ''maar'' 127 pk, echter heb ik(toen ik eigenaar was) vaak opmerkingen gehad bij ritten, of ik er niet een ander blok in gelepeld had? :)

Jah dan heb je ook wat aan de chip, zonder loopt hij als een verkrekte 1.6 :)

Ik zit je maar te stangen hoor CK. ;)

Het verschil tussen 98 en 95 is echt merkbaar. De chip is inderdaad ook waardeloos op 95. Ik heb een keer, omdat het niet anders kon, V-Power moeten tanken. Dat maakte al een duidelijk verschil, dan loopt hij minder mooi. Er zit zelfs verschil tussen 98 van de Tinq/Tango en 98 van de BP. De laatste geniet de voorkeur van Bianco.

Daniel500E zei:
Ik zit je maar te stangen hoor CK. ;)

Het verschil tussen 98 en 95 is echt merkbaar. De chip is inderdaad ook waardeloos op 95. Ik heb een keer, omdat het niet anders kon, V-Power moeten tanken. Dat maakte al een duidelijk verschil, dan loopt hij minder mooi. Er zit zelfs verschil tussen 98 van de Tinq/Tango en 98 van de BP. De laatste geniet de voorkeur van Bianco.

Dat laatste krijgt hij eigenlijk ook al vanaf 2000! ;)

Oef, dat is wel kostbaar als zo'n auto eigenlijk RON98 nodig heeft. Maar dat moet je gewoon over hebben voor zo'n fraaie Alfa!(y)

Autorijden kost geld. Alfa rijden helemaal, dat moet je ervoor overhebben. Het is namelijk wél heel apart, ik zeg altijd al dat je minstens 1 Alfa gehad moet hebben.

Dat weet je maar nooit. Denk dat er nog wel een keer een 166 vol in de opties met een lage kmstand voorbijkomt.

Toch is het ook wel leuk om een VR6 te kopen die na maanden buiten stil staan gewoon zonder enig punt door de APK komt. Moet je met een Alfa maar afwachten... :)

Daniel500E zei:
Toch is het ook wel leuk om een VR6 te kopen die na maanden buiten stil staan gewoon zonder enig punt door de APK komt. Moet je met een Alfa maar afwachten... :)

Kan met een Alfa ook hoor, je weet maar nooit!;)

Vandaar 'je weet maar nooit', een Alfa een half jaar buiten zetten kan goed gaan, maar ook heeeéél fout. :)

Wat is trouwens het doel van de chip? Voor de echte vermogenstoename hoef je het niet te doen. Is hij vooral om de loop van de motor te optimaliseren?

Daniel500E zei:
Vooral hoger in de toeren is hij door die chip juist feller. ;)

Wat maakt het toch uit, het is allemaal een subjectieve beleving! Ik zou niks aan de auto veranderen, lekker origineel houden!

Die chip zit er al in. Al jaren. En een Squadra chip in een Alfa is verantwoord. Het maakt de rijbeleving van deze specifieke 155 nog leuker.

155-17-ts.GIF

Dat is een hele nette koppel en vermogens kromme! De chip tilt hem alleen op en dat is erg goed. (vaak zie je van die kronkels dan)

opel-omega zei:
Dat is een hele nette koppel en vermogens kromme! De chip tilt hem alleen op en dat is erg goed. (vaak zie je van die kronkels dan)

Dit bedrijf staat dan ook bekend als een van de beste alfa tuners(dmv chip) in Europa.;)

Mijn vader heeft toen voor een chip gekozen omdat het de soepelheid van het blok heel er ten goede komt.
50 in zijn 5 is geen enkel probleem voor deze alfa, terwijl ik daar met mijn 33 niet aan hoef te denken.

Zo, hij staat op ´t oprijpad hoor. Nog niet op mijn naam, maar dat komt wel goed als ik m´n rijbewijs heb. :)

Een paar foto's:

_IGP2080.jpg

4.jpg

_IGP2077.jpg

En toen waren de batterijen leeg. :(

Bij het ophalen ook nog een paar foto's gemaakt, maar die waren echt verschrikkelijk geworden...

Jullie houden nog foto's van me tegoed. :)

Blijft toch heel gek om te zien, zo bij een ander! :)

Maar hij is op zijn plek. Heel veel plezier met de auto Joël, maar dat gaat ongetwijfeld goedkomen.

Terug
Bovenaan