Joël D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | BMW Z4 3.0 si Individual '08

Ik vind een Born ook leuk. Maar zou je 'm in plaats van de Z4 willen, of als zorgeloze dagelijkse auto ernaast? Ik hoop dat laatste?

Z4 gewoon lekker houden. In de basis gewoon betrouwbaar, als je de bekende zwakke plekken hebt aangepakt zoals koelsysteem dan kan ie weer tijden mee.
En dan een auto ernaast al dan niet elektrisch om de Z4 wat te ontzien en om wat goedkoper te rijden. Benzineprijs is natuurlijk torenhoog, maar op een hele tank scheelt het denk ik zo’n 15 euro. Lig ik voor een auto die zoveel plezier geeft niet wakker van.

Ik vind een Born ook leuk. Maar zou je 'm in plaats van de Z4 willen, of als zorgeloze dagelijkse auto ernaast? Ik hoop dat laatste?
Ik zit hier een beetje met de ruimte. Helaas is er in de wijk niet een overvloed aan parkeerplaatsen. Dus ik vind het niet zo heel fijn om de Z4 dan langere tijd te laten staan. Daarnaast, als hij toch buiten, op straat staat, zie ik het nut van een auto er naast niet zo heel erg in. Als hij binnen kan staan, dan zeker wel. Maar goed, die luxe heb ik helaas niet.

Herkenbaar. De Mini staat hier helaas ook gewoon aan de straat.
Ben toch bang dat je de Z4 met zijn eigenschappen dan wel gaat missen.

Och, die brandstofkosten. Natuurlijk is een tank vullen nu iets duurder dan voorheen, maar als je naar de TCO kijkt valt het best mee. Ik kan me wel voorstellen dat de andere zaken demotiveren, met name de airco. Als het bij alleen vullen blijft kom je er goed vanaf.

Daarnaast, als hij toch buiten, op straat staat, zie ik het nut van een auto er naast niet zo heel erg in. Als hij binnen kan staan, dan zeker wel. Maar goed, die luxe heb ik helaas niet.
Wellicht een plekje naast de 155 reserveren en dan een winterbeater kopen en seizoenswissel met de Z4? Maar again; heel erg veel schiet dat niet op.

Herkenbaar. De Mini staat hier helaas ook gewoon aan de straat.
Ben toch bang dat je de Z4 met zijn eigenschappen dan wel gaat missen.
Ja, daar ben ik ook wel bang voor. Eventueel zou een e-up kunnen, maar dan blijf ik zitten met een Z4 die aan straat staat, en voor de TCO maakt het eigenlijk ook weinig uit.
Och, die brandstofkosten. Natuurlijk is een tank vullen nu iets duurder dan voorheen, maar als je naar de TCO kijkt valt het best mee. Ik kan me wel voorstellen dat de andere zaken demotiveren, met name de airco. Als het bij alleen vullen blijft kom je er goed vanaf.
Helaas is het meer dan afvullen, daar was ik al mee begonnen. ;)
Wellicht een plekje naast de 155 reserveren en dan een winterbeater kopen en seizoenswissel met de Z4? Maar again; heel erg veel schiet dat niet op.
De 155 staat nu op een uur rijden. Dat is een van de redenen dat ik er niet mee rijd. Het liefst had ik hier op loopafstand een garage. Dan zou een e-up prima zijn en voor de langere of mooi weer ritten de Z4.

Met een seizoenswissel (dus 2x per jaar) maakt dat uurtje rijden toch niet zo veel uit?
Garage op loopafstand wil iedereen wel, moet je maar net geluk mee hebben als er iets beschikbaar komt.

Ik wil de Z4 sowieso op loopafstand hebben.

Maar goed, ik had wat plannen voor de 155, maar het budget stroomt de laatste maanden naar de Z4. Aircopomp is dus definitief kapot, en ook heeft een vogel mijn auto volledig ondergescheten afgelopen week, wat in de lak is getrokken. Ik hoop dat het er nog uitgepolijst kan worden, maar ik ben bang dat ik motorkap, achterschermen en kofferdeksel moet over laten spuiten. En als ik dan toch bezig ben ook de voorbumper. Zo blijf je bezig.

Vervelend dat het zo tegen zit.

Ah ja vogelpoep is wel gemeen spul idd.
Hopelijk kun je een hoop wel weg poetsen. Misschien zelfs schuren met heel fijn 3000 tot 8000 en dan poetsen met grof pasta en dan weer tot fijn. Zou dat eerst bekijken. :)

Terug
Bovenaan