Joël D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | Mazda MX-5 PRHT 2.0 NC2 '10 - te koop | Oude bekende

Waarvoor MX-5 "PRHT" staat, geen idee, maar wat een leuke roadster :love: is dit. Recaro stoelen, haaa. Maar ik ben lichtelijk bevooroordeeld.

Is een facelift NC want Xenons, goed opletten want bij een mede forummer heeft de automatische hoogteverstelling daarvan de vakantie verpest (lichtte de eekhorens uit de bomen in Toscane) en het feit dat het interieur na een hoosbui ook nog compleet onder water stond maakte de sfeer er met zijn vrouw niet beter op. Drainholes proper houden Joël, geloof me; niemand kijkt daar naar tot er gedonder mee is. Zeker bij een auto die buiten slaapt.

(edit, verdomme vloeken mag niet, wat is het toch een knappe auto in profiel)

Lekkere kar hoor, ideaal voor een mooie roadtrip. Is er voldoende ruimte voor bagage voor een paar weken?
Mooi wagenpark thuis, de E55 is er dus ook nog steeds (y)

Gefeliciteerd, erg leuke auto kan ik uit eigen ervaring vertellen. Die van mij stond aanvankelijk ook zo laag maar dat gaf wel problemen. Heb de Bilsteins vervangen voor een in hoogte en hardheid instelbare schroefset.

Waarvoor MX-5 "PRHT" staat, geen idee, maar wat een leuke roadster :love: is dit.

powered retractable hardtop

Lekkere kar hoor, ideaal voor een mooie roadtrip. Is er voldoende ruimte voor bagage voor een paar weken?
Mooi wagenpark thuis, de E55 is er dus ook nog steeds (y)
Ik ga in mijn eentje, dus ik schat dat het wel goed komt. ;) E55 is er inderdaad nog steeds. Alweer bijna 20 jaar in bezit! Die gaat nooit meer weg.
Leuke MX5, maar hij ligt wel heel laag zo te zien. Stuiter je niet bijna de auto uit of valt het mee?

De 155 blijft mooi, ga je hem toch houden?
Hij ligt goed laag. Bandjes oppompen naar 2 bar :)oops:) scheelt wel met schrapen! Verder valt het mee, oncomfortabel wil ik het zeker niet noemen. 155 heb ik besloten maar te houden, kost ook niet zo gek veel onder aan de streep.

Vrijdag is de mx-5 voor apk + onderhoud weggebracht. Heb hem nog van onder kunnen bekijken, maar dat zag er prima uit. Enige opmerkingen waren de remblokken voor, die moet ik dus nog vervangen.

Wat vreselijk jammer van die unieke Z4 o_O
Mooie opvolger! onderstel technisch is een Mx5 absoluut de betere stuur auto.
Maar motorisch mis je die geniaal fijne zes lijn wel denk ik.
Veel plezier met de Mx5!

page_47481689-72164a90303f27ec6e5ef7ee5dd28700.jpg

page_47436362-33d5959681d00798d099ea3d6667399b.jpg

Net de MX-5 weggebracht omdat de koppeling begon te slippen (het houdt niet op...). Ik heb er nog geen klik mee, moet ik zeggen. Het voornaamste is dat ik toch wat vermogen mis. Hij is vlot, maar een pk'tje of 40 erbij zou niet verkeerd zijn. Maar ik heb ook geen zin om 5k neer te leggen voor een turbo, uitlaat, intercooler en weet ik veel wat. Voor de zomer is het prima in ieder geval, daarna denk ik toch dat ik maar op zoek ga naar wat anders. Volgens mij heb ik hem ook nog niet gewassen sinds dat ik hem heb. o_O

Maar goed, liever nu kapot dan over 3 weken als ik in Spanje zet, zullen we maar zeggen.

De garage waar ik heb had gebracht heeft hem uiteindelijk van de handelaar overgenomen die het winnende bod had en heeft hem zelf opgeknapt. Dat was verder geen afgesproken werk en buiten mij om. Ik wist niet eens dat hij hem had overgenomen, totdat ik de Z4 zag staan toen we mijn vaders nieuwe auto gingen ophalen bij dezelfde garage. Toen afgesproken dat hij mij zou bellen als hij klaar was.

De garage waar ik heb had gebracht heeft hem uiteindelijk van de handelaar overgenomen die het winnende bod had en heeft hem zelf opgeknapt. Dat was verder geen afgesproken werk en buiten mij om. Ik wist niet eens dat hij hem had overgenomen, totdat ik de Z4 zag staan toen we mijn vaders nieuwe auto gingen ophalen bij dezelfde garage. Toen afgesproken dat hij mij zou bellen als hij klaar was.
Mooi verhaal, leuk zeg!

Klinkt als eind goed, al goed. Zijn ook technische zaken als de airco in dezelfde moeite gefikst?
Airco is uiteraard gefixt!

Goed, we zijn weer terug van vakantie. :) Gisteren van San Sebastian naar Gouda gereden, 1300 km. Met oordopjes in. ;)

In totaal afgelopen ruim 2 weken 4500 km gereden. Via Toulouse, Andorra en de Pyreneeën naar San Sebastian, vanaf daar via de kust naar Santander en vervolgens de bergen (Picos de Europa in).

Verder totaal geen problemen gehad, behalve een sleutel die ik in de kofferbak had gegooid. Ook geen olie verbruikt. Hij rijdt echt heerlijk, maar ik mis toch net wat beleving en snelheid. Dus hij mag weg. Binnenkort ga ik hem even goed poetsen, maar even kort een samenvatting, wellicht is iemand hier geïnteresseerd. :)

Mazda MX-5 NC Hardtop, 2010, 204.000 km. Geïmporteerd door de vorige eigenaar in 2022 uit Duitsland, direct van de eerste eigenaar.
Boekjes en onderhoudsgeschiedenis aanwezig. Vorige eigenaar heeft de auto voorzien van Bilstein B12 onderstel. Verder heb ik de afgelopen maanden nog het volgende gedaan:
- Onderhoudsbeurt + APK
- Nieuwe remblokken (EBC) voor
- Nieuwe koppeling + drukgroep + druklager + hulpkoppelingscilinder
- Apple Carplay/Android Auto (draadloos) geïnstalleerd + adapter voor stuurwielbediening + DAB.

De auto is verder voorzien van originele Recaro's (zeldzaam!) met verlaagde stoelrails, waardoor je ook als je langer bent goed kan zitten. Verder de standaard opties zoals xenon, stoelverwarming, cruise control, climate control.

Nee, had ik kunnen doen, maar vond ik een beetje zonde van de MX-5. Roadtrip met de Z4 komt wel. ;)

Terug
Bovenaan