Kapotte band Oponeo

A

Anoniem

Guest
Beste forum gebruikers,

Ik ben benieuwd of er meer mensen te maken hebben gehad met een slechte levering van Oponeo.

Dit Poolse bedrijf verstuurt autobanden via hun website.

Ik heb hier twee “nieuwe” autobanden gekocht. Deze zijn door mijn garage erop gelegd middels een volautomatische bandenwisselaar.
Toch liep een band continu leeg. Na een uur zoeken bleek er een super klein scheurtje in de zijkant van de wang te zitten.

Mijn garagehouder zei al; Joffrey je kunt dit aangeven maar bij dit bedrijf kun je fluiten naar je geld.
Vervolgens heb ik dit toch aangekaart bij Oponeo via mail met duidelijke uitleg en foto’s. Wat denk je; ze geven de garagehouder de schuld.

Ik was benieuwd of meer mensen soortgelijke klachten review ervaringen hebben met Oponeo. En wat je er tegen zou kunnen doen.

Vriendelijke groeten Joffrey

Ik weet niet wat een volautomatisch bandenapparaat is, maar van alle bandenapparaten die ik heb gezien moet je nog altijd zelf handmatig bepaalde handelingen doen.

Het kan inderdaad zijn dat de band af fabriek een scheurtje heeft, kan ook zomaar zijn dat de garage dit (al dan niet perrongeluk) heeft veroorzaakt. Hoe dan ook, dit is het risico als je goedkope banden bij adres 1 koopt en laat monteren bij adres 2. Die gaan altijd naar elkaar wijzen. Denk dat je bij elk ander bedrijf vergelijkbaar met Oponeo precies de zelfde reactie had gehad. Voor jou als consument vrijwel niet te bewijzen.

Ik heb jaren geleden ooit een keer 4x nokian winterbandjes gekocht bij Oponeo. Prima levering en zelfs de productiedatum was best recent (wat ook wel eens anders werd beweerd).

Inderdaad dit is heel moeilijk te bewijzen, banden kapot trekken bij het opleggen gebeurt af en toe.

Wil je dit risico vermijden, dan moet je banden kopen rechtstreeks bij de monteur, dan is die 100% verantwoordelijk ervoor.

Zelf heb ik overigens al best wel goede ervaring met online bandenbedrijven, dus ik vrees dat je echt pech gehad hebt.

Ik weet niet wat een volautomatisch bandenapparaat is, maar van alle bandenapparaten die ik heb gezien moet je nog altijd zelf handmatig bepaalde handelingen doen.

Het kan inderdaad zijn dat de band af fabriek een scheurtje heeft, kan ook zomaar zijn dat de garage dit (al dan niet perrongeluk) heeft veroorzaakt. Hoe dan ook, dit is het risico als je goedkope banden bij adres 1 koopt en laat monteren bij adres 2. Die gaan altijd naar elkaar wijzen. Denk dat je bij elk ander bedrijf vergelijkbaar met Oponeo precies de zelfde reactie had gehad. Voor jou als consument vrijwel niet te bewijzen.

Ik heb jaren geleden ooit een keer 4x nokian winterbandjes gekocht bij Oponeo. Prima levering en zelfs de productiedatum was best recent (wat ook wel eens anders werd beweerd).
Heb je ook gelijk in hoor. In vervolg gewoon weer bij de garage zelf. Dure les.
Bedankt voor je reactie

Inderdaad dit is heel moeilijk te bewijzen, banden kapot trekken bij het opleggen gebeurt af en toe.

Wil je dit risico vermijden, dan moet je banden kopen rechtstreeks bij de monteur, dan is die 100% verantwoordelijk ervoor.

Zelf heb ik overigens al best wel goede ervaring met online bandenbedrijven, dus ik vrees dat je echt pech gehad hebt.
Ja ik heb idd ook vaak bij andere online banden sites gekocht, niks mis mee. Dure les. Bedankt voor je reactie

Ik heb jaren geleden ooit een keer 4x nokian winterbandjes gekocht bij Oponeo. Prima levering en zelfs de productiedatum was best recent (wat

Deze lijkt er op wat ze hebben staan. Die van hun is geloof nog iets uitgebreider
ook wel eens anders werd beweerd).

Terug
Bovenaan