Kenteken check rapport importmelding

Rick 9447092

Wegverkenner
Goedemorgen allen,

Ik heb een kenteken check rapport opgevraagd van een Volkswagen T-ROC die mij op het eerste oog erg aanspreekt. In het rapport staat bij het kopje Schadehistorie het volgende:

Importmelding
Resultaten tijdens importeren: Opgelet!

Datum import melding: 30-01-2020

Dit voertuig is waarschijnlijk met schade uit Duitsland geïmporteerd. De bruto BPM zoals vermeld door de RDW is significant lager dan de verwachte rest-BPM van dit voertuig.

Dit betekent dat er een redelijke kans op fraude is geweest. Schadevoertuigen of voertuigen met een hoge kilometerstand zijn uitgezonderd van de standaard BPM regels.

Ik heb dan gelijk geen goed gevoel hierbij (wat ergens ook logisch is lijkt me), maar wat kun je hiermee? Dient de huidige verkoper hier vanaf te weten? Iemand hier ervaring mee? Wat zouden jullie doen?

Ik lees graag jullie reacties.

Bedankt!

Met vriendelijke groet,
Rick

Ik zou direct doorlopen en op zoek gaan naar een andere. Verhaal lijkt me redelijk helder, het betreft een schade-auto.
Ja, die melding zal er niet voor niets in staan. Echter vertelde de verkoper dat het geen schade-auto betreft en dat de auto bij hen bekend is...

Ik denk dat je terecht geen goed gevoel hebt, dus niet verder verdiepen in deze auto en verder kijken. Er is aanbod genoeg van gebruikte T-rocs.

Deel de auto eens zodat we kunnen zien om welk bpm bedrag het gaat. Wie weet klopt dat kentekenrapport niet.

Heeft de verkopende partij de auto zelf ingevoerd?

In je vorige topic liet je volgens mij navolgende best wel mooie origenele NL T-Roc staan vanwege geen goed gevoel bij de verkoper (die wellicht net even zijn dag niet had) en een brandend lampje (waarschijnlijk gewoon lege accu).

Dan zou ik aan de T-Roc die je nu aanhaalt al helemaal niet beginnen.

Heb je nog wat gedaan met de T-Roc hierna, waar ik je in dat topic ook op heb gewezen? Die staat nog steeds te koop volgens mij. Geen goed inruilvoorstel gekregen?

Deel de auto eens zodat we kunnen zien om welk bpm bedrag het gaat. Wie weet klopt dat kentekenrapport niet.

Heeft de verkopende partij de auto zelf ingevoerd?
Dat is deze:

Verkoopprijs: € 24.950,-
Kilometerstand: 103.451 km
Bouwjaar: 03/2019

Zoals de verkoper vertelde hebben ze de auto zelf geïmporteerd.

In je vorige topic liet je volgens mij navolgende best wel mooie origenele NL T-Roc staan vanwege geen goed gevoel bij de verkoper (die wellicht net even zijn dag niet had) en een brandend lampje (waarschijnlijk gewoon lege accu).

Dan zou ik aan de T-Roc die je nu aanhaalt al helemaal niet beginnen.

Heb je nog wat gedaan met de T-Roc hierna, waar ik je in dat topic ook op heb gewezen? Die staat nog steeds te koop volgens mij. Geen goed inruilvoorstel gekregen?

Oh, die heb ik gemist in je bericht in dat andere topic. Die heb ik gemaild en die willen een afspraak maken voor een bezichtiging en taxatie van mijn huidige auto.

Ik twijfel nu of ik voor een T-ROC (bouwjaar 2018/2019/2020 moet gaan, of misschien voor een nieuwere (bouwjaar 2022) Lynk&Co 01 moet gaan kijken.

BPM bedrag is inderdaad wel heel erg laag voor een auto van 40K die na een jaar ingevoerd is.

Hoeft geen slechte auto te zijn, en ook al heeft hij schade gehad ( schaaf door vangrail of een tikje op de neus) dan hoeft dat ook geen enkel probleem te zijn als dat netjes hersteld word. Bij een origineel NL auto weet je immers ook niet wat er allemaal mee is gebeurd. Maar je weet het niet zeker. Maar aangezien er vele T-roc modellen worden aangeboden zou ik lekker verder kijken.

Ik twijfel nu of ik voor een T-ROC (bouwjaar 2018/2019/2020 moet gaan, of misschien voor een nieuwere (bouwjaar 2022) Lynk&Co 01 moet gaan kijken.

kwalitatief doet het niet onder voor elkaar, onderhuids is zo'n Lynk & Co gewoon een Volvo XC40. En dus ook een stukje groter dan een T-roc. zou er gewoon eens mee gaan rijden om te zien of het iets voor jou is.

Als jij de auto in de toekomst weer wil verkopen, dan ziet de volgende koper deze melding ook weer.
Ass je de auto al kwijt raakt, dan zul je daar een veel lager bedrag voor krijgen.
Ik zou lekker verder kijken.

BPM bedrag is inderdaad wel heel erg laag voor een auto van 40K die na een jaar ingevoerd is.

Hoeft geen slechte auto te zijn, en ook al heeft hij schade gehad ( schaaf door vangrail of een tikje op de neus) dan hoeft dat ook geen enkel probleem te zijn als dat netjes hersteld word. Bij een origineel NL auto weet je immers ook niet wat er allemaal mee is gebeurd. Maar je weet het niet zeker. Maar aangezien er vele T-roc modellen worden aangeboden zou ik lekker verder kijken.

kwalitatief doet het niet onder voor elkaar, onderhuids is zo'n Lynk & Co gewoon een Volvo XC40. En dus ook een stukje groter dan een T-roc. zou er gewoon eens mee gaan rijden om te zien of het iets voor jou is.
Bedankt voor je bericht. Ik ga wederom verder kijken en een afspraak maken om ergens in een Lynk&Co 01 te rijden. Deze auto's staan wel goed aangeschreven toch?

Er zijn problemen met de levering van onderdelen. Als iets essentieels kapot gaat dan is er de kans dat je een poos niet kunt rijden.

Terug
Bovenaan