ketelapper: jongensdroom is uitgekomen

Duizendje of 5 minimaal om hem helemaal in de ppf te zetten. Voor een gewone auto niet zo interessant. Bij een liefhebbersauto is behouden van originele/eerste lak belangrijk.

Tsja, woorden schieten te kort Vincent als je dit mee mag maken. Supertof!

Ik vraag mij vooral af na al je topics of de optie 'UK zonneklep' af-fabriek mogelijk was? :D
Haha !!! Maar ja, inderdaad heb ik die vraag meteen bij bestelling gesteld. Niet voor af-fabriek, maar als onderdeelnummer om zelf te vervangen. Heerlijk om dan de blik van zo'n verkoper te zien :rolleyes: Maar goed, hij is gaan kijken en het bleek dat er nog een 'ouderwetse' sticker op zat die er makkelijk vanaf ging. Gelukkig niet zo'n ingesmolten sticker als in de andere auto's. In de A8 zit zeker wel de UK zonneklep achteraf gemod.

Ontzettend gaaf dat deze prachtige auto nu een eigen topic heeft!!!

Het siert je dat je er niet mee te koop wil lopen, maar zo'n auto verdient het bijna om wat aandacht te krijgen.
Je mag er oprecht trots op zijn!

Heel erg leuk zoals je uitlegt hoe je tot keuzes bent gekomen en wat er dan uiteindelijk voor auto staat. Echt een plaatje.
Sinds ik een paar jaar geleden een Bentley Continental GT op een show zag staan ben ik ook helemaal verkocht.
Wat een geweldige auto zonder schreeuwerig te zijn, met recht een droomauto wat mij betreft.
Als ik de middelen zou hebben kwam er ook iets wat hier op lijkt :)

Dromen mag :cool:

Leuk dat deze auto nu een eigen topic heeft! Ik lees altijd graag je draadjes, Ketelapper! Leuk om het toewerken naar de perfecte configuratie – met de vaak niet-alledaagse keuzes – zich tot een vak apart heeft ontwikkeld.

Welke dealer heeft uiteindelijk de auto geleverd als ik mag vragen?

Mooi verhaal en bijzondere auto! Zo'n aankoopproces is natuurlijk een deel van de aanschaf, echt waanzinnig gaaf. Ik snap dat een stukje korting meehelpt, maar bij dergelijke bedragen gaat het wat mij betreft ook om gunnen. Hier zou ik de order toch in Maastricht hebben geplaatst.
Heel veel plezier met deze voiture!

Bij de keuze tussen Maastricht en Düsseldorf speelde nog een klein onderwerpje mee, dat ondernemers zullen begrijpen die dergelijke uitgaven zakelijk doen. Dat was is Maastricht volledig herkenbaar en komt 'andersom' ook regelmatig voor. Oorspronkelijk zat er nog een extra plan achter, maar dat is niet van de grond gekomen :(

Dank voor de fijne reacties allemaal (y)

Bij de keuze tussen Maastricht en Düsseldorf speelde nog een klein onderwerpje mee, dat ondernemers zullen begrijpen die dergelijke uitgaven zakelijk doen. Dat was is Maastricht volledig herkenbaar en komt 'andersom' ook regelmatig voor. Oorspronkelijk zat er nog een extra plan achter, maar dat is niet van de grond gekomen :(

Dank voor de fijne reacties allemaal (y)
Als mede-ondernemer ben ik dan wel oprecht benieuwd wat het kleine onderwerpje is? Of staat de auto niet op Nederlandse platen?
Bij mijn laatste aanschaf (Grecale) was er eigenlijk weinig verschil in NL/DE.

Of staat de auto niet op Nederlandse platen?
20220507-105348.jpg
;)

Mooi dat je het breder deelt en zo uitgebreid beschrijft. Ik zou er zelf geen 100-urige werkweken voor over hebben om zo iets te bereiken, maar het is wel loon na hard werken. Ik hoop ook dat Bentley zelf plezier heeft aan een klant als jou, in plaats van weer een voetballertje of youtubertje van 20 die met een paar klikken een zwart-op-zwart-met-zwart bestelt...

Geweldig Ketelapper! Ik volg je auto avonturen al vanaf het begin op AW.
Dit is wel de overtreffende trap en ervaring!
Wat een mooie auto en vooral samenstelling , puur genieten:love:
Is dit nog steeds dezelfde Bentley die je ons al eens liet zien in Teutonia?

Wat een geweldige auto!
En ook heel mooi beschreven alles. Echt genieten voor een autoliefhebber.

Ik lees al veel jaren mee, dus heb ook al vaak genoten van alle Audi’s en Audi verhalen.

Dank!

Wat een gave auto! En qua kleurcombinatie ook écht goed samengesteld.

Ik heb een jaar of 2 geleden een Bentley Continental GT 4 door mogen fotograferen en daarvoor een middagje meegekregen. Sindsdien wil ik er ook één. Wat rijdt dat ongelooflijk fijn. Dus ik snap deze keuze helemaal!

Dank beste mensen!

Ik hoop ook dat Bentley zelf plezier heeft aan een klant als jou, in plaats van weer een voetballertje of youtubertje van 20 die met een paar klikken een zwart-op-zwart-met-zwart bestelt...
Als ik af ga op reacties en sfeer wanneer ik in Maastricht kom, is dat zeker zo Gezellig met de aftersales gastheer, de receptiedames en vooral óók met de mannen in de werkplaats. Zij hadden nog nooit meegemaakt dat iemand komt vragen om met VCDS de hoogte van de luchtvering aan te passen en stonden stomverbaasd dat ik zelf meebranden van de achterlichten bij dagrijverlichting, en bevestigingpiepje alarm al had aangezet met OBD11 :)

Is dit nog steeds dezelfde Bentley die je ons al eens liet zien in Teutonia?
Jazeker!

Schitterende wagen Ketelapper! Ik hou wel van dit soort opvallende kleuren. Hele mooie combinatie met het interieur ook! Geniet ervan, maar daar twijfel ik niet aan!

De winterschorsing is weer opgeheven! Gisteren heeft mijn auto zijn vierde jaarbeurt gehad. Nu uiteraard met z'n eerste APK. Glansrijk doorstaan. Na de nieuwe sapjes en filters stond-ie weer voor mij klaar. Op naar nieuw seizoen met hopelijk veel mooi weer :)

20260318_082654.jpg

Een tijd geleden had ik de beurt gepland voor dinsdag 17 maart. Even later kreeg ik van de garage de uitnodiging voor een bezoek aan de TEFAF met ontvangst in de showroom, shuttleservice naar het MECC en afsluitend diner in de showroom. Tja... dan verzet ik de beurt toch een dagje :unsure:
Was geweldig geregeld. Die TEFAF is een wereldje op zich. Ik heb mijn ogen meer uitgekeken op het publiek (zéér uiteenlopend, 'kunstzinnig' gekleed vaak, erg internationaal) dan op de kunst. Niets gezien waar ik op 'aansloeg' dus oer-Hollands kijken-kijken-niet-kopen gedaan. Gelukkig maar, want van de prijskaartjes bij sommige items sla je steil achterover.
Oftewel, ik heb opnieuw een bijzondere dag beleefd in de Bentley-wereld, waar ik enkel qua auto een beetje bij hoor maar verder niet helemaal match :rolleyes:

20260318_153411.jpg

Leuk ritje aan het begin van het seizoen. Binnendoor of efficiënt over de snelweg?
Ik ben jaaaaren geleden eens op de Tefaf geweest. Ik herken je ervaring wel. Niet zozeer qua prijzen maar verbaasde me ook over zaken die mensen blijkbaar willen hebben... maar goed, voor alles is een markt.

Het voordeel van dit soort topics missen is dat je bij halverwege instappen ineens lekker veel te lezen hebt. Fijn dat je de moeite hebt genomen om dit allemaal uit te schrijven. Je ervaring bij Bentley Maastricht, prachtig. Mooi dat daar nog dames en heren werken met passie voor hun vak en merk!

Er is al veel over gezegd maar het is je wat mij betreft van harte gegund. Ik ben bevriend met meerdere mensen die een eigen zaak hebben en hoor hen vaak genoeg zeggen dat ze 's avonds nog aan het werk zijn. Dat gaat van mensen uit de vastgoed wereld tot aan de beste man waar mijn eigen auto onderhouden is. Altijd druk, 6 dagen per week. Alleen de zondag is een vaste echte vrije dag. Dit komt je simpelweg niet aanwaaien.

Aangezien ik zelf niet de zin of discipline heb om meer dan 40 uur per week te werken -correctie, zelfs slechts 32- geniet ik er alleen maar meer van wanneer mensen zoals jij hun auto "delen" met de wereld. Op events, tourritten etc.

Het is ook echt een auto die gezien mag worden, zorgvuldig samengesteld en een opvallende maar smaakvolle combinatie van kleuren en materialen. Op naar een prachtige zomer!

De winterschorsing is weer opgeheven! Gisteren heeft mijn auto zijn vierde jaarbeurt gehad. Nu uiteraard met z'n eerste APK. Glansrijk doorstaan. Na de nieuwe sapjes en filters stond-ie weer voor mij klaar. Op naar nieuw seizoen met hopelijk veel mooi weer :)

20260318_082654.jpg

Een tijd geleden had ik de beurt gepland voor dinsdag 17 maart. Even later kreeg ik van de garage de uitnodiging voor een bezoek aan de TEFAF met ontvangst in de showroom, shuttleservice naar het MECC en afsluitend diner in de showroom. Tja... dan verzet ik de beurt toch een dagje :unsure:
Was geweldig geregeld. Die TEFAF is een wereldje op zich. Ik heb mijn ogen meer uitgekeken op het publiek (zéér uiteenlopend, 'kunstzinnig' gekleed vaak, erg internationaal) dan op de kunst. Niets gezien waar ik op 'aansloeg' dus oer-Hollands kijken-kijken-niet-kopen gedaan. Gelukkig maar, want van de prijskaartjes bij sommige items sla je steil achterover.
Oftewel, ik heb opnieuw een bijzondere dag beleefd in de Bentley-wereld, waar ik enkel qua auto een beetje bij hoor maar verder niet helemaal match :rolleyes:

20260318_153411.jpg
Dat is toch prima? ;) Ondanks de auto gewoon lekker jezelf blijven. Ikzelf kan ook erg genieten van een dergelijke auto, maar qua sfeer en wereld eromheen ben ik daar denk ik ook te nuchter voor. Dat had ik bv. in Monaco een aantal jaren geleden, prachtige wereld maar was op het moment zelf minder onder de indruk van alles dan ik van te voren gedacht had. Er reden op een McLaren na vooral Twingootjes en Pandaatjes die dag, dus moet je ook maar net treffen dat je wat leuks ziet.

Dank @flerflep , ik deel het genot graag:)

En hoe bevalt zijn nieuwe slaapplaats?

Nog niet... De man van het beton op de oprit vond 'm nog niet genoeg gedroogd, dus impregneren verplaatst naar vrijdag. En vóór het impregneren dringende advies om er vooral nog niet overheen te rijden. Dus het laatste 'waardetransport' van oude naar nieuwe huis is zondag a.s. (en maandag overdracht oude huis bij de notaris).

Dat is toch prima? ;) Ondanks de auto gewoon lekker jezelf blijven.
Jazeker (y) Ik koester de verwondering die ik heb bij mijn uitstapjes in die wereld, ben dankbaar waar ik mag staan en vooral dat dat met beide benen op de grond zal blijven!

Ach, heb je zo'n TEFAF ook eens meegemaakt. In Maastricht zullen ze ongetwijfeld ook wel eens iets organiseren wat beter bij jou aansluit.

Vier jaar al weer, het verraste mij enigszins. Wat staat er aan dakloze trips gepland?

@B Real Nog niets gepland... Net verhuizing en gemeenteraadsverkiezingen achter de rug. Wel reis gepland, maar dat is met vliegtuig en boot (rondje Japan).

Die vier jaar zijn omgevlogen! Voor mij zelf al, kan me voorstellen dat dat in dit topic nog méér is want dat heb ik veel korter geleden pas gestart :unsure:

@B Real Nog niets gepland... Net verhuizing en gemeenteraadsverkiezingen achter de rug. Wel reis gepland, maar dat is met vliegtuig en boot (rondje Japan).

Die vier jaar zijn omgevlogen! Voor mij zelf al, kan me voorstellen dat dat in dit topic nog méér is want dat heb ik veel korter geleden pas gestart :unsure:
En ook al verhuisd? Dat had ik ook gemist. ;)

En ook al verhuisd? Dat had ik ook gemist. ;)

We hebben in september 2022 een kavel kunnen kopen, waarop we mochten bouwen wat ik al 10+ jaar in mijn hoofd had zitten bedenken als droomhuis. Na alle stapjes in ontwerpen, vergunningen en financiering is in augustus 2024 de schop de grond in gegaan. Halverwege januari jl. konden we voorzichtig beginnen met overhuizen van de eerste dozen.
Twee weken geleden de grote meubels verhuisd en er zelf ook gaan slapen. Afgelopen weekend stond ook nog helemaal in het teken van de verhuizing. Zaterdag heb ik het oude huis helemaal gepoetst, laatste kleine dingen netjes gemaakt (schroefje hier, lampje daar, diepvries ontdooien, ...) en allerlaatste schoonmaakspullen meegenomen. Met het 'waardetransport' van de B naar het nieuwe onderkomen, ging de deur écht voor de laatste keer dicht.

Bij het nieuwe huis is de oprit nog niet helemaal afgewerkt, daarom hebben we zo lang mogelijk gewacht met verplaatsen van de B. Maar nu moest het dan toch echt, want vanochtend was de overdracht van oude huis bij de notaris. De mrs. stond klaar om de voorzichtige entree te filmen :)

Ik had niet verwacht ooit een opmerking te maken over een garagedeur, maar eh: sodeknetter, wat is die fraai!
Mooi om te zien dat je oog voor detail zichtbaar is in de woning.

Net verhuizing en gemeenteraadsverkiezingen achter de rug. Wel reis gepland, maar dat is met vliegtuig en boot (rondje Japan).
Ik weet niet hoe die campagneperiode er voor jou uitzag, maar in combinatie met een verhuizing kan ik me voorstellen dat het intensief was! Zonder verhuizing waren mijn avonden/weekenden al mooi gevuld ;)

Hartelijk gefeliciteerd! Maak er een supermooie dag van (niet te veel dozen uitpakken vandaag...) en een gezond jaar met mooie herinneringen!

Gefeliciteerd! En na al die opmerkingen over de nieuwe garagedeur heb ik ook maar ik play geklikt. Ik ben niet zo'n fan van dit soort garagedeuren (doe mij maar houten deuren), maar dit is wel echt mooi! Prachtig, mooi als geheel ook.

Dank allemaal, ik ga er bijna van blozen :oops:

Die twee H balken, komt daar nog wat overheen, een carport ofzo? Of?
Nee, ze zijn er puur voor design door de architect ingetekend. Sowieso niets er overheen. Wanneer we weer wat hebben kunnen sparen, denken we nog wel aan houten dwarsbalken in zelfde hout als de garagedeur.
(en datzelfde hout komt nog als schuttingpanelen tussen de zuilen links van de oprit en als poort tussen laatste zuil en garagemuur)

Terug
Bovenaan