Keyless Entry Scenic 3 uitschakelen

Louis 9792980

Net ingestapt
Sinds kort heb ik een Renault Scenic 3 uit 2010. Deze is helaas voorzien van keyless entry. Ik wil dit graag uitgeschakeld hebben om het nooit meer te gebruiken. Heeft iemand een idee hoe ik dit zelf kan doen ? Volgens het instructieboekje zou er een mogelijkheid moeten zijn via het instellingen menu, maar de benodigde optie wordt niet vermeld in het menu.

Iemand een idee ?

waarom zou je het willen uitschakelen?

Bij mijn Renault laguna 3 van destijds (2009) was het zo; met de sleutel/pasje op slot is ook met de sleutel/pasje openen. Met andere woorden; als je gewoon 'ouderwets' op slot doet, dan moet je hem ook ouderwets openen en werkt keyless niet.

ik vond het wel makkelijk. ik had op de handgreep aan de buitenkant bij de bestuurderszijde een mini knopje zitten (mogelijk jij ook) en kun je hem zo op slot doet met het pasje op zak. ik vond het maar niets om weg te lopen dat hij dan maar op slot schiet.
Bij terugkomst met hand achter de handgreep gaat dan alles ook weer open. pasje bleef gewoon op zak. Renault had dat best goed voor elkaar.

Ik wil het graag uitgeschakeld hebben omdat het niet bevalt. Het is een en al ergernis. Ik wil het gewoon kunnen bedienen met de afstandsbediening. Volgens het instructieboekje zou je dat zelf moeten kunnen instellen via het instellingenmenu (optie B om precies te zijn). En juist deze optie B. komt niet voor in het menu in de auto.

Ik wil het graag uitgeschakeld hebben omdat het niet bevalt. Het is een en al ergernis. Ik wil het gewoon kunnen bedienen met de afstandsbediening. Volgens het instructieboekje zou je dat zelf moeten kunnen instellen via het instellingenmenu (optie B om precies te zijn). En juist deze optie B. komt niet voor in het menu in de auto.

Maar wat is de ergenis dan? Werkt het niet goed ? Anders zou je er geen ongemak van moeten hebben. Integendeel.

Als je het niet in het menu hebt kun je het dus niet uitzetten. Maar al geprobeerd met de sleutel zoals ik zei?

Sowieso als je graag op een knopje wil drukken doe je dat toch gewoon op de afstandsbediening. Begrijp het probleem niet zo

Het gaat er om dat ik geen keyless entry wil. Volgens het instructieboekje kun je het uitschakelen via het instellingenmenu. Echter, in het instellingenmenu zelf komt de mogelijkheid niet voor. Dat is het probleem. Ik ben nu steeds aan het pielen met een sleuteltje uit de key card. Niet heel handig.

Vr groet
Louis

Het gaat er om dat ik geen keyless entry wil.

als je dat niet wil, dan moet je dat niet kopen. als ik geen auto wil met elektrische ramen, dan moet ik ook eentje zonder zoeken. zou nog steeds niet weten wat het probleem is overigens, als het werkt dan is het juist prima zonder nadelen. oke, meer diefstalgevoellig, maar dat lijkt mij bij deze scenic ook geen probleem.

maar op jou pasje zitten toch gewoon knopjes, daarmee kun je gewoon 'traditioneel' de auto openen en sluiten zonder keyless, maar dat is dus ook niet wat je wil?

Je wil dus echt met een sleutel in het sleutelgat de auto vergrendelen?

Een mogelijk nadeel(tje) met keyless is dat je visueel niet kan zien dat de auto effectief vergrendeld is, tenzij je inklappende spiegels hebt. Als het vriest zet ik dat inklappen echter uit (ervaring leert) en open / sluit ik gewoon met de afstandsbediening. En de knoopcel batterijen met keyless zijn sneller leeg, maar die dingen kosten weinig.
Zelf vind ik het wel handig om die sleutel gewoon in de jas of broekzak te laten zitten.
Het is als een elektrische kofferklep; nodig nee, handig ja.

Gewoon met de knopjes, dat is de bedoeling. Maar de deur van de bestuurder moet altijd apart met de sleutel worden bediend. En een enkele keer werkt de keyless entry wel, maar nooit bij de deur van de bestuurder. De spiegel aan de bestuurderskant klapt ook niet in. Daarom wil ik het uitgeschakeld hebben.

Terug
Bovenaan