Kia ceed phev of ev 6

Ik zou een EV6 kopen, maar het gaat niet om wat ik wil, maar om jouw situatie.
Hoeveel rij je per jaar?
Budget?
Thuis laad mogelijkheid?
Gezinssituatie

EV6: mooiere auto, EV, geen gedoe meer met benzine en tanken. Net zo zwaar als een PHEV. Geen benzinemotor om te onderhouden. Rijdt heerlijk.
Nadeel: niet echt een hele praktische auto. Het is niet ontworpen als een pakezel.

Sorry dank voor jullie reacties, wordt gewaardeerd. Ev6 weegt rond de 1850 kg en de phev weeg 1500 kilo. 4 gezinnetje, budget 20k, (nog) geen thuismogelijkheid, 15.000 km per jaar.

Dan zou ik mooi voor een EV gaan. Als je niet al te vaak veel kilometers maakt zou je hem zelfs met een 3,7kw stekker op kunnen laden. En als het een keer snel moet pak je een lader in de buurt.

Maar ook een PHEV is dan interessant als je niet te vaak lange afstanden maakt.

Goed om te weten. Ik krijg van de dealer Kia Ceed 9275 euro en van de Kia Ev 6 dealer (andere garage) daar krijg ik miss 6750.

Goed om te weten. Ik krijg van de dealer Kia Ceed 9275 euro en van de Kia Ev 6 dealer (andere garage) daar krijg ik miss 6750.
Op marktplaats zetten: je krijgt dan meer voor je auto én je krijgt 10% korting op de nieuwe auto. Bij ANWB kun je de waarde van je auto berekenen.

Bedankt voor jouw bericht. Ik heb dat gedaan. Bij ANWB 6100. Ik.heb net gekeken op marktplaats daar wordt voor mijn auto minder gevraagd dan mijn inruilprijs.

En wat zouden jullie doen?
Zou zelf zeker volledig elektrisch kiezen.

Je hebt dan geen dubbele complexe aandrijving, dus minder onderhoudskosten, dan een PHEV.

Een volledige elektrische auto is vaak ook efficiënter, en rijdt gewoon bijzonder fijn, en soepel. Je merkt bij een PHEV dat de auto minder vermogen heeft, en minder verfijnd rijdt als de accu bijna leeg is.

Zou wel wat meer modellen in overweging nemen, ook van andere merken.
Er is inmiddels veel aanbod.

Ik neig naar de EV6 als ik dit zo lees, maar er zijn wel redenen te bedenken om voor de Ceed te kiezen. Bijvoorbeeld als je naar een stationwagon of meer ruimte zou neigen - of juist compactere hatchback. Verder zijn het twee best verschillende auto's. Lees je in met de testen en gebruikersreviews van de EV6 en de testen en gebruikersreviews van de Ceed. Ga met allebei proefrijden en kijk wat je voor jou de beste auto vindt. Bedenk wel dat de vaste kosten van de EV6 (waaronder motorrijtuigenbelasting) in de loop van de jaren omhoog zullen gaan (maar dat geldt ook voor de Ceed). Het kan ook dat er meer voordelen komen voor volledig elektrische auto's maar goed, dan begeven we ons op het glibberige pad om op gebied van de politiek te speculeren. Maar het kan wel een rol spelen.

De inruilprijs is heel moeilijk te voorspellen, en hangt van heel veel factoren af.
Kijk gewoon of het nu een hele goede deal is.

Over het algemeen zijn kleinere auto’s populair en verliezen minder aan waarde, dan grote modellen.

Als ik bij mijn vorige auto had geluisterd naar de verkoper, dan had ik toen € 10.000 Euro meer betaald voor een auto uit het zelfde bouwjaar, terwijl bij inruil dat model aanzienlijk minder opbracht dan de auto die ik gekocht had.
Wat je minder betaald, schrijf je ook niet af.

De inruilprijs is heel moeilijk te voorspellen, en hangt van heel veel factoren af.
Kijk gewoon of het nu een hele goede deal is.

Over het algemeen zijn kleinere auto’s populair en verliezen minder aan waarde, dan grote modellen.

Als ik bij mijn vorige auto had geluisterd naar de verkoper, dan had ik toen € 10.000 Euro meer betaald voor een auto uit het zelfde bouwjaar, terwijl bij inruil dat model aanzienlijk minder opbracht dan de auto die ik gekocht had.
Wat je minder betaald, schrijf je ook niet af.
De inruilprijs is niet wat jij bedoelt, maar wat hij voor zijn huidige auto krijgt en das een kleine 2500 euro verschil.
Maar ik zou zelf geen phev kopen, het is het slechte van beide werelden, een matige benzinemotor met een electromotor die dan weer niet heel zuinig is en je hebt nog steeds een zware auto.
Maar zijn er niet meer Kia's EV6 te koop?

Verschil is aanzienlijk. Maar wat moet er bijbetaald worden? Particulier verkopen of inruilen via een opkoopsite als wijkopenautos.nl (vast ook een BE versie van) kan ook. Je blijft erg summier in je info. Dat maakt goed adviseren lastig. Van welke van de 2 wordt je zelf het meest blij? Kijk je puur rationeel en financieel dan zal de Ceed 99% zeker straks duurder worden in de maandelijkse kosten. Maar met 2500 euro inruilwaarde meer in de pocket mag dat al uit.

Bedankt voor jullie berichten. Snap ik welke informatie heb je meer nodig? @Rudyke

@ Fritz dank voor jouw bericht. Er zijn meer te koop met de accupakket van 58 kw/h. Die rijd 310 wltp. Zou jij dat doen?

@ Ak2. Het is een goeie deal. Ik krijg er dwarsdragers bij, voorzijde parkeer sensoren, trekhaak (betaal ik zelf), Thule fietsendrager 3 fietsen kantelbaar, rubberen matten rondom en 1 jaar lang bovag garantie. Vind jij dit een goeie deal.

Mooi ding hoor, ziet er netjes uit.

Is de trekhaak die erop gaat afneembaar? Let er anders goed op dat de sensoren er niet op af gaan.

Dat is bij onze (Pro)ceed het geval. Viel niks aan in te stellen volgens de verkoper, die is er nog mee naar de dealer gegaan om het te laten fixen (wat dus niet lukte).
Op zich voor ons geen probleem aangezien de trekhaak er niet vaak op zit. Als het een vaste is wel iets om even goed uit te testen.

Hoe dan ook: veel rijplezier mee gewenst!

Terug
Bovenaan