Kia EV2

Volt

Asfaltkampioen
kia-ev2-2026-02-min-1400x933.jpeg.webp

Laatst bewerkt:
Wordt dit de auto waarbij de pinstripe/Trimline weer gaat herleven? Ik had hetzelfde met dit 'minimalistisch' design. Vermoedelijk is het ook afhankelijk van de gekozen kleur.

Ik denk dat in deze prijsklasse de Firefly de beste keuze is, meest compleet voor de prijs. Totaal verbaasd dat deze zo ontzettend hoog scoorde in de Euro NCAP veiligheids test. Zo kan deze auto zien dat er een fietser aankomst wanneer je je portier open doet.

Ik begin er aan te wennen, maar ik wil wel een wat leukere kleur zien dan de zoveelste pasteltint. Wit is zelfs nog beter.
Maar al met al een best interessant model!

De 4-zits uitvoering met 61kWh-accu vind ik een interessante optie om wellicht in private lease te nemen af juli, als mijn Niro er uit gaat.

Ik denk dat in deze prijsklasse de Firefly de beste keuze is, meest compleet voor de prijs. Totaal verbaasd dat deze zo ontzettend hoog scoorde in de Euro NCAP veiligheids test. Zo kan deze auto zien dat er een fietser aankomst wanneer je je portier open doet.
Dat kan deze auto ook in de juiste uitvoering.

Wordt wel een lastige omdat deze auto in 4 zits uitvoering erg dicht op concerngenoot Inster zit. Die heeft zelfs een iets grotere wielbasis. Kort door de bocht is de Inster smaller en heeft 50 liter minder bagageruimte.

Vandaag in Brussel de EV2 gezien. Ik had er hoge verwachtingen van. Viel me eerlijk gezegd een beetje tegen, hij oogt behoorlijk klein en heeft in mijn ogen een beetje hoog playmobil gehalte. De auto's die daar stonden stonden op 18 en 19 inch wielen. De standaarduitvoering staat op 16 inch, dat lijkt me wel heel erg iel. Kortom, het lijkt in mijn ogen meer een a-segment auto dan een b-segment en dat had ik niet verwacht,

"De eerste Kia EV2’s worden vanaf april in de Nederlandse showrooms verwacht. Kia ondersteunt de introductie met verschillende aanbiedingen, waaronder een inruilbonus van € 3.000 op diverse uitvoeringen met het kleinere accupakket."

Laatst bewerkt:

Prijzen Kia EV2 - Maart 2026​

VersieUitvoeringActieradiusVermogenPrijs
42,2 kWhEssential312 km147 pk€27.595
42,2 kWhAir317 km147 pk€30.095
42,2 kWhPlus308 km147 pk€32.095
42,2 kWhPlus Advanced308 km147 pk€34.095
61 kWhAir453 km135 pk€33.595
61 kWhPlus440 km135 pk€35.595
61 kWhPlus Advanced440 km135 pk€37.595
61 kWhGT-Line413 km135 pk€39.895

Technisch niet vooruitstrevend, best aan de prijs, veel concurrentie (ook in eigen huis); misschien dat er in Nederland nog wel wat kopers zijn, maar het gaat denk ik geen succes worden.

Staat bij de dealer(s) , volgens mij. Zag er vandaag een, in dat blauw. Ziet er eigenlijk wel okay uit, qua proportie. Zeker vanaf de zij-kant bezien is de achterzijde wel speels vormgegeven, vind ik.,

Terug
Bovenaan