Kia EV4

MCW 41

Petrolhead
E6xV7z6.jpeg

D36TYvI.jpeg

FqFI1eK.jpeg

WYbVG7x.jpeg

8nUtCkG.jpeg

• The new models join other existing Kia EV’s like the EV3, EV5, EV6, and EV9 SUV.
  • Kia has yet to release any photos of the EV4’s cabin, but it should be similar to other Kia EVs.
  • The company says the sedan and hatch versions will cater to different lifestyles of customers.

Vergelijking met de concept car:
vek8DYq.jpeg

3ZgR9vU.jpeg

Laatst bewerkt:
Dat is weer een behoorlijk buitenissig ontwerp, maar ook in lijn met de Kia's EV3 en EV9. De achterkant van de sedan oogt op het eerste gezegd lelijk, maar wellicht valt die net als de EV3 in het echt mee. De combinatie van minimalistisch en onderscheidend vind ik wel knap bij Kia's EV-lijn.

Ik snap niet helemaal waarom Hyundai zoveel trager reageert dan Kia, trouwens. Van Kia hebben we nu al de EV3, EV5, EV5, EV6 en EV9 gezien, terwijl de EV2 in aantocht is, maar bij Hyundai slechts de Ioniq 5, Ioniq 6 en Ioniq 9 als speciaal als EV ontworpen elektrische auto's.

Het is herkenbaar en gewaagd. De EV6 vind ik (als GT(-Line) erg geslaagd maar de kont lelijk. Dat heb ik bij deze EV4 ook.

Ik vind de hatchback EV4 wel gaaf eigenlijk...
Moet nog een jaar met mijn Hyundai Tucson, maar dit komt zeker op de lijst met eventuele opvolgers.

Ben niet zo’n fan van het EV-design van Kia, maar de hatchback is best geslaagd.

Dat is Kia eigen, kijk maar naar de EV6. Weerhoudt kopers er gek genoeg niet van de auto toch aan te schaffen (of het moet lease zijn, en als wegwerproduct worden gezien…)

Zo van de zijkant vind ik de sedan wel wat hebben maar van schuinachter/achter totaal niet. Ook de EV6 vind ik de achterkant afbreuk doen van het ontwerp. De hatchback is netjes en oogt meer als een normale auto maar dan vind ik juist die infantiele wielkastranden storender. Wel mooi interieur en gewoon echte knoppen waar nodig.

In Zuid-Korea is de verkoop al gestart. Inmiddels hebben internationale media daar ook al kennis met de auto kunnen maken.

kia-ev4-saloon-review-2025-01-front-tracking.jpg

kia-ev4-saloon-review-2025-11-front-static.jpg

kia-ev4-saloon-review-2025-10-rear-static.jpg

kia-ev4-saloon-review-2025-02-rear-tracking.jpg

kia-ev4-saloon-review-2025-09-dash.jpg

2026-kia-ev4-115-6849db78e976e.jpg

2026-kia-ev4-129-6849db89c124d.jpg

2026-kia-ev4-131-6849db8a2fde7.jpg

The EV4 is a good electric car and a good car too. It has bold looks and an excellent interior – and it is some clever and more inspired chassis tuning away from being a car you’d recommend as much for the way it drives as the way it looks.

The hatchback is inevitably going to be the stronger seller, but whatever that car ends up being, even on looks alone the saloon feels like a model in its own right rather than a derivative.

However niche it may end up being, it is still one of the more notable and interesting additions to the electric car world.

Our low-speed first drive in the EV4 electric car's home city of Seoul highlights its comfortable ride, convenient tech, and accommodating interior.

Kia maakt zeker prima elektrische auto`s met lange garantie en prima specificaties. Toch vind ik de achterkant van de EV4 niet in verhouding. Geef mij maar dan gewoon de EV3.

Op het event Wroclaw Classic Moto had je naast vele oldtimers en andere speciale auto's ook een heel blik met nieuwe modellen. KIA was ook aanwezig en ze hadden ook de de EV4 meegenomen.

Ik vind hem neit zo mooi, wel opvallend en anders natuurlijk , de achterkant is echt maf.

Verschrikkelijk. kia’s front/familiegezicht is okay, maar onbegrijpelijk dat mensen een auto met zo’n achterkant kopen…

Op het event Wroclaw Classic Moto had je naast vele oldtimers en andere speciale auto's ook een heel blik met nieuwe modellen. KIA was ook aanwezig en ze hadden ook de de EV4 meegenomen.

Ik vind hem neit zo mooi, wel opvallend en anders natuurlijk , de achterkant is echt maf.

De achterkant doet me op de één of andere manier denken aan een Tatra. Bijzonder is het in ieder geval.
21766_1.jpg

Tatra_603%2C_Typ_1%2C_Heck_%282008-06-28%29.JPG

Dat kleine achterklepje is ook totaal onhandig. Ik denk dat we die sedan nauwelijks gaan zien.

Gisteren kwam ik in Duitsland vlabij Itterbeck (bij Hardenberg over de grens) een EV4 sedan tegen. Grote letters Kia op de zijkant en gele NL platen. Valt wel op tussen de hedendaagse auto's. Mooi is een smaakverhaal. Mijn smaak is het niet en dat geldt voor alle electrische Kia's.

Apart model, maar die kia interieurs zijn zo lelijk en afstandelijk, alsof je in een vliegtuig zit.

Gisteren kwam ik in Duitsland vlabij Itterbeck (bij Hardenberg over de grens) een EV4 sedan tegen. Grote letters Kia op de zijkant en gele NL platen. Valt wel op tussen de hedendaagse auto's. Mooi is een smaakverhaal. Mijn smaak is het niet en dat geldt voor alle electrische Kia's.

Ik zag gister op een trailer allemaal EV4tjes. Wit en vooral donkergrijs en zwart. Kon er nog niet echt een mening over vormen. Zal vast wel weer goed verkopen.

Air
kia-ev4-air-my26-waf-wolfgrey-17_0023.jpg

Plus
kia-ev4-earth-my26-waf-wolfgrey-19_0023.jpg

GT-Line
kia-ev4-gtline-my26-waf-wolfgrey-19_0023.jpg

Air
kia-ev4-air-my26-waf-wolfgrey-17_0017.jpg

Plus
kia-ev4-earth-my26-waf-wolfgrey-19_0017.jpg

GT-Line
kia-ev4-gtline-my26-waf-wolfgrey-19_0017.jpg

Kleuren:
kia-ev4-gtline-my26-wd-cassawhite-19_0020.jpg

kia-ev4-gtline-my26-hw2-deluxewhite-19_0020.jpg

kia-ev4-gtline-my26-waf-wolfgrey-19_0020.jpg

kia-ev4-gtline-my26-ism-ivorysilver-19_0020.jpg

kia-ev4-gtline-my26-h8g-pentametal-19_0020.jpg

kia-ev4-gtline-my26-1k-blackpearl-19_0020.jpg

kia-ev4-gtline-my26-b3l-blueflame-19_0020.jpg

kia-ev4-gtline-my26-ovr-magmared-19_0020.jpg

Goed te zien dat de instapper geen drugsdealer glas heeft en dat dus veel mooier is. Alleen zou ik nog wel de automatisch.dimmende binnenspiegel willen hebben. Verder voldoet de instapper.

Met dat kleurenpallet wordt het ook niet veel kleurrijker op de Nederlandse weg. Zelfs dat rood is zo dat het niet sprankelt. Voor mij een blauwe plusline met het grote accupakket. Lijkt mij een heel fijne auto.

Magma red vind ik wel mooi. En dan bij voorkeur op 1 van de hogere uitrustingsniveaus maar dan wel met de velgen van de Air. Heb je ook de hoogste actieradius.

De achterkant doet me op de één of andere manier denken aan een Tatra. Bijzonder is het in ieder geval.
21766_1.jpg

Ik kwam deze kleur en (model) uitvoering gisteren tegen, reed mij voorbij op de A1 nabij A'dam. :oops:

Ik vind die achterkant écht lelijk in het echt. Mensen hebben vaak die mening over een Toyota Mirai maar daar doet mij deze achterkant aan denken, een (vorige generatie) Prius hybrid (dus niet de PHEV want die is anders van achteren) kan ook. Zo'n Prius vind ik overigens niet lelijk maar juist lekker eigenzinnig qua design.

Autovisie vergeleek de EV4 met de Tesla Model 3 en Ford Capri tijdens een lange tocht door Nederland en Duitsland bij een koude buitentemperatuur. Het verbruik van de lage EV4 viel niet echt mee. Op hetzelfde niveau als de hogere en grotere Ford Capri en een flink stukje meer dan de zeer efficiente Tesla. Ze hebben er een leuke video van gemaakt.

Terug
Bovenaan