Kia K4 / Sportswagon | Vanaf € 33.995

MCW 41

Petrolhead
2025-kia-k4.jpg

2025-kia-k4.jpg

2025-kia-k4.jpg

2025-kia-k4.jpg

Zou die ook naar Europa komen? De neus is vrij lang, maar die achterkant is echt extreem. Hak 'm af na de C-stijl en je hebt een Ceed-opvolger.

Ik ben benieuwd hoe het er in het echt uitziet. Ik kan deze design-stijl wel waarderen, maar de EV9 vind ik bijvoorbeeld wel erg goed gelukt, maar de EV6 vind ik niet zo mooi om eerlijk te zijn.

Ik vind alleen de overgang bij de C-stijl raar, een beetje alsof het er aangeplakt is. Beetje zoals een camouflage model. Zoals bij Barri zegt, hak dat eraf en het lijkt een Ceed.

Net als de Elantra/Avante oogt 'ie een beetje plat. Zo te zien was de Elantra ook 2,5 cm breder en 2 cm lager dan zijn voorganger. Voor een compacte middenklassesedan is het zeker een gewaagd model en inderdaad kun je alleen in het echt oordelen hoe de auto eruitziet, maar voor nu... moet ik er zeker nog aan wennen.

Zullen we maar aannemen dat dat een testexemplaar is?

Die gele 5DR had ik even gemist. Slordig dat het bestuurdersportier niet goed zit.

Ik neem aan dat dit een voorserie exemplaar is waarbij een deel van de voorbumper ontbreekt en met nog een beetje camouflage materiaal op de C-stijl? Ik wacht nog met mijn definitieve oordeel totdat de complete versie wordt onthult...

Pfoh, best heftig! Dat die deurgrepen achter ontbreken vind ik niet zo knap staan. Even wennen aan het design!

Ik vind hem wel heel gaaf eigenlijk. Jammer van de knullige photoshop, dat je daarmee de eerste indruk moet maken...

Gercycled plastic van vuilnisbakken gebruikt voor het interieur? Ziet er allemaal wat goedkoop uit. Van buiten best een aardig wagentje.

Heb even filmpje gekeken; interieur vind ik qua ontwerp en materialen best ok, niets bijzonders maar ook niet storend. Wel een praktisch interieur met nog wat echte knoppen. Ik vind exterieur er echt niet uitzien, voor- en achterkant ogen optisch te laag voor mij. Verhouding zijkant ook vreemd maar resulteert wel in erg veel beenruimte (y) Hoewel meer crossover-trekjes vind ik de EV4 in het zelfde filmpje er beter uitzien. Maar de meeste Kia's zijn sowieso niet echt mijn smaak.

Qua verhoudingen inderdaad de fraaiste van het stel, maar hij zou zo ontzettend veel beter af zijn als de vorm van de lichtunits gewoon die van de auto volgde...

Qua verhoudingen inderdaad de fraaiste van het stel, maar hij zou zo ontzettend veel beter af zijn als de vorm van de lichtunits gewoon die van de auto volgde...
Inderdaad mooie gestrekte lijnen en fraaie verhoudingen, al lijkt de overhang achter wel serieus. De lichtunits zonder die gekke grimas naar onderen, dat is wel wat mooier denk ik. Zoiets:
BCO-3730115e-ddd7-4974-ab90-3f57067c712c.png

268557082

Laatst bewerkt:
Een elegante station maken lijken ze niet meer te kunnen tegenwoordig. Terwijl de ingredienten toch simpel zijn:
- Lager bij de grond
- Geen zwarte wielkastomrandingen
- Mooie wielen
- Chrome afwerking langs de ramen
- Handgrepen op het achterportier

Gooi dat in je ontwerp en dan heb je een heele fraaie station:

67a953dd-ae0c-4b41-9773-d7cae13406c7.png

Een elegante station maken lijken ze niet meer te kunnen tegenwoordig. Terwijl de ingredienten toch simpel zijn:
- Lager bij de grond
- Geen zwarte wielkastomrandingen
- Mooie wielen
- Chrome afwerking langs de ramen
- Handgrepen op het achterportier

Gooi dat in je ontwerp en dan heb je een heele fraaie station:

67a953dd-ae0c-4b41-9773-d7cae13406c7.png
En dat is dus wat er hier getoond wordt, een fraaie station.

De lichtunits zonder die gekke grimas naar onderen, dat is wel wat mooier denk ik. Zoiets:
Ik kan zelf niet met Photoshop overweg maar ik zie de achterlichten nog liever die gebogen lijn erboven volgen. Nog beter met de kentekenplaat gewoon ertussen. Een rechte streep is ook maar saai, en allerminst sierlijk.

die zullen we vast vaak gaan zien,
De benzine is er hier (spanje) vanaf 25k en een automaat 1000 duurder
1.0 TGDi MHEV 115cv (Gasolina, MT); 24.660 €
1.0 TGDi MHEV 115cv DCT (Gasolina, DCT); 25.660 €

MotorVermogenTransmissieUitvoeringVanafprijs
K4 Hatchback1.0 T-GDI MHEV115 pkHandbak, 6 versn.Air€33.995
K4 Hatchback1.0 T-GDI MHEV115 pkHandbak, 6 versn.Plus€35.995
K4 Hatchback1.0 T-GDI MHEV115 pkDCT-automaat, 7 versn.Air€35.495
K4 Hatchback1.0 T-GDI MHEV115 pkDCT-automaat, 7 versn.Plus€37.495
K4 Hatchback1.0 T-GDI MHEV115 pkHandbak, 6 versn.GT-Line Launch Edition€38.495
K4 Hatchback1.0 T-GDI MHEV115 pkDCT-automaat, 7 versn.GT-Line Launch Edition€39.690
K4 Hatchback1.0 T-GDI MHEV115 pkHandbak, 6 versn.GT-Line€42.495
K4 Hatchback1.0 T-GDI MHEV115 pkDCT-automaat, 7 versn.GT-PlusLine€44.995
K4 Hatchback1.6 T-GDI180 pkHandbak, 6 versn.GT-Line Launch Edition€46.495
K4 Hatchback1.6 T-GDI180 pkDCT-automaat, 7 versn.GT-Line Launch Edition€47.690
K4 Hatchback1.6 T-GDI180 pkDCT-automaat, 7 versn.GT-PlusLine€52.995

Sportswagon + € 1.500

Terug
Bovenaan