Kia Niro | facelift 2026 p. 2

Rutger DC

Asfaltkampioen
cunygvrbcxnd_800.jpg

w31yamkb6uqv_800.jpg

ns9yathblnj3_800.jpg

vhny1y8bxn9c_800.jpg

cnpyjs3b0l7f_800.jpg

30ryiw0bf4k9_800.jpg

fvjyvk0b151v_800.jpg

"De nieuwe Kia Niro komt in al zijn verschijningsvormen medio volgend jaar in Nederland op de markt."

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nieuwe-kia-niro-vanaf-2022-in-nederland/

Toch ook weer als Niro EV, ik dacht dat de toekomstige EV4 als vervanger zou dienen.

Ziet er niet gek uit, ben er wel benieuwd naar. Ook naar de prijsstelling. En of ie nu wel een trekgewicht heeft.

Veel details zijn overgenomen maar als geheel staat er een heel andere auto. Jammer van de extra raamstijl, dat heeft de huidige niet. Sowieso vind ik de C-stijl op productiemodel lijken op een after thought. Oogt gewoon niet als één mooi geheel. Interieur heeft veel 'knoppen' maar oogt beter dan bij de EV6

i2hydkpbdfpa_480.jpg
8qlyh9wbbtt1_480.jpg

Erg lelijk en vergezocht element om een in de basis nogal behoudend ontwerp enige sjeu mee te geven, die C-stijlen. Hetzelfde geldt voor het plastic rond de voorwielen. Geen design dat mijn handen op elkaar krijgt.

Die gaat veel in het zwart worden verkocht. Ik vind het jammer hoe veel auto's uit hun "ogen" kijken tegenwoordig...

Rutger DC zei:
Toch ook weer als Niro EV, ik dacht dat de toekomstige EV4 als vervanger zou dienen.
Misschien omdat deze ook nog met brandstofmotoren aangeboden gaat worden?

Ik vind het op zich een aardig ontwerp, in veel opzichten bijna net zo saai als de huidige maar wel wat strakker. Die sideblades ook wel leuk, tot aan die achterlichten. Zeker schuin van voren doet dat in eerste instantie een bavianenkont vermoeden. Dat blijkt gelukkig niet het geval, maar de achterlichten gewoon óp de kont had mij een stuk mooier geleken.

De C-stijl ziet er nogal gekunsteld uit maar op de laatste foto's hierboven best behapbaar.
Esthetisch een wereld van verschil met de huidige, in zijn geheel een erg mooie wagen en een interieur waar VW een voorbeeld aan mag nemen.
Op basis van mijn rijervaring met het huidige model; lijkt dit een aanrader te worden.

Of het een schadebak waarvan de bumpers nog gespoten moeten worden. Kan er niet echt warm van worden. Erg druk interieur.

michel1975 zei:
Of het een schadebak waarvan de bumpers nog gespoten moeten worden. Kan er niet echt warm van worden. Erg druk interieur.
Gezien de kleur zou het mij ook niet verbazen dat juist de andere panelen nog in de grondlak staan ;)

Barri zei:
michel1975 zei:
Gezien de kleur zou het mij ook niet verbazen dat juist de andere panelen nog in de grondlak staan ;)
Hij was onderweg naar de spuiter:) Aparte manier van assembleren. Dat wel.

De eerste generatie was totaal anoniem, had geen persoonlijkheid, kortom een 13 in een dozijn uiterlijk.
Geen haar op mijn hoofd die de wagen ooit zou overwegen als dagelijks vervoermiddel.
En toch werd het een verkoopsucces!

De Niro 2 ziet er leuk en origineel uit, ik zou mezelf er zelfs durven in vertonen...
Dus voor mijn part mag deze zeer vaak in het verkeer opduiken, het is een verademing in het veelal saaie wagenpark.

Zeer opvallend ontwerp, uitstekende kwaliteit, zal zeer goed gaan doen in lease markt, Kia/Hyundai doet niets verkeerd op dit moment en kwaliteit komt alleen nog naar uit Azië.

Het ontwerp komt erg onrustig op me over... De dode hoek na de achterportieren lijkt steeds groter worden. Ik had daar liever een venster gehad...
Denk dat het ontwerp van de neus erg snel verouderd. Vind het NIET mooi.

https://www.youtube.com/watch?v=VVwSWfWNusw

Uitgebreide review. Op 11:55 en 12:19 zie je versies zonder contrasterende C-stijl (want: optioneel).

Prijzen

HEV 141 pk, 265 Nm
PHEV 183 pk, 265 Nm
EV 218 pk, 254 Nm

Aandrijflijn Uitvoering Vanafprijs
Niro HEV ComfortLine €31.995
Niro HEV DynamicLine €34.695
Niro HEV DynamicPlusLine €37.195
Niro HEV Launch Edition €41.095
Niro PHEV DynamicLine €38.995
Niro PHEV DynamicPlusLine €41.495
Niro PHEV Launch Edition €44.195
Niro EV ComfortLine €39.795
Niro EV DynamicLine €41.795
Niro EV DynamicPlusLine €44.295
Niro EV ExecutiveLine €47.395
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-kost-de-nieuwe-kia-niro-elektrisch-vanaf-e39-795/

De volledige prijslijst staat op de Kia website: https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/nl/nl/assets/contents/utility/price-list/Kia-Netherlands-nieuwe-Niro-prijslijst.pdf

Zie ik het nu goed dat je pas vanaf de DynamicPlusLine LED koplampen krijgt?

Foto op de Koreaanse Kia website laat zien dat dit er nogal armoeding uitziet. Dat dit nog wordt toegepast in dit segment anno 2022 verbaast me.

AutoWeek heeft ook een filmpje, dat luistert prettiger dan naar Autoblog-Wouter vind ik.
https://www.youtube.com/watch?v=LjNwjalEEcg

Rutger DC zei:
AutoWeek heeft ook een filmpje, dat luistert prettiger dan naar Autoblog-Wouter vind ik.

Meerdere bronnen raadplegen is altijd beter en Autoblog kijkt er met een 'andere' bril naar. ;)

Rutger DC zei:
https://www.youtube.com/watch?v=LjNwjalEEcg

Uhm, luister jij met je geluid uit? Dit inspiratieloos 'accent' is niet lang vol te houden...

Dat zakelijke Rotterdams is een stuk beter vol te houden dan dat geknerp van Wouter eerlijk gezegd ...

Geen idee waarom ze bij AW geen presentatoren hebben die gewoon ABN spreken. Blijkbaar een vereiste om boers of met een R'dams accent te spreken...
Komt niet heel professioneel over.

Wouter van AB heeft tenminste nog iets eigens, doet niet zijn best er zo'n saai mogelijk praatje van te maken.

EclecticBlue zei:
Wouter van AB heeft tenminste nog iets eigens, doet niet zijn best er zo'n saai mogelijk praatje van te maken.

Heb ff door het filmpje geklikt. Hij gaat er niet eens in zitten om het interieur te laten zien...
En constant die mobiel in de handen. Maar wat ik nog het ergste vind is wat hij aan het begint zegt: "Ik vind het te klein en te langzaam."
Zo'n bal die vindt dat autorijden pas begint vanaf een BMW 5-serie dus.

Doe mij dan maar het ietwat zouteloze AW filmpje van deze overigens zeer geslaagde auto.

Smaken verschillen inderdaad. Ik luister liever naar de duidelijke, no-nonsense en gedegen voorbereide presentatie van Jan Lemkes dan naar Wouter. Jan onprofessioneel noemen slaat echt nergens op.

Wouter is kennelijk een Leidenaar, de Haags-achtige tongval is dan ook duidelijk. Als ik echte Leidenaren hoor, klinken ze in mijn oren nogal Haags. Het stoort me niet of iemand een beetje Leids, Rotterdams of 'boers' (...) praat, als iemand maar goed verstaanbaar is.

Bovendien hoort Wouter zichzelf graag praten, mooi geïllustreerd in het filmpje waar Wouter direct over zichzelf begint. Inderdaad ook neerbuigend naar de auto, te klein en langzaam voor mij. Dát is nu onprofessioneel en niet-journalistiek. Jan is bezig met de kijkers die geïnteresseerd zijn in de auto, Wouter is er voor zichzelf. Zo is er voor elk wat wils.

Ontopic: vind het uiterlijk van de Niro prima, op de neus na. Die vind ik gewoon lelijk. Het dashboard oogt modern. Ook mooi dat de EV nu een frunk heeft.

Rutger DC zei:
Smaken verschillen inderdaad. Ik luister liever naar de duidelijke, no-nonsense en gedegen voorbereide presentatie van Jan Lemkes dan naar Wouter. Jan onprofessioneel noemen slaat echt nergens op.

Wouter is kennelijk een Leidenaar, de Haags-achtige tongval is dan ook duidelijk. Als ik echte Leidenaren hoor, klinken ze in mijn oren nogal Haags. Het stoort me niet of iemand een beetje Leids, Rotterdams of 'boers' (...) praat, als iemand maar goed verstaanbaar is.

Bovendien hoort Wouter zichzelf graag praten, mooi geïllustreerd in het filmpje waar Wouter direct over zichzelf begint. Inderdaad ook neerbuigend naar de auto, te klein en langzaam voor mij. Dát is nu onprofessioneel en niet-journalistiek. Jan is bezig met de kijkers die geïnteresseerd zijn in de auto, Wouter is er voor zichzelf. Zo is er voor elk wat wils.

Ontopic: vind het uiterlijk van de Niro prima, op de neus na. Die vind ik gewoon lelijk. Het dashboard oogt modern. Ook mooi dat de EV nu een frunk heeft.

Nah, feitjes opdreunen heeft niemand wat aan. Dat lees je zelf wel, in een artikel. Juist iets persoonlijks of empirisch heb je meer aan. De filmpjes van AW zijn tenenkrommend saai of vol met amateurisme. De Frank van AW spreekt bijvoorbeeld ook steevast van Mégàn, als hij het over de Mégane heeft. Jezelf dan nog autojournalist noemen is dan natuurlijk niet meer dan lachwekkend. En dat geldt helaas voor meer 'journalisten'. De opgedreunde stukjes zitten vaak vol met fouten of verkeerde aannames. Dan liever iemand die gewoon zichzelf is, en 1000x natuurlijker overkomt.

Collega heeft er 1 besteld. Hij zou voor de hybride gaan, maar na een gesprek met de verkoper kwamen ze tot de conclusie dat de EV goedkoper is in de private lease dan de hybride, de subsidie wirdt verrekend in het maand bedrag, dus de EV besteld, verwachte levering staat op augustus.

Rutger DC zei:

Bovendien hoort Wouter zichzelf graag praten, mooi geïllustreerd in het filmpje waar Wouter direct over zichzelf begint.
Wouter klinkt niet als een Leijenaar, maar als een kakker. Dus eerder een "Goois" accent. Voor zowel Jan als Wouter geldt dat ze geen ABN spreken.

Hoe Wouter/Autoblog inhoudelijk over auto's praat is denk ik een bewuste keuze die past in de stijl van Autoblog. Dat is niet voor iedereen. Jan/Autoweek probeert meer een video voor een zo breed mogelijke doelgroep te maken. Voor een leek fijn, maar de kenner heeft minder geduld om allerlei algemeenheden aan te horen, die bovendien toch al in diverse andere video's te horen/zien zijn.

Edit: Goed om ook wat over de auto te zeggen. Het is niet mijn soort auto ;) , typisch vervoer voor anwb-stelletjes, fietsendrager achterop, dat werk. Qua uiterlijk zie ik vooral een grote koektrommel/verhuisdoos op wielen die opgeleukt is met een gek paneeltje op de C-stijl en te laag geplaatste koplampen.

DeeTwee zei:
Wouter klinkt niet als een Leijenaar, maar als een kakker. Dus eerder een "Goois" accent.

Uhm, ik geloof niet dat je ooit in het Gooi bent geweest, als je dat beweerto_O
Het lijkt er niet eens op.

EclecticBlue zei:
DeeTwee zei:
Wouter klinkt niet als een Leijenaar, maar als een kakker. Dus eerder een "Goois" accent.

Uhm, ik geloof niet dat je ooit in het Gooi bent geweest, als je dat beweerto_O
Het lijkt er niet eens op.
Jij als Hilversummer zult het wel weten. Maar iemand anders is dan weer nooit in Leiden geweest, dat weet ik wel.

Maar laat ik het dan niet Goois noemen maar een hockey-accentje.

Ik heb me werkelijk nooit gestoord aan het accent van Jan. Bij AV zitten dan weer veel Brabantse journalisten, dat vind ik irritanter om te luisteren eigenlijk. En Wouter van AB... ronduit vervelend dat "geknerp" inderdaad. Ik weet niet wat hij steeds met zijn stem doet maar het is niet om aan te horen . Doe mij maar Jan (y) Ik ben het wel beetje eens met EclecticBlue dat de studievideo's van AW vaak weinig toevoegen ivm de persberichten die ze overtikken.

Ik snap ook niet waarom die video’s zo lang moeten duren. Stop met de onnodige informatie en maak wat leuks dat max. 2 á 3 minuten duurt. Dan is er ook minder kans dat opvalt dat de presentator geen presentator is, en valt z’n saaie karakter ook niet zo op.

DeeTwee zei:
Maar iemand anders is dan weer nooit in Leiden geweest, dat weet ik wel.

Heb je het over mij? Ik typ dit bericht vanuit Leiden, ik studeer er en ik woon er al jaren. Wouter Karssen is er geboren.
Maar goed, waar gaat het over. :LOL:

Rutger DC zei:
DeeTwee zei:

Heb je het over mij? Ik typ dit bericht vanuit Leiden, ik studeer er en ik woon er al jaren. Wouter Karssen is er geboren.
Ik heb het natuurlijk totaaal niet over jou :T Maar ik vind hem niet Leids klinken. Dan verwacht ik toch zo'n heel dik aangezette Amerikaanse erjjjj. Zoiets ;)

DeeTwee zei:
Rutger DC zei:
DeeTwee zei:

Ik heb het natuurlijk totaaal niet over jou :T Maar ik vind hem niet Leids klinken. Dan verwacht ik toch zo'n heel dik aangezette Amerikaanse erjjjj. Zoiets ;)

Wouter is Leids/Rotterdams, zoals duidelijk te horen is;).

@DC: Dit gaat over de filmpjes van deze KN Niro. Waarbij de presentatoren blijkbaar interessanter zijn dan de auto zelf:).

Iedereen met een sterk accent klinkt gelijk een stuk dommer..

Stuur Jan een mail en vraag het hem ;)

Terug
Bovenaan