Kia Seltos

MCW 41

Petrolhead
2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

2027-kia-seltos.jpg

Laatst bewerkt:
Als je mij had vertelt dat het een facelift EV3 was had ik het ook willen geloven. Niet echt bijzonder vooruitstrevend qua design maar perfect passend tussen de andere KIA modellen.

Ik moest ook even nadenken want hij kwam mij zo bekend voor, lijkt erg op de EV5. Hun designtaal is iig kenmerkend en modern. Zou het zelf nooit aanschaffen, niet mijn smaak, maar vind het niet lelijk. Best mooi interieur wel

Kia's designtaal komt hier wel erg goed tot zijn recht. Ik vind het een mooie auto, met een goede stance. De auto oogt erg dik en goed geproportioneerd. Kia heeft nu wel een enorm gamma in Europa, met de Stonic als B-segment SUV en een grote overlap tussen de XCeed (die nog een facelift krijgt), Niro (idem), Seltos en Sportage als ICE C-segment crossovers. Ik denk dat de Seltos hier heel succesvol gaat worden (ten koste van de Niro), met hybride-aandrijflijn moet een top tien-positie mogelijk zijn in Nederland.

Ik denk dat de volgende Sportage een stuk gaat groeien; het zou me niet verbazen als de Europese en internationale versies weer worden gelijkgetrokken.

Mooie auto! De Seltos is erg populair wereldwijd. Met dat enorme gamma aan crossovers/SUV's, denk ik ook dat de Niro gaat sneuvelen. Maar als ik dit zie en dan naar de toch behoorlijk conservatieve (maar erg goede) Niro, dan valt mijn keuze zeker op de Seltos.

De Niro oogt nu al gedateerd, zeker naast de andere Kia’s. Vind het ook maar een raar ding.

Moet denk ik de EV5 en de Seltos naast elkaar hebben staan om de verschillen aan te geven.
Daarmee kun je in elk geval zeggen dat Kia een eigen design heeft.

Terug
Bovenaan