DaanW
Startmotor
Ik ben oriënterend voor een vervanger van mijn onzuinige Cooper S. Fantastisch wagentje maar voor woonwerk (50km enkele reis) onpraktisch door het verbruik. Daarnaast wil ik ook wel wat meer comfort dus zodoende de wens om een (kleine) SUV aan te schaffen. Na wat intern beraad heb ik besloten dat elektrisch geen optie is want ik kan alleen om de hoek van mijn huis laden en niet op het werk dus onpraktisch. Hybride zou top zijn en als Lynk & Co er als full hybrid zou zijn had ik die direct gekocht, maar ook plug-in is door de genoemde reden helaas geen optie. Kom ik op een eisen/wensenlijstje als volgt:
Dank en mooie Zondag nog!
- Budget: 20.000 euro (maar enige uitloop naar 22/23 is geen probleem voor de juiste auto, mijn Mini brengt nog zo'n 12k op dus ik wil rond de 10k bijleggen dan)
- Automaat
- Zuinigheid is een grote plus
- Opties: zoveel mogelijk en dan denk ik vooral aan cruise, climate control, apple car play, stoelverwarming, parkeercamera/assistent en groot scherm zou ook top zijn (maar knopjes zijn ook fijn
)
- Rond de 5 jaar oud
- Ford Puma ST Line X (bomvol opties en volgens mij redelijk zuinig)
- Kia Xceed MHEV (ik twijfel over de zuinigheid)
- Peugeot 2008 (1.2 Puretech.... dus valt gelijk af?)
- Renault Captur (ook niet de meest zuinige als 1.3 vrees ik)
- Renault Arkana (slag groter en meer mrb dus niet direct mijn voorkeur)
- Nissan Juke (vind ik 1 v/d mooiste maar ook die zijn verre van zuinig volgens mij)
Dank en mooie Zondag nog!