Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Van deze niet-AMG S-Klasse werd ik vanochtend bijzonder vrolijk. Op basis van de glans van de lak denk ik trouwens dat het geen wrap is:
spot202616.jpg

spot202617.jpg

Aan de spiegeling te zien vermoed ik wel een wrap. Ook die kieren zijn me iets te groot en zwart (deur en voorscherm/bumper). In de tint van mijn auto, heel gaaf!

Bij deze titel moest ik direct denken aan mijn ex SLK32 AMG. Een vrolijk roestbakkie met maar liefst 376K km op de teller en in een heel .... bijzondere kleurstelling. NOVAVIOLETT- METALLIC (A-klasse kleur) met geel/zwart interieur. Went gek genoeg heel snel. Zie ook het Autoblog artikel over mijn auto.
Overigens een perfect betrouwbaar ding waar ik buiten standaard onderhoud nooit kosten aan heb gehad.

DSC-0063.jpg

DSC-0040.jpg

Dit rijtje is ook lekker vrolijk. Mijn blauwe ex Fiat Coupe 20V Turbo, daarnaast de gele 16V Turbo die ik nog heb en daar weer naast de rode Touran die destijds diende als gezinsauto.

41451.jpg

Pfoh dat geel bij dat paars is wel wat heftig, dat hadden ze beter gebroken wit kunnen doen. Dan stond er een retechique ding. Dat paars is namelijk waanzinnig!!

Wat heerlijk, twee van die knalgele auto’s!
Ik was op de Canarische Eilanden en daar zie je nog wel wat kleur in het verkeer. In de maandagavondspits rond Amsterdam (bij terugkomst via Schiphol) viel erg op dat alles hier grauw en grijs is. Ben dan ook nog steeds enorm blij met de kleuren van onze auto’s.

Mustard olive! Helaas alleen de eerste één of twee modeljaren geleverd.
Heb eens een hatchback in die kleur gereden en had er diverse op de Duitse Mobile.de in mijn favorieten staan.
Op de Fiesta zie je die kleur nog wel eens.

Is zeker mijn favo kleur op de Avenger! Verderop zie ik trouwens een Peugeot 108 in een leuk kleurtje, al is dat iets meer oranje volgens mij.

Nee de meest mensen willen zwart of grijs, mijn zus heeft jaren bij de lokale Land Rover/Jaguar dealer gewerkt en daar was het vijftig tinten zwart en grijs. Hadden ze een keer 1 in kleur is hij zo goed als onverkoopbaar.
Kijk nu naar een andere auto een Mini Clubman of Mazda 3 en ook daar het overgrote deel zwart of grijs.

PON, eisen van de leasemaatschappijen, richtlijnen van de werkgever... uiteindelijk is er denk ik gewoon geen vraag naar een beetje kleur.

Leasemaatschappij maakt het niks uit weet ik uit ervaring. Veel werkgevers willen vaak geen spannend kleurtje. En de importeur durft het niet aan te bieden.
Ik weet dat deze kleur, dragon yellow, op de Superb in NL alleen vanaf vijf stuks tegelijk besteld kon worden.

Het verhaal gaat trouwens over Engeland, waar de kleurkeuze de laatste jaren nog tranentrekkender is dan hier. Apart dat ze dan juist een felgele auto willen.

Jaren geleden wilde een kennis een nieuwe PT Cruiser kopen (ik weet het, geen goed idee) en de verkoper smeekte haar zowat om iets anders dan grijs of zwart te kiezen.

Na het lezen van het artikel is het me alleen. Iet duidelijk of die Skoda-fans ook daadwerkelijk een gele Octavia hebben gekocht.

Na het lezen van het artikel is het me alleen. Iet duidelijk of die Skoda-fans ook daadwerkelijk een gele Octavia hebben gekocht.
Iedereen stemt erop, niemand koopt het.
Veel mensen zijn erg positief over de kleur van mijn Golf, maar na wat doorvragen wordt snel duidelijk dat de meesten het 'leuk voor een ander' vinden en zelf toch maar een grijze of zwarte willen rijden...

Op m’n werk staat een vrij recente Astra, die tint lijkt er ook wel op. Ik vind het nog steeds een waanzinnige kleur. Zo zonde dat de meesten grijs of zwart bestellen…

Hoewel ik vroeger 3 grijze auto's heb gehad,zilvergrijze Peugeot 206 en Seat Ibiza, en een donkergrijze Kia Rio, ben ik toch wel blij dat mijn huidige auto een leuk kleurtje heeft, groen staat de Mini prima.

Gisteren op weg naar kantoor had ik op de provinciale weg uiteraard tegenliggers. Op één stuk kwam ik achter elkaar zo'n 50 personenauto's tegen (zonder busjes of vrachtwagens er tussen!), en geen enkele had een kleur. Alleen zwart, wit en alle grijstinten. Treurig. Ik voelde me haast bezwaard in m'n gele auto ;)

Dat limegroen op de Ka hoort zo, dat is dus niet verschoten.

Die Smurfblauwe kleur staat inderdaad erg goed, leuk dat iemand het aandurft om zo'n kleur op een auto te bestellen.

Dacht ik ergens al, op de foto komt het wat minder mooi over dan in het echt.

Dat zie je steeds meer vrees ik! Zie ook parkeerplaatsen en parkeergarages.
Als ik met mijn eigen geld een nieuwe auto zou bestellen zou ik eerlijk gezegd ook voor een neutrale kleur kiezen die niet modegevoelig is. Sommige kleuren zijn dan wel heel fraai, maar mijn portemonnaie is ook niet oneindig diep.

Als ik met mijn eigen geld een nieuwe auto zou bestellen zou ik eerlijk gezegd ook voor een neutrale kleur kiezen die niet modegevoelig is. Sommige kleuren zijn dan wel heel fraai, maar mijn portemonnaie is ook niet oneindig diep.

De laatste twee auto die we gekocht hebben waren juist nieuw zodat we meer keuze in kleur hadden. Een leuke kleur hoeft niet per se te betekenen dat je meer afschrijft.

Mezelf even geciteerd zodat er een plaatje bij het praatje zit.

Wij hebben nog een zwarte auto, maar zodra die vervangen moet worden moet ook dat een lekker kleurtje worden.

Een leuke kleur heeft vaak een verbazingwekkend lage afschrijving, omdat er juist mensen op afkomen. Misschien heb je er 100 die voor saai gaan, maar je hebt er maar 1 nodig die 'm juist leuk vindt. Die heeft het lastig in de huidige markt... ik ging zelf altijd op zoek naar een aparte kleur, ook al moest ik daarvoor vaak best uit de route.

Het is ook wel een mythe die zichzelf in stand houdt. Als we onszelf maar vertellen dat een suffe kleur zijn waarde houdt, komt er niks leuks op de markt.

Een tijd geleden was er nog een onderzoek geweest over afschrijving m.b.t verschillend gekleurde auto's, met name de saaie kleuren schrijven het meeste af:

Zelfs als dat niet het geval was, zou ik nog steeds voor een kleurtje kiezen. Een saaie kleur doet een auto geen recht aan.

Die lezen geen studie maar gaan af op hun onderbuikgevoel... ik heb 5 jaar in de automotive tussen de occasions gewerkt en het viel me op hoe snel bijzondere kleuren verkochten, en niet tegen lagere prijzen.

En een auto in een suffe kleur kopen is net als een hoes over je nieuwe bankstel trekken. Daar heb je zelf niets aan, het is niet mooier voor jou.

Die lezen geen studie maar gaan af op hun onderbuikgevoel... ik heb 5 jaar in de automotive tussen de occasions gewerkt en het viel me op hoe snel bijzondere kleuren verkochten, en niet tegen lagere prijzen.

En een auto in een suffe kleur kopen is net als een hoes over je nieuwe bankstel trekken. Daar heb je zelf niets aan, het is niet mooier voor jou.
Wij hebben zelf (mijn ouders dan) een zwarte en een zilverkleurige auto op de oprit, maar het liefst zou ik ook voor een kleurtje gaan. Maar de zwarte (2019 Peugeot 5008 1.6 180 GT-Line Aut.) kwam vooral omdat dat de uitvoering was die we graag wilden, dan heb je tweedehands soms weinig keuze als het aanbod laag is)

Ik heb een zwarte auto omdat ik toen zonder auto zat en niet te kieskeurig kon zijn. Ik huurde een auto, dus tijd was geld.

Bovendien was het de uitvoering die ik wilde.

Terug
Bovenaan