Kloppend geluid en tik in stuur

Carracio 9468791

Startmotor
Hallo allemaal,

Ik rij een Dacia Lodgy met ongeveer 250000km op de teller.

Al enige tijd is er een kloppend geluid aanwezig, ik hoor dit recht achter het stuur maar ik voel het soms ook in het stuur. Het kloppende geluid is aanwezig bij optrekken en afremmen maar ook bij sturen.

Tegelijkertijd hoor ik rechtsvoor een soort brommend geluid bij sturen. Met name wanneer ik een bocht maak en deze bocht enigzins omhoog of naar beneden gaat. Nu begon zelfs op dat moment het stuur te trillen.

Wat zou dit kunnen zijn? Ik ben al een paar keer bij de garage geweest. Vaak hoorden ze het niet met rijden (ik was erbij en hoorde het dan ook niet). De afgelopen maanden was het soms erg aanwezig en soms weg. Nu lijkt het wel een stuk erger te zijn. Deze week weer weggebracht en nu hoorden ze het ook, maar ik heb geen oplossing.

Ik heb ook een Dacia die vergelijkbare problemen had. Ik denk dat laatste garage in de juiste richting zit.

De garage heeft de stuurstang vervangen en daarmee zijn alle geluiden verdwenen. Wél heb ik nog last dat met sturen, op lage en hoge snelheid, er trillingen aanwezig zijn. Ik vind het sturen ook wat hoekig gaan. Het stuur gaat niet heel soepel.

Terug
Bovenaan