Kun je Athlon vragen een auto op te nemen in leaseopties?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marinda 9954313

Net ingestapt
Hoi, ik ben benieuwd hoe ik leasemaatschappij Athlon kan overtuigen de Firefly op te nemen in de leaseopties. Bij telefonische navraag blijkt dat ze zo'n 'obscuur' merk niet willen opnemen. Toch vraag ik me af of het mogelijk is. Heb jij misschien een idee? Klopt het dat Athlon anders werkt dan bijvoorbeeld Justlease of ANWB lease, waar de Firefly wel is opgenomen? Dank je wel voor het meedenken!

Oplossing
Deze toch wel grote leasemij, in eigendom van de financieringsmij van Mercedes Benz, richt op de zakelijke markt. Ze kopen in grote aantallen auto's in, gooien die in de lease en verkopen ze na die tijd. Een nieuw merk wat net in Nederland is maakt het wat lastig: Wat is de restwaarde aan het einde van de leasetermijn, is er nog vraag naar 2e hands auto's van dit merk? Bestaat het merk nog wel? Kunnen we inkoopkortingen bedingen? Hoe gaat het met garantie etc etc. Voor 1 of 10 auto's is het niet rendabel om dit op te tuigen. Kleine leasemaatschappijen zijn vaak wat duurder, maar kunnen meer spelen met vragen uit de markt. De ANWB is volgens mij alleen een label. Ze hebben geen leasepark in beheer, maar besteden alles uit, aan...
Deze toch wel grote leasemij, in eigendom van de financieringsmij van Mercedes Benz, richt op de zakelijke markt. Ze kopen in grote aantallen auto's in, gooien die in de lease en verkopen ze na die tijd. Een nieuw merk wat net in Nederland is maakt het wat lastig: Wat is de restwaarde aan het einde van de leasetermijn, is er nog vraag naar 2e hands auto's van dit merk? Bestaat het merk nog wel? Kunnen we inkoopkortingen bedingen? Hoe gaat het met garantie etc etc. Voor 1 of 10 auto's is het niet rendabel om dit op te tuigen. Kleine leasemaatschappijen zijn vaak wat duurder, maar kunnen meer spelen met vragen uit de markt. De ANWB is volgens mij alleen een label. Ze hebben geen leasepark in beheer, maar besteden alles uit, aan dealerorganistaties/importeurs, regelen wel de financiering, wegenbelasting en verzekering. Soms geeft die dealerorganisatie of de importeur een garantstelling voor de restwaarde aan het einde van de leasetermijn.(Commercieel budget om bijvoorbeeld Firefly te promoten en zien rijden is kopen of leasen)

Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan