Lancia Gamma

Alfista

Kilometervreter
De eerste officiële foto's

3101685-v7yk7agi6y-whr.jpg

3101682-tnqsm51rsb-whr.jpg

3101679-oeue2jbrah-whr.jpg

Ik vind hem niet noemenswaardig interessanter of minder interessant dan de 376 andere beschikbare crossovers. Wel handig dat er achterop zo groot LANCIA staat, dan weet je in ieder geval dat het dat is en geen Peugeot of Nissan.

Nietszeggend en compleet inwisselbaar ontwerp. Had van willekeurig elk ander Stellantis-merk of een Chinese tegenhanger kunnen zijn zonder het merk 'Lancia' erop.

hahaha, een dertien in een dozijn stellantis ding, andere neus, andere achterkant, en ongetwijfeld weer wat duurder.
Nou de kopers zullen in de rij staan hoor.
fail, next.

Ik had een iets meer langgerekte body verwacht. Het is nu wel heel duidelijk alleen een reskin van een Peugeot. Dan heeft de Ypsilon nog meer eigen karakter.

Gelukkig Lancia heeft er weer een Gamma bij! Wacht maar af om nu al conclusies te trekken terwijl je alleen nog maar 3 foto s hebt gezien. Het is voor Stellantis zaak om de auto aan te bieden voor een concurrerende prijs en een groter dealernetwerk dan 3 in Nederland.

Het ging met Lancia toch echt achteruit toen ze te veel werden gezien als dure Fiats? En sowieo, de Fiat-dealer... hoe druk is het daar?

Tsja, dat geklooi en geknip in de dealerorganisatie heeft FCA geen goed gedaan..... Kon je met je Lancia naar de Chrysler/Jeep dealer..... Na 2010 kreeg ik na onderhoud aan m'n Chryslers de enquête hoe het onderhoud aan mijn Lancia (?) was uitgevoerd. Bij de dealer hier in de buurt stond Alfa Romeo op de gevel, maar de showroom vol met Fiat 500's en 1 Jeep. Reputatie komt te voet, gaat te paard... en dat is FCA gelukt!

Vind het erg geslaagd ontwerp, duidelijk herkenbaar als Lancia en mooie twist van het dashboard ivm die van de
DS n7. Zou het in Italië best goed kunnen doen, zoals de DS n7 naar verwachting in Frankrijk het heel goed gaat doen.
Wat dat betreft begrijp ik de regionale toedeling van die merken wel.

Mijn ervaring met ontwerpen van Lancia is dat het tijd nodig heeft om het ontwerp te waarderen; it grows on you. Zo ook deze Gamma.

Dat deze is gebaseerd op de DS no. 7 hoeft niet slecht te zijn. Mijn Delta van de 3e generatie is een verlengde Fiat Bravo met veel overeenkomende onderdelen; bijvoorbeeld het dashboard. Had Lancia dat niet moeten doen. Ik vind van niet want ik rijd er al 10 jaar mee met heel veel plezier en zonder problemen.

Zo ook deze Gamma. Het zal geen verkooptopper worden maar ik zie uit naar de AWD versie als opvolger van mijn Delta.

Terug
Bovenaan