J00P zei:
Fijn dat je alle details zo goed bijhoudt...
Over het grotere geheel gesproken, je kan aannames doen over de beweegredenen, feit is dat het voortbestaan van Opel onder druk staat. Niet alleen de fabrieken.
Feit is dat...
Het is een feit dat Opel na decennia van verlies weer winstgevend is.
Het is een feit dat Opel de nummer twee binnen Stellantis op de Europese markt is als het gaat om aantallen (cijfers
januari-september 2021).
Het is een feit dat Opel op jaarbasis Opel de grootste verkoopplus in Europa van de grote vier van Stellantis (Peugeot, Fiat, Citroën) noteert.
Het is een feit dat Opel een actueel en uitgebreid modellengamma heeft en geen flaters heeft geslagen in Europa, in tegenstelling tot alle andere Stellantis-merken op Peugeot en Jeep na.
Het is een feit dat Opel in Europa 4,5 keer zo groot is in aantallen als Lancia, DS en Alfa Romeo samen.
Het is een feit dat Opel het best presterende merk in de op tien van de grootste automarkt van Europa is, namelijk Duitsland (+27,6% op jaarbasis, -1,2% in september, in beide gevallen het beste/minst slechte).
Je hebt vele jaren terug het einde van Opel al
voorspelt voorspeld, maar Opel werd overgenomen door PSA.
Je hebt enkele jaren geleden
voorspelt voorspelddat Opel niet meer als Duits wordt beschouwd in Duitsland en de verkopen zouden kelderen.
Je hebt enkele jaren geleden
voorspelt voorspeld dat Opel een positionering à la Dacia zou krijgen, maar dat is gelogenstraft.
Nu zijn we terug bij af en voorspel je het einde van Opel. Je wekt de indruk dat je je mening al klaarhad voor je enige argumentatie had, gezien het linkje naar een 12,5 jaar oud artikel en inmiddels een actueel artikel met uitspraken van een Duitse vakbondsleider.
Je zou kunnen denken: "Nou, aan uitspraken over Opel waag ik me niet meer, want ik zit er altijd naast!".
Toch besluit je anders en dat mag, maar je kunt ook je eigen meningen tegen het licht houden en je argumentatie verbeteren.
CD9LOP zei:
Je wordt behoorlijk irritant.
Da's dan weer een bericht met een hoger waarheidsgehalte dan ik van je gewend ben. We gaan vooruit!