Leaseauto uitkiezen

Marc

Net ingestapt
Hey,

Voor mijn nieuwe werk mag ik een leaseauto gaan uitzoeken. Ik ben 22 jaar en heb een budget van €680,- ex btw voor full-operational lease. De brandstof zit niet in het budget (dus komt hier nog boven op), winterbanden moeten er daarentegen wel in. Looptijd 48 maanden en 35.000 km per jaar. Ik heb zelf al rondgekeken en kwam hier bij vier verschillende modellen uit;

1. Audi A3 limousine advance sport
Tot nu toe de favoriet maar totaal prijs kwam uit boven het budget (€749), dit kan evt. maar is iets om over na te denken.

2. Mercedes A-klasse 180
Merk past op een of andere manier niet goed bij mij en werd ook niet goed behandeld bij de dealer ivm mijn leeftijd.

3. Volvo V40 T3 polar+ sport
Rijdt heerlijk en comfortabel maar de navigatie en de digitale tellers vielen me tegen (voelde een beetje goedkoop voor een auto van ruim 30.000 euro).

4. Hyundai Kona EV
Outsider in dit topic maar vanwege de lage bijtelling ook binnen gestapt bij de Hyundai-dealer. Erg te spreken over hoe relaxed een elektrische auto rijdt (wat een vermogen!) maar de levertijd ligt alweer op bijna een jaar...

Ben erg benieuwd welke keuze jullie zouden maken met dit budget en of ik nog opties mis in dit segment. Alvast bedankt voor de reacties :)

Voor dit budget kan je ook al prima in het D-segment shoppen, ook al heb je die ruimte niet perse nodig, lijkt me toch wel fijn met 35k aan kilometers per jaar.

Ik zou gaan zoeken naar een auto die zo weinig mogelijk bijtelling geeft, de kosten privé dus zo laag mogelijk houden.

Je hebt 4 opties die het eigenlijk allemaal net niet zijn.
Hoe zit het met de levertijd van een Kia E-nero?
Is een Mazda 3 of CX30 een optie?

Het is denk ik ook verstandig om naar elektrische auto's te kijken, hier heb je maar 8% bijteling over. Bijvoorbeeld naar de Renault Zoe, Peugeot 208, Peugeot 2008, Opel Corsa, en Hyundai Ioniq.

Volgens mij moet het niet moeilijk zijn om binnen een dergelijk ruim budget een prima auto te vinden.

Bij de brandstof auto's lijken mij De Kia Xceed, Ford Focus, en net gefacelifte Renault Mégane of de kleinere nieuwe Renault Clio mij ook hele goede opties. Een lagere nieuwprijs zorgt voor een lager bedrag aan bijtelling.

Thanks voor alle snelle reacties! Ik zou graag elektrisch gaan rijden maar ik moet een minimale actieradius van 300km hebben (liefst nog meer) en dan blijven eigenlijk alleen de Hyundai Kona, de Kia Niro en de Nissan Leaf e+ over. Ik heb me laten vertellen dat de levertijd van de Niro ook al ruim een jaar is, dit weet ik echter niet zeker. Verder ben ik niet zo’n fan van de Leaf qua interieur/exterieur. De Mazda 3 is inderdaad ook nog een goede optie en ga ik zeker nog naar kijken.

Ik ben zelf best wel een auto fan dus ik vind iets meer bijtelling betalen om een leuke auto te rijden niet perse erg. Het verschil tussen mijn leasebudget en de leaseprijs krijg ik ook niet uitbetaald.

Heeft het nog nut om een nieuwe al gekentekende ( 2019 ) elektrische auto te kiezen uit voorraad? ( wat lagere bijtelling betreft ).
Want behalve van de Nissan Leaf staan er ook nog aardig wat van de Opel Ampera-E op voorraad. ( zoiets dus )

Marc zei:
Thanks voor alle snelle reacties! Ik zou graag elektrisch gaan rijden maar ik moet een minimale actieradius van 300km hebben (liefst nog meer) en dan blijven eigenlijk alleen de Hyundai Kona, de Kia Niro en de Nissan Leaf e+ over. Ik heb me laten vertellen dat de levertijd van de Niro ook al ruim een jaar is, dit weet ik echter niet zeker. Verder ben ik niet zo’n fan van de Leaf qua interieur/exterieur. De Mazda 3 is inderdaad ook nog een goede optie en ga ik zeker nog naar kijken.

Ik ben zelf best wel een auto fan dus ik vind iets meer bijtelling betalen om een leuke auto te rijden niet perse erg. Het verschil tussen mijn leasebudget en de leaseprijs krijg ik ook niet uitbetaald.

Zelf ben ik ook een enorme auto fan. En heb in heel veel auto's gereden.

Een auto als bijvoorbeeld een Renault Zoë vond ik door het lage zwaartepunt, de zeer stille, snelle en soepele aandrijving, en grote range toch wel een erg leuke auto om te rijden. Ik was positief verrast.

Een auto als de Volvo V40 is al best een oude auto, de Audi A3 is inmiddels 4 jaar op de markt. Sommige nieuwe modellen zijn gewoon verassend goed en luxueus. Ik zou je aanraden om ook naar "nieuwe" modellen van de goedkopere merken zoals bijvoorbeeld Kia, Ford, Mazda, en Renault te kijken.

En misschien ook eens kijken naar de Toyota Corolla Hybrid. De 2.0 180 pk, (eventueel als TS) bijvoorbeeld.

De Opel Ampera-e vind ik ook een goede tip, deze heeft ruim 200 pk en een vloeistof gekoeld accupakket dus geen problemen met meerdere keren snelladen zoals bij de Nissan Leaf. De 2020 modellen zijn flink in prijs verlaagd.

Even vanuit deze 'oude en wijze' hoek:
22 jaar, waarschijnlijk nog geen huisje boompje beestje, grote kans op nieuwe liefdes, leuke verre (auto/kampeer) vakanties, geen eigen oprit met laadpaal.

Ik zou niet elektrisch gaan.. Je zal met vrienden of vriendin ergens uitkomen zonder paal in de buurt.. zonde!

Gewoon lekker shoppen en vragen om de beste deal.

Marc zei:
4. Hyundai Kona EV
Outsider in dit topic maar vanwege de lage bijtelling ook binnen gestapt bij de Hyundai-dealer. Erg te spreken over hoe relaxed een elektrische auto rijdt (wat een vermogen!) maar de levertijd ligt alweer op bijna een jaar...

"Hyundai KONA Electric
Onweerstaanbaar elektrisch
Nu bestellen is vóór de zomer rijden."

Nu bestellen is vóór de zomer rijden.

Terug
Bovenaan