Lekkage?

Magnifieke malloot

Asfaltkampioen
Ik zag aan het begin van de avond ineens wat (langzaam) druppen aan de achterzijde van de auto. Even geroken, lijkt gewoon water. Regenwater van de afgelopen buien? Auto staat stil sinds woensdagmiddag. Misschien drupt het al langer, durf ik niet te zeggen. Even gekeken in de kofferbak, kon zo snel niks vinden. Kan iemand aan de hand van de foto's iets zinnigs zeggen (zou het kwaad kunnen) en advies geven? Natte stekker lijkt mij niet heel fijn, aan de andere kant, zit onder de auto, moet tegen water kunnen?
20250418-203214.jpg

20250418-203250.jpg

Niet gewoon de airco?
Achterzijde en na twee dagen stilstaan? Lijkt mij stug? En om nou te zeggen dat de airco hard moest werken afgelopen woensdag, ook niet. Ik vermoed zelf regenwater.
Net weer even gekeken, nog steeds plasje zoals op de foto. Even zien wat de zon zo doet. Anders maar even verder op zoek, misschien krijg ik wat bekleding los.

Het regent de afgelopen dagen weer zo nu en dan, dat is een feit. Dit kan gewoon water zijn dat door een verstopt afwateringskanaal sijpelt, altijd goed om dat even na te kijken. Blad en zand geven ellende..

Ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden. Aan de achterzijde, wanneer je de klep opent, zie je naast de lampen afdekrubbers. Wanneer je die weghaalt, kan je bij de lampen bijvoorbeeld.
Het water dat van het dak loopt, hoort over die rubbers verder naar beneden te lopen. Maar die rubbers zitten niet heel solide tegen het metaal. Daar loopt het water langs. Ik vermoed dat het niet veel kwaad kan, zal eens navragen bij de garage.
Is dus niet iets dat verstopt zit, zoals de paravan.
Hierbij nog een foto ter verduidelijking:

ford-focus-sportbreak-2022-boot-3.jpg

Terug
Bovenaan