Lekke band schroef

YvonneGels f2435531

Net ingestapt
Hallo,

Ik had laatst een lekke band, er zat een schroef in de voorband. Nou heb ik door na garage te komen, 5 min verderop dus klein stukje tirefit gebruikt wat in de auto lag, nou begreep ik al dat dit eigenlijk rot spul is.. de garage heeft er een prop van buitenaf in geschoten. Hun beweren dat het tirefit gewoon kan blijven zitten en dat mijn band nu gewoon helemaal veilig is met de prop erin en gewoon meegaat tot dat die versleten is.

Nou lees ik op internet toch andere verhalen hierover? Hoe denken jullie erover

In principe kan dat spul geen kwaad, als het een kleine hoeveelheid is. Als de band met de prop gerepareerd is, kan je gewoon rijden. Het kan wel zijn, dat het spul voor wat onbalans zorgt, waardoor de auto bij een bepaalde snelheid gaat trillen. in dat geval, moet je even de band opnieuw laten uitbalanceren.

ik zou bij een volgende keer wel overwegen de schroef te laten zitten tot aan de garage, als die dichtbij in de buurt is. Meestal dicht de schroef het lek, en verliest de band geen lucht, totdat je hem verwijdert. Je hoeft dan geen reparatie kit te gebruiken.

Het spul is niet fijn. Lang verhaal kort is dat het overal gaat zitten. Na verloop van tijd droogt ook dit op en kan dit voor lekkage langs de velgrand en je band krijgen na vervangen. Het is vrij veel schoonmaakwerk allemaal. Ook kan het je bandenspanningsensoren verstoppen na verloop van tijd.

Ik gebruik het reparatiespul in ieder geval niet. Ik zou vooral afgaan op het advies van je garage. Aangezien je hier niet aangeeft waar de schroef zat, zijkant, midden loopvlak, hoever de band versleten is etc. ga ik er vanuit dat je garagist daar rekening mee gehouden heeft. Ook het formaat van het gat door de schroef kan meespelen. Op internet staat ook dat de aarde plat is, maakt het niet perse allemaal waar. Als je twijfelt zou ik eerder aan je garage vragen waarom zij de mening van het internet niet delen. Ik heb zelf jarenlang banden van buitenaf gepropt en nog nooit problemen gezien.

Bedoel het niet slecht overigens maar ik kan mij wel verwonderen over mensen die hun garage niet vertrouwen maar volslagen anonieme vreemdelingen op het internet ze wel aan het twijfelen kunnen brengen.

Het spul is niet fijn. Lang verhaal kort is dat het overal gaat zitten. Na verloop van tijd droogt ook dit op en kan dit voor lekkage langs de velgrand en je band krijgen na vervangen. Het is vrij veel schoonmaakwerk allemaal. Ook kan het je bandenspanningsensoren verstoppen na verloop van tijd.

Ik gebruik het reparatiespul in ieder geval niet. Ik zou vooral afgaan op het advies van je garage. Aangezien je hier niet aangeeft waar de schroef zat, zijkant, midden loopvlak, hoever de band versleten is etc. ga ik er vanuit dat je garagist daar rekening mee gehouden heeft. Ook het formaat van het gat door de schroef kan meespelen. Op internet staat ook dat de aarde plat is, maakt het niet perse allemaal waar. Als je twijfelt zou ik eerder aan je garage vragen waarom zij de mening van het internet niet delen. Ik heb zelf jarenlang banden van buitenaf gepropt en nog nooit problemen gezien.

Bedoel het niet slecht overigens maar ik kan mij wel verwonderen over mensen die hun garage niet vertrouwen maar volslagen anonieme vreemdelingen op het internet ze wel aan het twijfelen kunnen brengen.
Schroef is wel blijven zitten tot garage maar band was helemaal leeg.. ik hoor van veel mensen dat vooral vanwege de tirefit de band weg moet, de meeste mensen geven namelijk aan dat de band weg kan door het tirefit

Schroef is wel blijven zitten tot garage maar band was helemaal leeg.. ik hoor van veel mensen dat vooral vanwege de tirefit de band weg moet, de meeste mensen geven namelijk aan dat de band weg kan door het tirefit
Als je de band van de velg haalt kun je hem weggooien, die krijg je niet meer luchtdicht op de velg. Als je hem laat zitten zie het verhaal van de chef.

Terug
Bovenaan