Lettertypes op de homepage

Niseko

Asfaltkampioen
Het is niet bedoeld als verbeterpunt, maar zie ik het nu slecht dat het lettertype op de FP is veranderd?

Het lettertype op de FP is vergroot. Dat is één van de zeer zichtbare onderdelen van de geleidelijke restyling van AutoWeek (net als de vormgeving van de menu's bij bijvoorbeeld de testen, de occasionvergelijker, CarBase, en de header van de site die compacter is geworden). Zo komen er de komende maanden meer veranderingen. We doen dat stukje bij beetje zodat we ook bij kunnen houden als er iets fout gaat en vlot kunnen zien waar zo'n fout zit. Bij een vernieuwde-site-in-één-klap zou dat lastiger worden omdat er veel toepassingen met elkaar samenhangen.

Ik heb hetzelfde idee op mijn laptop. Ook vind ik de verschillende lettergroottes niet in verhouding. Letters in artikelen zijn heel groot ten opzichte van reacties, dropdownmenu's en zeker onderschriften (waarbij in die laatste de een link wel weer enorm is) op dezelfde pagina.

Bij gebruikersreviews vind ik het signalement onduidelijk geworden met enorm veel witruimte zonder verbinding tussen links en rechts.

Ik heb hetzelfde. Geen idee hoe het komt, ook geen oplossing, maar ik dacht, ik deel even dat ik dat ook ervaar. Ligt dus denk ik niet aan jou.

Er komen nogal wat reacties op de grotere letter voor de website / frontpage, met name op desktop/laptop. Dat is expres gedaan om meer rust op de pagina te brengen, die stond namelijk érg vol met de kleine letter. We snappen dat het even anders is! Je moet er gewoon aan wennen - je gaat dan dan echt waarderen omdat het uiteindelijk gemakkelijker leest.

Ach ja, iedere verandering is een aanpassing, vooral voor het bijzondere fenomeen genaamd "AW-lezer" ;)
Ik vind het ook enigszins te groot @meer scrollen, zowel op laptop als iPad maar goed, het zal wel wennen. Binnen 2 maand weten we van niet beter meer zoals we dat in VLA zeggen.

En DPG zal zeker een goed zicht hebben hoe de content wordt bekeken PC / tablet / GSM en... je kan nooit voor iedereen en alles goed doen.

Er komen nogal wat reacties op de grotere letter voor de website / frontpage, met name op desktop/laptop. Dat is expres gedaan om meer rust op de pagina te brengen, die stond namelijk érg vol met de kleine letter. We snappen dat het even anders is! Je moet er gewoon aan wennen - je gaat dan dan echt waarderen omdat het uiteindelijk gemakkelijker leest.
Op de homepage snap ik, maar de artikelen vullen nu echt idioot veel van je scherm ineens.
Daarnaast is het totaal anders dan werkelijk elke andere site...

Sinds een week is het lettertype / layout in de autoweek artikelen anders. Het leest niet meer lekker weg.

Is dit een bewuste keuze en zo ja, waarom? Kan ik dit ook aanpassen?

In mijn inziens in ieder geval geen verbetering.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Idd, alles went, maar dat op zich is geen rechtvaardiging lijkt mij ;)

FP font/layout is nu zodanig groot/grof dat je hooguit 2 of 3 alinea's in beeld hebt.
Daardoor is het overzicht aanzienlijk minder.

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind de lettergrootte enorm groot. Het is 20px/1.25rem.

Daarnaast vind ik de site met de sterk wisselende fonts heel onrustig. De Homepage is heel anders dan andere pagina's.
Roboto, Roboto Condensed, PT Sans: alles wordt in verschillende groottes, met en zonder capitals door elkaar gebruikt. Sommige content springt ook in:

Schermafbeelding-2026-03-31-172227.png

Ook de marges tussen elementen lijkt onrustig en niet consistent:
Schermafbeelding-2026-03-31-172147.png

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan