leuke zakelijke (tweedehands) auto op de BV

gast 9223087

Net ingestapt
hallo allemaal, ik rij al jaren youngtimers (liefst 6 cilinders van Duitse makelij), maar daaraan komt nu, door de overheid ingegeven, een einde. Wat nu? Ik kom er niet uit. Ik rij 20.000 zakelijke KM per jaar, en budget is redelijk ruim (na 8 jaar youngtimer gereden te hebben mag ik van mezelf een keer een relatief nieuwe auto): Ergens rond de 45.000. Ik ga dan niet meer bijtellen, dus de nieuwwaarde mag ook 100K+ zijn. Afschrijven hou ik niet zo van, al ontkom je daar niet aan bij een auto van 45K maar ik wil dus geen nieuwe auto. En het moet Duits zijn. Electrisch mag, hybride of benzine (die eindheffing van 12% duurt nog 3 jaar) ook. Ik rij 95% van de tijd alleen, gezinsauto hebben we, rijdt mijn vrouw in, een oude hobby auto (cabrio) ook. Het moet dus ook leuke auto zijn, hoeft niet praktisch te zijn. Ik dacht aan Audi E-tron GT, eventueel een Taycan, een BMW 4 serie. Andere suggesties? Hebben mede ondernemers nog financiële en fiscale tips?

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 47.950
Kilometerstand: 52.819 km
Bouwjaar: 12/2023

Veel plezier ermee :)

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 46.790
Kilometerstand: 19.600 km
Bouwjaar: 08/2024

Deze is nog veel luxer en zonder M pakket (pers voorkeur)

Wat dacht je hiervan, heb je een echt leuke auto, met garantie

Of deze als je een hogere km-stand niet erg vind

Of kleiner maar (naar mijn mening) hoger petjes gehalte

dank voor de reacties, een I5 zou ook zeker kunnen, Mercedes is niet helemaal mijn merk. De E-tron GT vind ik gewoon erg mooie auto, maar twijfel meer aan het feit of ik wel electrisch wil rijden.

dank voor de reacties, een I5 zou ook zeker kunnen, Mercedes is niet helemaal mijn merk. De E-tron GT vind ik gewoon erg mooie auto, maar twijfel meer aan het feit of ik wel electrisch wil rijden.