Lexus GX

MCW 41

Petrolhead
2024-lexus-gx-550-overtrail.jpg

2024-lexus-gx.jpg

2024-lexus-gx.jpg

2024-lexus-gx.jpg

2024-lexus-gx.jpg

2024-lexus-gx.jpg

2024-lexus-gx.jpg

2024-lexus-gx.jpg

2024-lexus-gx.jpg

2024-lexus-gx.jpg

2024-lexus-gx.jpg
2024-lexus-gx.jpg

2024-lexus-gx.jpg

2024-lexus-gx.jpg

Mooi, maar toch begrijp ik hem niet. Hij wordt echt neergezet als een terreinwaren. Waarom is het niet gewoon een Toyota? Het zal vast daar onderdelen mee delen, de toekomstige Landcruiser, maar waarom zou je niet gewoon de Toyota nemen ipv de Lexus die veel te duur is om vies te maken (terwijl die Toyota ook al een lieve duit zal kosten)...

Mooi, maar toch begrijp ik hem niet. Hij wordt echt neergezet als een terreinwaren. Waarom is het niet gewoon een Toyota? Het zal vast daar onderdelen mee delen, de toekomstige Landcruiser, maar waarom zou je niet gewoon de Toyota nemen ipv de Lexus die veel te duur is om vies te maken (terwijl die Toyota ook al een lieve duit zal kosten)...
Vanuit de Nederlandse markt wordt ook geen begrip voor deze Lexus verwacht. Vandaar dat hij hier ook niet zal worden aangeboden. In bijvoorbeeld de VS of in de Golfstaten is de markt voor terreinwagens veel groter én hecht men veel meer waarde aan de merknaam Lexus. Vandaar dat daar al jaren Land Cruiser-modellen onder die merknaam worden verkocht.

Omdat het een luxe terreinwagon is. Zijn genoeg mensen die daar behoefte aan hebben. En bepaald nieuw is de GX ook niet.

2002:
O03sPr8.jpg

2009 (getoond is de 2e facelift):
3yuzGR9.jpg

Leuk retromodel met rechtopstaande, haast vlakke voorruit (niet goed voor de aerodynamica) en kloeke buitenspiegels (idem). Optisch een enorme verbetering ten opzichte van die toch al niet fraaie huidige Land Cruiser-met-opzichtige-Lexus-snuit.

2024-lexus-gx-550-prototype-front-view.jpg

2024-lexus-gx-550-prototype-front-quarter.jpg

2024-lexus-gx-550-prototype-side-profile.jpg

2024-lexus-gx-550-prototype-rear-quarter.jpg

073_o.jpg

074_o.jpg

071_o.jpg

067_o.jpg

069_o.jpg

Wij hebben gisteren proefgereden in een GX550. Een witte Premium Plus, het enige model beschikbaar bij de dealer.

We konden niet lang rijden, maar genoeg om te concluderen dat dit een heel fijne auto is. Allereerst is er voldoende vermogen om lekker vlot met het verkeer mee te komen. Daarbij is het verrassend stil in het interieur. De derde zitrij is zoals de meeste derde zitrij aan de krappe kant voor mijn lengte.

Ik had op internet vanuit reviews begrepen dat de Overtrail de comfortabelste is, dit door het instelbare onderstel. De Overtrail wordt echter niet met een derde rij geleverd.

Al met al een zeer goede en fijne auto, die ook nog eens een alleskunner is.

Wij hebben gisteren proefgereden in een GX550. Een witte Premium Plus, het enige model beschikbaar bij de dealer.

We konden niet lang rijden, maar genoeg om te concluderen dat dit een heel fijne auto is. Allereerst is er voldoende vermogen om lekker vlot met het verkeer mee te komen. Daarbij is het verrassend stil in het interieur. De derde zitrij is zoals de meeste derde zitrij aan de krappe kant voor mijn lengte.

Ik had op internet vanuit reviews begrepen dat de Overtrail de comfortabelste is, dit door het instelbare onderstel. De Overtrail wordt echter niet met een derde rij geleverd.

Al met al een zeer goede en fijne auto, die ook nog eens een alleskunner is.
Haal nog maar snel, die importheffing zal nog wel flink doorwegen in dit segment.

Terug
Bovenaan