Nico GTR

Asfaltkampioen
Aangezien jullie ook met onze Kuga zo goed hebben geholpen heb ik nog een nieuwe casus voor jullie.

Huidige auto is een prachtige C4 Cactus met een 1.2 puretech en een 5 bak automatische robotbak.

Budget is (inclusief inruil van de huidige auto) 12.500 euro.

Wensenlijst niet onderhandelbaar.

- Automaat
- Groter dan de huidige Cactus (meer binnenruimte, bagageruimte is toereikend)
- Climate control
- Goede betrouwbare benzine
- Niet zwaarder dan 1350 kg
- Kilometers rond de 150.000 km.

Leuk zou zijn als het een volwaardige 3 zits achterbank is....maar goed die is optioneel.

Outlier hierin is dat ik zelf aan een Scenic 3 met een 140 pk sterke 2 liter zat te denken. Maar die heeft een goede distributieketting. Is wel de €204,- per kwartaal dan....maar goed dat is een keuze.

Ook een Ford B Max met 1.6 leek mij een goede optie.

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen!

Misschien nog de Renault Grand Modus Exeption.
Ik ken iemand die er een heeft en is er zeer tevreden over.

Kia Niro zit er net iets boven qua gewicht helaas. En binnen budget heb je alleen exemplaren met over de 180k ervaring.
Ruim binnen budget en ook vrij ruim van binnen: Kia Venga. Hier een exemplaar iets boven budget:

Ford schijnt in die tijd niet de beste automaten te hebben.

Wil je echt iets betrouwbaars dan kan je naast de genoemde Kia’s natuurlijk ook uitwijken naar Toyota. De Prius is relatief duur maar een nette Auris moet lukken. Alleen geen MPV en iets zwaarder…

Die scenic met 2 liter is een hele ruime/praktische/betrouwbare auto. Vgm altijd icm automaat die ook gewoon prima is.

15 jaar oud maar weinig km. Ik zie zou gauw niet het addertje onder het gras. Edit, liegebiesten. Km-stand = mijlen, dus 144.000 km. Voldoet daarmee nog steeds. Maar het is dus een US-import.

Toyota Prius Wagon - 1.8 Dynamic Business 96g Aut/Navi/Cruise/Stoelverwarming/Leer/5Persoon
2011, Hybride, Automaat, MPV, Wit
€ 11.450
89.859 km

Waarom MPV of crossover? Dat is geen randvoorwaarde voor meer binnenruimte toch.

Nee, zoals ik het lees, omdat de inhoud van de bagageruimte voldoende is, lijkt het mij te gaan om extra ruimte op de achterbank, voor de opgroeiende kinderen?

Dan is een station/sedan met een lange wielbasis misschien wel geschikter?

Skoda Octavia zou ik dan aan denken: ruimere keuze maar goed, technisch misschien nét een ander verhaal met de DSG en TSI, al is het vanaf de jaren '15 toch wel ietsje beter gegaan?

In ieder geval binnen gewichtsklasse (verrassend laag, vind ik eigenlijk) en met een wielbasis van 2,66 meter maak je wel een sprong natuurlijk.

Deze is dan wat boven budget maar er is redelijk wat keuze in de prijsklasse van 10 tot 13 mille.

Aankoopadvies uit 2018.. door Nic de Boer. ;)

Laatst bewerkt:
15 jaar oud maar weinig km. Ik zie zou gauw niet het addertje onder het gras. Edit, liegebiesten. Km-stand = mijlen, dus 144.000 km. Voldoet daarmee nog steeds. Maar het is dus een US-import.

Toyota Prius Wagon - 1.8 Dynamic Business 96g Aut/Navi/Cruise/Stoelverwarming/Leer/5Persoon
2011, Hybride, Automaat, MPV, Wit
€ 11.450
89.859 km
Dat is een ruime auto, wel een 5 zitter met een 'gewone' achterbank. De Prius+ die hier geleverd werd was altijd een 7-zitter met drie stoelen op de tweede rij.

Terug
Bovenaan