Lucid Gravity

MCW 41

Petrolhead
lucid-gravity.jpg

lm23_e_gravity_3q-frnt-house_8r0a7431.jpg

lm23_01c_gravity_8r0a8968_3qtr_front_srgb.jpg

lm23_02d_gravity_beach_lifestyle_8r0a7238.jpg

lm23_04d_gravity_3q-rear-driving-detail_8r0a6625.jpg

lm23_e_gravity-airstream-profile_8r0a9131.jpg

lm23_d_gravity-airstream-3q-rear_8r0a9221.jpg

lm23_gravity_3q-rear-ocean-8013.jpg

lm23_gravity_rodeo-drive-turning-corner-8299.jpg

lm23_gravity-interior_02_yosemite-3q-cockpit-dash-ui.jpg

lm23_gravity-interior_02_3q-cockpit-dash-ui.jpg

lm23_gravity-interior_04_tahoe-front-cockpit-dash-ui.jpg

lm23_gravity-interior_06_tahoe-2nd-row-trays.jpg

lm23_07c_gravity-interior-steering-wheel-detail_851a8669.jpg

lm23_10b_gravity_interior_front-cabin-detail-tilt.jpg

lm23_13b_gravity_console-detail-w-phone_8r0a9944.jpg

Ik vind m prachtig.
Niet in dit groen, maar goed……

Nou zal ik ook deels de doelgroep zijn (bovenmodaal, 4 kinderen). Maar van mij mogen ze m morgen bij de deur zetten. (y)

In ieder geval zal het de showroom wat meer vullen... ik vind het nog steeds onlogisch dat zo'n nieuw merk met maar 1 leverbaar model ervoor gekozen heeft om hier in Hilversum het pand van de voormalige BMW-dealer te betrekken. Ik zie die dingen, behalve daar, ook verder eigenlijk nooit.

Best een gaaf ding om te zien. Heeft echt een beetje dat Cadillac gevoel om zich heen, of ligt dat aan mij?

Best een gaaf ding om te zien. Heeft echt een beetje dat Cadillac gevoel om zich heen, of ligt dat aan mij?
Dat ligt niet aan jou. Ik vind dat ook. Cadillac vind ik ook erg fraai de laatste jaren.

Het enige waar ik moeite mee heb is de achterklep. Net als vele merken gaan de achterlichten met de klep mee omhoog en is er daardoor een extra set lampjes nodig. Ik houd van vorm, maar ook van "vorm volgt functie". En die extra lampjes zijn wat mij betreft een zwaktebod van de ontwerpers.

In geval van de Lucid snap ik het wel. Zo worden de mooie achterlichten niet doorbroken. Zo lelijk als bij de Insignia is het gelukkig niet

bvankQK.jpeg

Lucid (LCID) Gravity SUV will use new Panasonic EV batteries to unlock +450 miles range​

Lucid (LCID) confirmed that its new Gravity SUV will provide up to 450 miles of EPA-estimated driving range. Powered by Panasonic’s high-performance EV batteries, Lucid promises the Gravity is “a groundbreaking new class of SUV.” Here’s what you need to know about Lucid’s new EV.

Dat ligt niet aan jou. Ik vind dat ook. Cadillac vind ik ook erg fraai de laatste jaren.

Het enige waar ik moeite mee heb is de achterklep. Net als vele merken gaan de achterlichten met de klep mee omhoog en is er daardoor een extra set lampjes nodig. Ik houd van vorm, maar ook van "vorm volgt functie". En die extra lampjes zijn wat mij betreft een zwaktebod van de ontwerpers.
Het voordeel van de achterlichten volledig op de klep te houden is dat voldoende groot kunnen blijven en geen naden hebben wat je wel krijgt als je een deel op de carrosserie en een deel op de klep doet. De klep moet dan heel precies gemonteerd worden. 1 mm scheef zie je normaal, maar wel als er 2 lichtdelen perfect op elkaar aan moeten sluiten. Alternatief is dan om alles op de carrosserie te monteren maar dan wordt de klep weer smaller. Het is een wisselwerking tussen design en productiemogelijkheden en -kosten.

Helaas was een foto vanuit mijn positie niet mogelijk, maar ik kwam zojuist in Duitsland een witte tegen met grote zwarte letters ‘LUCID TEST VEHICLE’.

Terug
Bovenaan