Lynk en co 01 of glc blijven rijden

Ferry 4666207

Startmotor
Beste auto liefhebbers,

Ik rij met heel veel plezier een mercedes glc 2017 night edition, km is 147.000 echt een fijne auto. Tis tijd om na 4 jaar iets anders te rijden, liefst een rav4 vind ik echt een mooie bak, maar dan is gelijk oversteken met lage km niet mogelijk. Lynk en co 01 das een volvo enz bijna gelijk oversteken, niet verkeerd toch

Laat meer weten

Maar wat is het uiteindelijk geworden voor je vrouw?

Het is maar net hoe je linc en co vs volvo ziet. Het zijn beide van het Chineese Geely. Bij een plug-inn loont het vaak wel of je wel een eigen oprit hebt waar je kan laden en het liefst en vooral na 2026 met je eigen zonnepanelen overdag. Ik weet niet wat een link en co doet qua verbruik zonder laden.

Laatst bewerkt:
GLC van die leeftijd en kilometers? Gewoon lekker doorrijden als er geen andere aanleiding is te veranderen, bijvoorbeeld een dure reparatie of zo - of een ander rijpatroon (meer/minder rijden, meer of minder ruimte nodig hebben). 147.000 km is voor deze auto helemaal niet zo veel (je zou bijna zeggen: net ingereden). Ik heb veel auto's gewisseld in mijn 'jongere jaren' maar het was een Mercedes-Benz C200cdi (W203) die ik alles bij elkaar 9 jaar heb gereden tussen 167.000 en 543.000 km. En als je er gewoon op bent uitgekeken: kijk of je de auto en jezelf kunt verwennen met een leuke upgrade.

Je zegt zelf dat je Mercedes een fijne auto is, en de kilometerstand is inderdaad niet schrikbarend hoog. Je kunt natuurlijk 1-op-1 overstappen, maar je weet nu wat je hebt en dat het je goed bevalt. Afhankelijk van het soort kilometers dat je maakt, zou ik daarop mijn keuze baseren. Houd er ook rekening mee dat de wegenbelasting voor elektrische en hybride auto’s volgens mij binnenkort omhooggaat. Heb je dat al meegenomen in je overweging?

Zonder bijleggen wordt het altijd een downgrade. Als je deze zo fijn vindt moet je hem dus lekker houden

• Leuk
Waarderingen: Volt
Zou gewoon door rijden met de Mercedes, als ik kijk naar de leeftijd en kilometerstand. Inruilen kost altijd geld.

En als er geen grote caravans worden getrokken, zou ik in de toekomst eerder overstappen naar volledig elektrisch.

Terug
Bovenaan