Marc: Rover 827 Vitesse automaat 1989 & Rover 3500 Vanden Plas automaat 1982 & Rover 827 Si automaat 1993

Ik vind dat wit echt met elke nieuwe foto mooier staan, en zo te zien is hij ook geweldig goed gespoten. Fijn dat het zo geregeld kon worden met de oud-collega's!

Ik vind dat wit echt met elke nieuwe foto mooier staan, en zo te zien is hij ook geweldig goed gespoten. Fijn dat het zo geregeld kon worden met de oud-collega's!
Dankjewel Elco! Peter zei het ook al; hoe verder hij af is hoe mooier en idd mooi dat dit kon.

Wat een gave foto's! Dankjewel! Leuk dat jullie er weer waren!!
Graag gedaan en dat met iPhone!

Ik liet gister nog de witte zien aan mijn neef, die vond het ook heel mooi. Die vond wel dat de volgende keer (dat zou denk ik in juli zijn) je/jullie wel in een mooie Rover moesten komen. De vriend van mijn tante vond de Roever (dat zegt hij altijd) ook mooier geworden. Mijn tante vond de rode en Marc junior vooral leuk, maarja dat zijn vrouwen he?

Haha leuk! Tja de een vindt het mooi en de ander minder maar ja ik ben er gek op zo.

Leuk te horen dat jouw familie team wit lijkt te zijn. Ja vrouwen vallen meestal voor de kleur rood. Die vinden de SD1 vaak het mooist.

Portieren af kunnen ronden met het mooie weer. Eerst afhangen dat het mooi zit en direct mijn kans gepakt om de portieren vanbinnen schoon te maken van resten klemmetjes en schroefjes etc. Alles schoon en toen alles in de wax gezet Daarna het plastic weer goed vast gezet. Ook de bouten waar de portieren mee vast zitten weer netjes ingelakt.
20260312_101435.jpg

20260312_103352.jpg

20260309_162853.jpg

20260309_162909.jpg

20260309_162942.jpg

Heel mooi zo alleen miste er toch wat vind ik. Op het grijs had ik ook een lijntje aan laten brengen. Dat moet met wit helemaal vind ik! Dat is vandaag gedaan. Echt de zogenaamde kers op de taart! Ze hadden dat overigens origineel ook.
20260314_101413.jpg

20260314_101406.jpg

20260314_101419.jpg

Lekker setje zo!
20260309_165635.jpg

20260314_140835.jpg

Laatst bewerkt:
Bedankt heren! Mede dankzij een oud collega die lijn hoor! :)

Hij is klaar!! Direct goed gewassen want wat word een auto vuil tijdens overspuiten. Daarna gelijk alles in de was gezet en eindelijk de foto's gemaakt waar ik al lang naar uit keek! :)
20260318_140345.jpg

20260318_140236.jpg

20260318_140400.jpg

20260318_140321.jpg

20260318_140226.jpg

20260318_140503.jpg

20260318_140852.jpg

20260318_140520(0).jpg

20260318_140931.jpg

Contrast met interieur vind ik ook zo mooi!
20260318_143924.jpg

Laatst bewerkt:
Prachtige toevoeging Marc! Dat streepje is erg fraai zeg!

We moeten maar even agenda's trekken he? En bijna Engeland he! Heel veel zin in, en ook die zondag bij het museum. We moeten zorgen dat de Fryske Boy niet te veel bier krijgt, dan graat ie brokjes leggen.

Bedankt heren!
Ja hij is niet alleen een andere kleur maar is ook weer zo netjes. Echt super blij mee!

Ja moeten we snel doen! Engeland is alweer dichtbij! Tijd vliegt. :) Haha ik zal Fryske boy in de gaten houden! Ter behoud van mijn interieur haha.

Bedankt heren!
Ja hij is niet alleen een andere kleur maar is ook weer zo netjes. Echt super blij mee!

Ja moeten we snel doen! Engeland is alweer dichtbij! Tijd vliegt. :) Haha ik zal Fryske boy in de gaten houden! Ter behoud van mijn interieur haha.
Zou leuk zijn als je er ook weer prijzen mee gaat winnen. Is in het verleden wel gelukt als ik het goed onthouden heb?

Prachtige foto's, en ik zie nu pas het beige interieur, 1x raden wat voor kleur interieur ik in mijn Volvo ga zetten komende maand....

Nu MOETEN ze haast wel naast elkaar staan komende zomer in Ruinerwold, als alles doorgaat voor jou en mij dan eens even kijken hoe we dat kunnen regelen. :)

@R107: dankjewel! Ja de Rover 800 is net als alle Rovers (behalve de City Rover) in Engeland gebouwd. Ook de motor en versnellingsbak die door Honda ontworpen zijn.

@wouter76: dankjewel! Ah haha kijk aan. Ik vind het een mooie combinatie zo. :)
Leuk idee!

Afgelopen weekend naar Engeland geweest voor Pride of Longbridge (POL) en viering 40 jaar Rover 800!
Ik ging niet alleen. Thomas en Pim gingen met hun Rover 220 Coupe met de trein alsmede Peter en zijn vader
in hun Rover Streetwise.
Fryske boy, ikzelf en de Rover 827 Vitesse gingen met de boot.

Donderdag avond de boot op:
1.jpg

2.jpg

Vrijdag doorgereden naar een geweldig museum wat blakbij het hotel lag. Gaydon motor museum. Daar
ontmoeten we vrienden:
4.jpg

Het museum is geweldig. Hier een kleine greep van het moois.
Rover P5 van HM the Queen:
5.jpg

6.jpg

Een van mijn favorieten. Jensen Interceptor:
7.jpg

8.jpg

Rovers met turbine motoren:
9.jpg

Jaguar XJ220 prototype. Deze had dus wel de V12 ipv de geleverde (ook geweldige) V6.
10.jpg

En dan deze! Ik kende de auto wel maar zag hem nu voor het eerst echt. Een Rover SD1 Vanden Plas
voor inzicht van de techniek. Heel gek om te zien:
12.jpg

11.jpg

Eerste productie Rover 800 (825i):
14.jpg

Laatste Rover SD1 ooit gemaakt:
15.jpg

MK1 SD1 estate:
16.jpg

Laatste Rover ooit gemaakt:
17.jpg

Na dit geweldige museum zijn we naar het hotel gegaan en daar ontmoeten we Pim en Thomas:
18.jpg

Laatst bewerkt:
Na een avond van lekker eten en gezelligheid was het zaterdag tijd voor POL!:
19.jpg

Pas gerestaureerde MK1 Rover 820 Fastback:
20.jpg

MG SVR:
21.jpg

Schitterende MK1 Rover 820 sedan met weinig kms:
22.jpg

Geweldige Rover 75 two tone:
23.jpg

24.jpg

25.jpg

Deze kennen we!:
26.jpg

Prachtige SD1's:
27.jpg

MK2 Rover 820 Vitesse:
28.jpg

MG6R4:
29.jpg

Rover SD1 oporto red in originele staat:
30.jpg

Spaanse Rover 825 KV6 handbak. Echt een pluim voor deze eigenaar om zo ver te komen rijden:
31.jpg

Late 827 Vitesse:
32.jpg

Ineens reed onze Peter weg in zijn blauwe Streetwise maar toen snapte wij waarom:
33.jpg

Een foto voor in het boek! Echt super gaaf om hier met vrienden te zijn:
34.jpg

Ik kreeg nog mooie fotos van de Rover 800 Club:
35.jpg

36.jpg

En toen gingen we na een leuke dag weer terug naar het hotel:
37.jpg

Parkeerplaats bij het hotel :) :
38.jpg

Zondag naar Coventry Transport museum waar oa 40 jaar Rover 800 werd gevierd:
39.jpg

40.jpg

41.jpg

Geweldige Rover SD1 2600 in Avocado Green:
42.jpg

Bijzonder zeldzame Rover SD1 diesel:
43.jpg

44.jpg

MK2 Rover 820 Vitesse:
45.jpg

Ook dit museum is een echte aanrader:
46.jpg

Deze auto ging sneller dan het geluid!:
47.jpg

In de namiddag weer vertrokken naar de boot.
Na een soepele rit kwamen we weer in de haven aan om op de boot te wachten:
48.jpg

49.jpg

Maandag ochtend weer veilig aangekomen in Nederland en door de zon naar huis begeleid.
Wat een geweldig weekend!!

Op YouTube zag ik bij de filmpjes over de Pride of Longbridge nog een heel bijzondere auto: een Morris Ital maar dan in de stationcar versie. Een lichtgroene. Wellicht heb je die ook gespot?

En: mooi verslag.
By the way: is het rechterlampje van je kentekenverlichting kapot?

Op YouTube zag ik bij de filmpjes over de Pride of Longbridge nog een heel bijzondere auto: een Morris Ital maar dan in de stationcar versie. Een lichtgroene. Wellicht heb je die ook gespot?

En: mooi verslag.
By the way: is het rechterlampje van je kentekenverlichting kapot?
Ik heb van die een foto gemaakt, zag je vast niet aankomen he? Ik zal hem meenemen in een verslag!

@Marc 827 3500 , wat een mooi filmpje en wat was het een geslaagd en gezellig weekend. Wat boffen we met onze mooie Rovers, en de vriendschap zo dat dit kan. Misschien moeten we naast de Fryske Boy een Rover, ook Thomas een verhuizing aanpraten.

Bedankt voor de reacties allemaal!

@Verlichting: uiteraard die ook gezien. Idd een hele bijzondere auto. ja klopt kenteken lampje was uit. Ik meld het ook in het filmpje. ;)

@Pjotr: ja ik zit nog steeds na te genieten! :) En helemaal mee eens. Leuke vriendengroep zo. Liep allemaal heel soepel en vertrouwd. :)
Hey dat is een goed idee idd. Fryske boy was al wel aan het kijken naar een Rover 800 Coupe..... ;)

@Marc 827 3500: ik had wel de foto's gekeken maar niet het filmpje. Als ik dat wel had gedaan dan had ik de opmerking natuurlijk nagelaten..... Dus mijn excuses voor de overbodige opmerking.

De 827 coupé is wel een fraaie wagen hoor. Mijn favoriete Engelse (semi)-klassieker. En natuurlijk als oldtimer de Jensen Interceptor. Blijft geweldig om te zien.

@verlichting2: Oh joh dat geeft helemaal niks! Je bedoelde het goed. :) Snap het hoor want ik zei er niks van bij de foto's. ;)

Ja de 827 Coupe zou ik er misschien ooit nog eens bij willen. Al ben ik nu al meer dan tevreden uiteraard. Ja de Jensen heeft zoiets bijzonders vind ik. Hij heeft iets bruuts en teglijk iets verfijnds. Super gaaf.

Dit topic houd ik aardig bij, maar ik heb nog niet op de transformatie gereageerd. Dat is wel een rigoureuze verandering, een totaal andere kleur! Knap dat je het aandurfde, het resultaat mag er gelukkig zijn. Wit staat een stuk frisser en vlotter, al was de oude kleur ook mooi. Een mooi avontuur ook in Engeland, die Vitesse zal daar ongetwijfeld (en terecht) een hoop aandacht hebben getrokken. :)

Leuke reis! Je was lekker dichtbij, ook bij het British Motor Museum geweest in Gaydon? Ook de moeite waard!

De britten kunnen dat wel, die auto shows organiseren! Als ik had geweten dat er toen allemaal Rovers in Coventry waren, was ik ff lang gekomen. Geweldig!

@Rutger DC: Hey man! Ja een flinke stap was het zeker maar ik heb er heel goed over nagedacht uiteraard. Meerdere kleuren overwogen en kwam toch iedere keer uit bij wit. :) Ja Engeland was geweldig. Zit nog na te genieten en ik denk idd dat de Vitesse en de rest van de Nederlandse delegatie erg in de smaak viel. :)

@Design Driven: Ja wij waren vrijdag naar Gaydon motor museum geweest idd. Erg mooi. POL is elk jaar in april dus noteer het op de kalender! :)

Vorig weekend was EMWalhalla. Voor mij de eerste keer maar zeker niet de laatste keer. Echt een heel mooi en vrij groot evenement. Leuke sfeer, top locatie en natuurlijk geweldige auto's!

Ik kon gelijk aansluiten achter een prachtige BMW 5 serie.
1.jpg

Ik mocht de Rover 827 Vitesse parkeren bij andere Britten. Hierna lekker een rondje gelopen.
IMG-20260509-WA0042.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Er waren nog andere Rovers!
Een Rover SD1 2000 (2 liter 4 cilinder).
7.jpg
|
Een Rover SD1 2600 (2,6 liter 6 cilinder).
8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

Een bekende.... ;)
14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

Binnen in het museum van Toyota World was ook genoeg te zien.
21.jpg

22.jpg

23.jpg

Geniaal ook dit. Een Chrysler New Yorker limo.
24.jpg

Er was buiten nog een Rover 827 Vitesse! Een mooie rode die na ruim 20 jaar stilstand weer is opgefrist en aangepakt.
Daar moest mijn witte 827 Vitesse even naast natuurlijk!
25.jpg

26.jpg

27.jpg

Na een mooie en gezellige dag weer huiswaarts.
28.jpg

29.jpg

Laatst bewerkt:
Er staan, in een stallingskas onder de rook van Duiven, twee, op 't oog, identieke SD1's zag ik vanmiddag. Lichtblauw van kleur, beiden met ruitenwisser achterop. Heel bijzonder.

Mooi verslag! Ik wist helemaal niet dat jij ook in Hoornsterzwaag was!;)

Die donkere Tatra reed ik in november 2017 voorbij op de A27 bij Drachten. Dat was toen ik mijn Focus ophaalde in Roden.
Er was vrijdag in Franeker een internationale Tatra meeting , daarom waren er "zoveel" buitenlandse Tatra's. Ergens in het Fryske land woont David (ik ben zijn achternaam kwijt) en dat is schijnbaar een instituut in de Tatra-wereld, hij heeft ook een nieuwere Tatra, naast deze zwarte.

Mooi verslag! Ik wist helemaal niet dat jij ook in Hoornsterzwaag was!;)

Er was vrijdag in Franeker een internationale Tatra meeting , daarom waren er "zoveel" buitenlandse Tatra's. Ergens in het Fryske land woont David (ik ben zijn achternaam kwijt) en dat is schijnbaar een instituut in de Tatra-wereld, hij heeft ook een nieuwere Tatra, naast deze zwarte.

hoop dat dit artikel zichtbaar is zonder abonnement...

Het mooie weer is er weer wat vaker dus de autos weer uit de stalling. Voordat het genieten kon beginnen even de SD1 aan laten pakken bij Classic Rover Parts. De voorophanging was niet fris meer omtrent de rubbers etc. DIe zijn nu aangepakt.
1.jpg

Dat was zeker niet te vroeg.
2.jpg

3.jpg

Alles weer lekker fris en het geeft veel verschil!
4.jpg

5.jpg

Nog iets was is gedaan is een RAM air/koude lucht toevoer aangebracht. Dit omdat de V8 op een warme dag en file verkeer soms lastig adem kon halen. De motor loopt keurig koel maar omdat hij lucht aan zoog bovenin de motorruimte kon hij gaan bokken. Dit is met slangen en een op maat gemaakt luchtfiler huis als het goed is aangepakt. Mooi werk.
6.jpg

7.jpg

Ook heeft de SD1 weer 2 jaar APK!!!

De SD1 was net op tijd klaar voor een belangrijk evenement. 50 jaar Rover SD1 georganiseerd door de Rover Owners Club Holland.
Gezellig met bekende noordelijke vrienden er op af. Het werd gehouden bij Metropole in Druten. Erg mooie locatie.
Goede opkomst!
8.jpg

9.jpg

Met zelfs mensen uit Denemarken.
10.jpg

Prachtige Belgische SD1.
11.jpg

Hele gave Vanden Plas EFi. Eigenaar is al op leeftijd maar heel goed bij en komt overal met zijn trouwe Rover.
12.jpg

14.jpg

15.jpg

Binnen stond ook veel moois!
16.jpg

17.jpg

18.jpg

Iedereen kreeg nog een mooie sticker. De Rover Club heeft mijn SD1 gebruikt. Werd ik wel even trots van.
19.jpg

Ik werd nog even op de foto gezet door mien maten:
20.jpg

21.jpg

Het was ook weer tijd om de Rover 827 Si uit de stalling te halen. Kwestie van starten en lopen!
22.jpg

Nu alle Rovers thuis waren moesten we even wat doen. Foto's maken! De grijze is nu tenslotte wit. :)
23.jpg

24.jpg

25.jpg

26.jpg

27.jpg

28.jpg

29.jpg

Laatst bewerkt:
Mooie foto's van de 3 musketiers! Ik had niet verwacht zoveel SD1's te zien!

Mooi werk ook van Johan, en het is een verbetering om mee te rijden in de SD1, reed nog fijner !

Terug
Bovenaan