Maserati GranTurismo / GranCabrio

A

Anoniem

Guest
OaUcUsR.png

cwsKIUz.png

2Bf2ll7.png

B3HJYRo.png

In the video, Busse said the engineers packaged the GranTurismo Folgore's battery pack in the center tunnel. This allowed the team to keep the car's weight centered and low, which is appropriate for a sports car. The designer stopped short of confirming the car's platform, though executives previously told Motor Authority the electric GranTurismo will ride on a Maserati-exclusive platform.

Execs had previously told MA the GranTurismo Folgore would do 0 to 60 mph in less than three seconds. In the video, howerver, Conti said it's even faster, revealing the first Folgore (Maserati's moniker for its electric vehicles) will sprint from 0 to 60 mph in 2.6 seconds and have a top speed in excess of 200 mph.

The electric powertrain will have three motors and more than 1,200 hp. It will also boast class-leading fast-charging times enabled by an 800-volt electrical system featuring inverters from Formula E, according to executives. Conti noted the GranTurismo Folgore will be able to gain 100 miles of range in 10 minutes of charging.

The interior hasn't been revealed and was blurred in the video, but the exterior is clearly visible. The electric GranTurismo will sport an evolutionary design compared to the gas model, with slimmer taillights and familiar shape that's been refined to be slipperier and more defined. It will be instantly recognizable as a Maserati GranTurismo.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een opgewarmde GT uit de magnetron, zonder magistrale 8 cilinder, maar nu op Accu. Stop maar weer heel ver weg wat mij betreft.

Van opzij gezien lomp en gedrongen, accupakket laat zich niet makkelijk wegmoffelen verder totaal geen vernieuwend ontwerp, kleur vreselijk. Kortom snel vergeten.

Prachtig! vreemd dat ze hem ook als ICE gaan aanbieden, maar in ieder geval op zijn minst goed dat hij is als BEV.

Jan 7666490 zei:
Prachtig! vreemd dat ze hem ook als ICE gaan aanbieden, maar in ieder geval op zijn minst goed dat hij is als BEV.
Daar is niks vreemds aan, er zijn een hele hoop landen waar nog een hele beperkte of geen laadinfrastructuur is. Ook Maserati moet geld verdienen.

Nah, dat is meer een verzonnen 'probleem'. Waar je een Granturismo kunt kopen, kun je ook stopcontacten vinden.

Jan 7666490 zei:
Nah, dat is meer een verzonnen 'probleem'. Waar je een Granturismo kunt kopen, kun je ook stopcontacten vinden.

Gast, ga lekker fietsen met je stopcontacten. Merendeel van het clientèle is gewoon autoliefhebber en wil die auto met beleving. Het zal helaas wel de 6 cilinder uit de MC20 worden die door de vreselijke OPF filter minder goed klinkt dan de V8 van de vorige generatie, maar desondanks 1500% meer beleving dan een elektromotor.

Ah ja, dat is vast waarom hij er ook als BEV komt, en Maserati er miljoenen ontwikkeling in heeft gestoken, omdat niemand hem wil...

We leven in 2022, niet 1960. Auto's met ICE zullen nou eenmaal snel verleden tijd zijn gelukkig. Prachtige tijden voor mensen die vooruitkijken en/of van innovatie houden.

Jan 7666490 zei:
Je bent echt wel heel erg wereld vreemd en waarschijnlijk nooit buiten Europa geweest. De halve wereld heeft een netwerk die zo onbetrouwbaar is dat een auto opladen het slechtste idee is wat je kan verzinnen. Tanken kan je overal en makkelijk het opladen van een auto is in de meeste landen een uitdaging.

Frits79 zei:
Jan 7666490 zei:
Je bent echt wel heel erg wereld vreemd en waarschijnlijk nooit buiten Europa geweest. De halve wereld heeft een netwerk die zo onbetrouwbaar is dat een auto opladen het slechtste idee is wat je kan verzinnen. Tanken kan je overal en makkelijk het opladen van een auto is in de meeste landen een uitdaging.

Haha, beide aannames zijn behoorlijk fout:)
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Dit soort pietluttigheden zijn binnen de kortste keren voorbij. Bereid je er maar op voor, want geen enkele OEM investeert nog met gezond verstand in ICE's.

Jan 7666490 zei:
Ah ja, dat is vast waarom hij er ook als BEV komt, en Maserati er miljoenen ontwikkeling in heeft gestoken, omdat niemand hem wil...

We leven in 2022, niet 1960. Auto's met ICE zullen nou eenmaal snel verleden tijd zijn gelukkig. Prachtige tijden voor mensen die vooruitkijken en/of van innovatie houden.
Jammer dat er tegen dit soort trollen van de dagbesteding niet iets meer opgetreden wordt hier.

Ach, als je zo'n Folgore kunt betalen, heb je vast ook wel de knaken en de ruimte voor een privé laadinstallatie. Toch, als je zo'n auto gebruikt waar-ie voor bedoeld is, zul je ook buitenshuis een beetje deftig willen kunnen bijladen. En in diverse landen rondom het onze is dat toch wel een wat grotere uitdaging dan hier meen ik. Maar dat lijkt me meer een EV-issue dan een Maserati-issue. Hierboven werd ergens geroepen dat overal wel een stopcontact te vinden is, welnu: heel veel succes met je EV opladen aan een stopcontact. Maar zal wel loslopen denk ik. Mijn teleurstelling met deze auto betreft dan ook niet de elektrische aandrijflijn. Ik heb de bak herrie die de voorgaande V8 uitbraakte, bij ook maar de minste geringste aanraking van het gaspedaal, altijd wat aanstellerig en hinderlijk gevonden. Wat mij vooral teleurstelt is het uiterlijk van deze nieuwe GranTurismo.

6wryf4jbnm1l.jpg

9aay9w7bjnlc.jpg

m8oyp8rb4nuo.jpg

9sfyokhbaj9x.jpg

7p9ye8kbee1b.jpg

V6: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/maserati-granturismo-v6-versie-volop-in-beeld/

Folgore:
maserati-granturismo-folgore-front.jpg

maserati-granturismo-folgore-front-3-4.jpg

maserati-granturismo-folgore-rear-3-4.jpg

maserati-granturismo-folgore-rear.jpg

Modena:
maserati-granturismo-modena-front-3-4.jpg

maserati-granturismo-modena-rear-3-4.jpg

Trofeo:
maserati-granturismo-trofeo-front.jpg

maserati-granturismo-trofeo-front-3-4.jpg

maserati-granturismo-trofeo-rear-3-4.jpg

maserati-granturismo-trofeo-rear.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/613808/maserati-granturismo-debuts-first-ev/

wzCdjv4.jpg

KOjcKs6.jpg

tsTv0bU.jpg

aEpM8rj.jpg

uT3NpfQ.jpg

Alle foto's: https://www.carscoops.com/2023/01/maserati-quietly-reveals-the-interior-of-the-new-granturismo/

Dat is nou net wat er ontbreekt stijl en klasse en dan ook nog een naam van een mislukt pasta gerecht.

Jan 7666490 zei:
Vergeet niet te ademen;)

Verder blijk je er weinig verstand van te hebben.
Zegt de grootste grapjas hier waar zelden wat nuttigs uitkomt. Vooral op de homepage plaats je de end nog onzinnigere post dan de ander.

Frits79 zei:
Dat is nou net wat er ontbreekt stijl en klasse en dan ook nog een naam van een mislukt pasta gerecht.

Ga eerst maar eens terug naar school voor een lesje grammatica, dan mag je daarna je mening geven over stijl en klasse.

Frits79 zei:
Jan 7666490 zei:
Vergeet niet te ademen;)

Verder blijk je er weinig verstand van te hebben.
Zegt de grootste grapjas hier waar zelden wat nuttigs uitkomt. Vooral op de homepage plaats je de end nog onzinnigere post dan de ander.

Ik kom amper op de homepage. Dat jij genoeg tijd hebt om uit te pluizen wat iedereen waar plaatst zegt genoeg over jou:)

En verder eens met Stellantis. Eerst normaal praten, voor je je punt maakt. Maakt je een stuk geloofwaardiger...

Teleurstellend ontwerp, zeker ook interieur, jmmr, gemiste kans.

Viking zei:
Teleurstellend ontwerp, zeker ook interieur, jmmr, gemiste kans.

ik denk niet dat deze wagen ontworpen is met Vikings als doelgroep :LOL:

Wat een schitterende wagen, zeker in het rood. Ik denk dat ik. Nog maar eens opslag ga vragen ;)

Ik vind hem ook schitterend....hij kan wat mij betreft niet genoeg lijken op de vorige.....en dan zijn er misschien sommigen die hem niet vernieuwend genoeg vinden, maar wel weglopen met een 911 die er al bijna 60 jaar hetzelfde uitziet....
Teveel mensen leven half (of misschien wel helemaal ) in het verleden....Porsche bestond niet meer zonder SUV's en andere merken hebben inmiddels hetzelfde gedaan. Ook Maserati verdient vooral aan de SUV's, zoals inmiddels ook vele andere klassieke merken.
Datzelfde principe geldt wat mij betreft ook voor elektrificeren....alsof het een betere keuze is om lekker te blijven doen alsof je neus bloedt en vervolgens Saab en driekwart van de vroegere Engelse auto industrie achterna te gaan...o_O

Het klopt natuurlijk dat er wereldwijd echt nog wel een behoorlijke tijd ook een markt blijft voor ICE's en die zitten ook nog gewoon in het gamma

Het zal wel een reskin zijn van de vorige maar ik vind de nieuwe ook gewoon een prachtige auto die nu wat strakker getekend is.

2024-Maserati-GranTurismo-Folgore-5.jpg

2024-Maserati-GranTurismo-Folgore-6.jpg

2024-Maserati-GranTurismo-Folgore-7.jpg

2024-Maserati-GranTurismo-Folgore-3.jpg

2024-Maserati-GranTurismo-Folgore-2.jpg

2024-Maserati-GranTurismo-Folgore-1.jpg

2024-Maserati-GranTurismo-Folgore-10.jpg

2024-Maserati-GranTurismo-Folgore-12.jpg

Alle foto's: https://www.motortrend.com/reviews/2024-maserati-granturismo-folgore-first-drive-review

Configurator is nu ook online: https://www.maserati.com/nl/nl/shopping-tools/configurator

Trofeo
waKCx3E.jpg

Trofeo + opties
RflLqfs.jpg

Modena
pCuoyD5.jpg

Modena opties:
kCJTQ5X.jpg

Trofeo
rqPE74c.jpg

Trofeo + opties
lvGNXwP.jpg

Modena
D1BhpiJ.jpg

Modena opties:
Zr1qnRt.jpg

Uitzoomend: geweldig merk.
.
Stel dat Alfieri, Bindo, Carlo, Ettore & Ernesto nu zouden leven … dat de 5 broers hun creaties Bora, Khamsin, Merak & Kyalami etc konden promoten via Insta, TikTok & YouTube …

Inzoomend: dik apparaat, de GT. Op 2 manieren uitlegbaar. Had wat ranker gemogen.

Fraaie auto, en hopelijk gaan ze die ook in grote hoeveelheden verkopen, echt veel mensen lopen niet meer warm voor Maserati

De GranCabrio Folgore Tignanello: een custom made uitvoering ter gelegenheid van de 50ste verjaardag van het wijnhuis Tignanello.

24640-01-maserati-grancabrio-folgore-tignanello-at-chantilly-arts-elegance-richard-mille2024.jpg

24639-02maserati-grancabrio-folgore-tignanello-at-chantilly-arts-elegance-richard-mille2024.jpg

24638-04-maserati-grancabrio-folgore-tignanello-at-chantilly-arts-elegance-richard-mille2024.jpg

Stellantis Blames Ineffective Marketing for Poor Maserati Sales​

When parent company Stellantis published its half-year report, the numbers didn't look great for Maserati. Deliveries to customers fell from 15,300 to just 6,500 cars through June 2024. What happened? Well, according to Carlos Tavares, the worrying sales drop was caused by inefficient marketing rather than issues with the products or pricing strategy.

Terug
Bovenaan