Maserati Grecale

MCW 41

Petrolhead
Modena
maserati-grecale-modena.jpg

GT
maserati-grecale-gt.jpg

maserati-grecale-gt.jpg

maserati-grecale-gt.jpg

maserati-grecale-gt.jpg

maserati-grecale-gt.jpg

Trofeo
maserati-grecale-trofeo.jpg

Folgore
maserati-grecale-folgore.jpg

maserati-grecale-folgore.jpg

135 foto’s: https://www.motor1.com/news/575012/2023-maserati-grecale-trofeo-debut/

Hij is er ongetwijfeld in werkelijkheid te groot voor, maar op deze foto's vind ik hem meer weghebben van een hot hatch dan een crossover.

Prachtig mooie wagen zoals alleen Italianen dit kunnen ontwerpen.

Volgens Maserati paar jaar geleden zouden ze ook bij elektrische aandrijving de belevenis van een benzinemotor weten te leveren, ook op het gebied van (mechanisch) geluid. Ik ben dus benieuwd of ze daad bij woord voegen en dat waarmaken.

D Elzinga zei:
Hij is er ongetwijfeld in werkelijkheid te groot voor, maar op deze foto's vind ik hem meer weghebben van een hot hatch dan een crossover.

Dit is dan ook de Trofeo, de GTS-uitvoering van Porsche hebben daar ook 'last van';
iu

OT: Tja, weer een SUV.. Gelukkig toch wel wat anders dan de Stelvio, hoewel de auto er en profiel me er zeker wel aan doet denken.
Anderzijds, een prima design voor een SUV wel. Ik ben nu vooral wel benieuwd naar de EV, kom maar door!

Hij staat flink laag op z'n wielen dus lijkt het meer op een 'normale' auto. Ik was bang dat ie zou tegenvallen maar ik vind hem echt schitterend!

Op sommige foto's (zoals de 3e op deze pagina en de 1e van de Trofeo versie) "kijktie een beetje bangig" (ik kan het niet beter verwoorden), zoals de Ford Puma dat ook heeft. Verder vind ik 'm netjes maar allesbehalve opzienbarend of onderscheidend.

Configureren kan ook al: https://www.maserati.com/nl/nl/shopping-tools/configurator#bp-grecale

GT
kfnTe3m.jpg

Modena
9ZS0nFd.jpg

Trofeo
Q5u3VUL.jpg

GT
VbjP6Md.jpg

Modena
xAoAJcS.jpg

Trofeo
egpqXbd.jpg

Enkele interieursmaken:
RGWdZ5e.jpg

Ke2Lp1B.jpg

bxhcrIy.jpg

U0N4nIK.jpg

C8PmJcW.jpg

a0Hj9CK.jpg

Het is moeilijk om origineel te zijn met een SUV en als men dat wel probeert wordt het al gauw erg lelijk. Goed dat men dat bij Maserati niet gedaan heeft, mooie auto in zijn soort. Natuurlijk lijkt hij best op een Stelvio maar hé, lijken veel van die mooie Italiaanse sportwagens van weleer vaak ook niet erg op elkaar?

Prijzen

Grecale GT 300 pk, 450 Nm - €100.694
Grecale GT 300 pk, 450 Nm PrimaSerie Launch Edition €121.248
Grecale Modena 330 pk, 450 Nm - €111.790
Grecale Trofeo 530 pk, 620 Nm - €166.087
Grecale Trofeo 530 pk, 620 Nm PrimaSerie Launch Edition € n.n.b.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/prijzen-maserati-grecale-vanaf-iets-meer-dan-een-ton/

Het publieksdebuut vond plaats op het Salon de Lyon.

maserati-grecale-suv.jpg

maserati-grecale.jpg

Bron: https://www.largus.fr/actualite-automobile/salon-de-lyon-2022-les-nouveautes-autos-incontournables-10911390-miniphotos.html
Meer foto's: https://lenouvelautomobiliste.fr/actualites/salons/251325/live-salon-de-lyon-2022-maserati-grecale/

Voorkant van de Jaguar E pace (pre-facelift), achterkant van de Fiat Tipo (met wat goeie wil). Enkel die C-stijl zou je ‘typisch’ Maserati kunnen noemen. En toch vind ik deze auto niet echt lelijk. Maar ook niet mooi.
Rijdt waarschijnlijk wel fantastisch.

Goed nieuws voor een handige handelaar. In China heeft Maserati de vraagprijs van de Grecale Folgore (550 pk, 530 km range) verlaagt van RMB 898.800 (€108.000) naar RMB 358.800 (€43.000). Een Maserati voor de prijs van een Model Y, daar zullen best wat Nederlanders warm voor lopen.

v2_839a9daf6553428c84811fa7e544a023@000000_oswg128646oswg1080oswg1080_img_000

Lijkt mij onwaarschijnlijk. Hoe betrouwbaar is dit bericht?

NB Mocht het kloppen dan zou ik een tanker afhuren om 1000 stuks deze kant op te sturen. Of wacht, het kan gewoon met de trein direct uit Italië.
De automotive is een vreemde wereld…

Laatst bewerkt:
Invoerrechten, BPM etc en dan zit je met 1000 stuks van een auto die niemand wil hebben en waar je met inruilen weinig voor krijgt. Geen slimme investering.

Invoerrechten uit Italië zijn zero. BPM van een elektrische Grecale (Folgore, waar de aanbieding over gaat) is vrijwel zero. Dus.. een dik aangeklede Grecale Folgore graag voor zeg 50k€. Nu nog even onderhandelen met de Italianen. Moet eigenlijk een slag goedkoper kunnen dan het verre China.

Lijkt mij onwaarschijnlijk. Hoe betrouwbaar is dit bericht?

NB Mocht het kloppen dan zou ik een tanker afhuren om 1000 stuks deze kant op te sturen. Of wacht, het kan gewoon met de trein direct uit Italië.
De automotive is een vreemde wereld…

Fake of niet, iemand ging bellen:

"In response, a reporter from Blue Whale News contacted the dealer to verify the authenticity of this price.

The sales consultant stated that the price of 358,800 yuan is the base price, and additional optional extras will be required, bringing the final price to approximately 400,000 yuan. This will allow the exterior to be completely identical to the gasoline version, but with more technologically advanced design details. Regarding the range, the official figure is 533 kilometers, but in real-world driving conditions, it can reach about 80% of that, approximately 400 kilometers.

"Because we are a newly opened flagship store, we negotiated with the factory many times before we were able to get this batch of cars, which is why we can offer such a competitive price."

The salesperson also revealed: "Our store opened in October, and we had about 70 or 80 of these discounted cars in total. Sales have been very good, and we've already sold about half of them"

de Grecale Trofeo met v6 is hier in spanje wel leverbaar,

Desde € 143.150, en dan metallic lak voor 3k of een specialere lak voor 13k - 17k extra, knap geld voor een veredelde alfa :ROFLMAO:

Zoals in het artikel ook staat begint de Grecale V6 in Nederland bij € 191.150,-. Ik ken de standaarduitrusting niet uit mijn hoofd, maar verder zit er dan nog niks extra’s op of aan.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan