Mazda 2 BiFuel (LPG) uit 2012 na 1 rit motor oververhit (koppaking)

Luuk 6304520

Startmotor
Hallo leden,

Afgelopen weekend een tweedehands Mazda 2 (2012) aangeschaft. De auto heeft naast bezine ook LPG tank. De eerste rit naar werk, raakte de motor oververhit, dus ik heb er bijna geen kilometer ingereden tot dit probleem kwam. Ik heb de Mazda gekocht bij een dealer welke handelt in kleine occassions.

Nu staat de Mazda bij mijn dealer in de buurt die aan het checken is wat het probleem is. Hij vreest een lekke koppakking. Wat kan ik het beste doen? Wat zijn mijn rechten? De dealer waar ik de auto heb aangeschaft is naar mijn weten niet bij de Bovag aangesloten.... Vorig jaar met mijn vorige auto ook al koppakking gehad, 2K euro....

Hoor graag,

Lastige situatie. Je zal eerst de leverende partij aansprakelijk moeten stellen, even bellen en de situatie uitleggen met de vraag "Hoe gaan jullie dit oplossen?", daarna dit ook per mail doen én ze de mogelijk geven om je auto te bekijken en dan te repareren of je geld terug te geven. Je 'eigen' dealer (wat is dat?) mag er niet aan komen!! (Om discussie wie wat kapotgemaakt heeft te voorkomen). Optie kan zijn technische expertise te laten uitvoeren (beëdigd expert stelt vast wat er kapot is en wat de oorzaak is), waarna je met dat rapport naar de rechter kan rennen en ondertussen je auto kan laten repareren. Maar duur! En de vraag blijft of de leverende partij meewerkt of juist niet en een eventuele procedure traineert. Zolang er geen overeenstemming is zal je alle kosten zelf moeten voorschieten en die zijn misschien ook niet allemaal te verhalen op de leverende partij. Daarnaast staat je auto stil en procedures kunnen lang duren... keuzes!

Dat is wel balen zeg. Ik zou contact opnemen met de verkopende partij. Die is namelijk verplicht om je een deugdelijk product te verkopen, daarbij maakt het niet uit of hij bij de Bovag is aangesloten of niet. Hier staat het uitgelegd

Hopelijk kom je er uit met de verkopende partij. Je kunt altijd nog procedures starten zoals Pietzoveel zegt. Daar zit zo'n dealer ook niet op te wachten. In dit geval staat de uitkomst eigenlijk wel vast en zal hij alsnog de schade moeten herstellen en opdraaien voor de juridische kosten.

Terug
Bovenaan