Megane onderhoudsinterval mening gevraagd

A 5148229

Wegverkenner
Vanwege pensionering staat de auto van ouders sinds kort veel meer stil dan de afgelopen jaren. Gaan van circa 17.000 kilometer per jaar terug naar max 6.000

Nu schrijft het Renault onderhoudsschema elke 20.000 kilometer of elk jaar een beurt voor, wat ze tot recent ook elk jaar deden (bij een universeel garagebedrijf).

Nu vraag ik me af of dat met de kilometers die ze naar verwachting gaan maken geen onzin is? Volstaat elke twee jaar niet ook prima?

Betreft overigens een 1.3 tce met circa 70K op de klok.

Er komen ook APK-tjes aan..... staat'ie toch bij de garage, af en toe een ruitenwisserblad en een interieurfilter....

Ik zou dat jaar gewoon aanhouden. Olie gaat ook achteruit van het water dat het opneemt. Zelfde geld voor remvloeistof. Remmen gaan vastzitten dus het is altijd goed om even een kritische blik op de auto te werpen. Bespaar gerust op bougies en dergelijke maar olie is belangrijk.

Ik kan hierboven enkel maar bevestigen. Olie + filtertje kost minder dan een nieuwe distributieketting.
Zelfs in mijn oldtimer die nog geen 3000km per jaar doet ververs ik de olie jaarlijks (ok soms rek ik het wel naar 14 maand ofzo)

Terug
Bovenaan