Mercedes-Benz G500

JL86

Petrolhead
Het werd eens tijd dat ik het windowshoppen ook eens op papier zet!

Ik heb een G500 samengesteld, met een exclusive line trim.

Prijs: CHF 212'206.–

In de NL config kom ik op €256.273 uit.

Het enige nadeel in de configrator is dat je bij de exclusive line geen grotere wielen kunt kiezen, hij staat op 19 inch nu, maar 20 of 21 vind ik beter, maar goed dat organiseren we dan nog wel bij de dealer erbij!

Het mooie van Mercedes is de Manufaktur afdeling, bwaoh daar kun je lekker spelen met kleuren maar ik kom toch weer op Briljant blauw uit :)

Het interieur heeft de Superior Line, kots een paar knaken (16k in CHF) maar dan heb je echt het fijnste nappa leder overal, ook op het dash nappa, manufaktur keuzes en en en genieten pur sang! Het is een nappa leder castagne bruin, zelfs de hendels aan het dak zijn met leder bekleed.

De auto is uiteraard uitgerust met een lading andere opties om het comfort op een nog hoger niveau te brengen.

Een mooie opvolger voor de GLE! Nu nog ergens 212,206 franken vinden ;)

g500.jpg

g5001.jpg

g5002.jpg

g5003.jpg

Linkje naar config...

Linkje naar de NL config

Laatst bewerkt:
Mooi samengesteld hoor! iets in deze richting zou mijn keuze ook op gegaan zijn. Heb ook wel eens een hele fraaie groen gezien op een G. Ergens wel jammer dat ze niet een fijne 6 cilinder benzine er in hadden gehangen uit de E450 bijvoorbeeld. Ik zie ook echt alleen maar de G63 , als ik ze zie.

persoonlijk had ik voor rood leer gekozen,
G vind ik persoonlijk een van de gaafste autos nu nog te koop, maar het publiek wat er meer rijdt ...
een oudere buuv rijdt nog in een 20 ish jaar oude g cabrio, maar verder vrijwel alleen ehm bijzonder volk

Nice! Ik had zelf pas ook in de config zitten stoeien, maar kwam er in de gauwigheid niet echt uit tussen pakketten en personalisatie.

De nieuwe G500 heeft inmiddels een 6-in-lijn, de vorige (vanaf 2018) heeft nog de V8. Blijft vrij waarde vast na een paar jaar in ieder geval.

Wie weet komt er ooit nog wel eentje, kom je alleen veel oude garages niet meer in, want hij is 2 meter hoog :ROFLMAO:

Ja je kunt ontzettend veel aan opties uitgeven, ik laat dat altijd de eerste koper doen en dan profiteer ik daar als 2de koper van :p

Dat is mij tot nu toe ook aardig gelukt. Hoewel het dan soms ook opvallend is wat een bijzondere keuzes anderen soms maken en hoe verschillend prioriteiten dus kunnen zijn :D

Ja het voordeel is dat je er vaak veel extra’s bij krijgt maar het nadeel van gebruikt is dat je consessies moet doen omdat je hem nooit 100% krijgt zoals jij hem wilt.

Dit apparaat geconfigureerd als 'werkpaard'. In dat geval vanzelfsprekend een diesel om aanhangers te sleuren buiten gebaande wegen. Vrij neutraal kleurtje en binnenkant. Offroad banden, beschermrooster voor koplampen en spatlappen.

Nu snel uren draaien om hem terug te verdienen...dik 50k aan opties:(

Terug
Bovenaan