Mercedes-Benz GLC [EV] - configuratie

S J 1001

Asfaltkampioen
Klik hier voor mijn configuratie.

Héél irritant dat je geen kleurtje in het interieur kan kiezen zonder voor die idiote verlichte grill te moeten betalen.

Genoeg range zo - geen extra geld voor een metallic kleurtje. Maar wel burmester, dakje en distronic+.

Eigenlijk zou ik hem wel zo willen.. kost 10k meer

Klikkerdeklik

In het zilver valt die grill minder op..

liefst zou ik een donkere grill willen en donkergroene kleur exterieur.

Laatst bewerkt:
Je kan helaas dat vreselijk dak niet verwijderen in de Luxury uitvoering.
GLC 250
Screenshot-2026-06-13-at-19-17-05-GLC-250-Business-Solution-Luxury-electric-Samenvatting-Mercede.png

GLC 400 Launch Edition met Manufaktur kleurtje en aardig wat opties aangevinkt. Uiteraard met Airmatic en achteras-besturing, dan kom ik toch wel op een tonnetje.

IMG-1292.png

Nee joh slechts €733 per maand!!

Maar je komt dus zo een 25% hoger uit dan mijn ‘dure’ config. Misschien goed om te weten: zelfs met een tonnetje wordt het geen GLE AMG. :p Voor dat geld kan je m.i. beter gelijk voor een klasse hoger gaan..

Ik heb de opties geselecteerd die ik nu eigenlijk ook heb, alleen voor een GLE komt er dan nog wel 50k bovenop hoor, of je hebt echt een hele kale versie.

Ik denk dat jouw selectie ook prima is, maar als privé koper (jij en ik) krijg ik altijd kriebels van nieuwprijzen. Ik krijg hier bij MB bijv. al 17-19% korting op nieuwprijzen. Beter ff een paar jaar wachten en dan een mooie gebruikte op de kop tikken?

Als particulier zou ik ook zeker een jong gebruikte kopen (zoals m’n ix3 met 50% eraf zelfs na 4 jaar). Maar zakelijke lease zou mogelijk wel kunnen via m’n werkgever..

Liever een kalere GLE dan een dikkere GLC.. denk ik? Maar goed. Niks met benzinemotor zal in NL per 1/1/27 meer geregistreerd worden nieuw gezien de nieuwe fiscale regelingen.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Ik ken de Nederlandse wetgevingen niet zo goed maar ik geloof je meteen dat benzine steeds lastiger zal worden. Ik weet echter niet of een basis GLE beter rijdt tov een vol afgeladen GLC? Heeft de GLE standaard airmatic? Want dat maakt wel een wereld van verschil natuurlijk.

12% extra belasting voor de werkgever bij ter beschikkingstelling van iets met >0 gram co2 uitstoot.

GLE volgens mij niet airmatic standaard. Dat is wel dé optie op die wagen inderdaad.

Ik vind het wel een test waard. Ik zal mij opofferen om een loaded GLC en kale GLE te rijden dit jaar.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Ik kom net onder de 70k uit voor een 250 business edition luxury. Helderblauw met ivoorkleurig interieur.
Is snelladen een optie van €660 of zie ik dat verkeerd?

Maffe configurator, 3 voorbeelden:
- wil je Nappa leer op de stoelen krijg je dat Hyperscreen erbij, wat niks met elkaar te zien heeft;
- idem voor panoramisch dak en die verlichte grill wat Frits al schreef;
- idem wil je de Burmester audio, verdwijnt het Nappa en krijg je Artico bekleding en hi-performance LED koplampen.
:rolleyes:

Ik kom net onder de 70k uit voor een 250 business edition luxury. Helderblauw met ivoorkleurig interieur.
Is snelladen een optie van €660 of zie ik dat verkeerd?
De additionele extra optie is om een converter in te bouwen, zodat je ook met 400V kan snelladen. Zonder de optie ben je ‘beperkt’ tot alleen 800V snelladers.

Terug
Bovenaan