Mercedes-Benz GLC

MCW 41

Petrolhead
2022-mercedes-glc.jpg

2022-mercedes-glc.jpg

2022-mercedes-glc.jpg

2022-mercedes-glc.jpg

2022-mercedes-glc.jpg

2022-mercedes-glc.jpg

2022-mercedes-glc.jpg

2022-mercedes-glc.jpg

2022-mercedes-glc.jpg

2022-mercedes-glc.jpg

2022-mercedes-glc.jpg

AMG Line
2022-mercedes-glc.jpg

2022-mercedes-glc.jpg

2022-mercedes-glc.jpg

2022-mercedes-glc.jpg

2022-mercedes-glc.jpg

2022-mercedes-glc.jpg

2022-mercedes-glc.jpg

2022-mercedes-glc.jpg

2022-mercedes-glc.jpg

2022-mercedes-glc.jpg

Alle foto's en info: https://www.motor1.com/news/589444/2023-mercedes-benz-glc-debuts/

Laatst bewerkt:
Motoren:
GLC 200 2.0 204 pk
GLC 300 2.0 258 pk
GLC 300e 2.0 204 pk + Elektro = 313 pk | tot 120 km elektrisch
GLC 400e 2.0 252 pk + Elektro = 381 pk | tot 120 km elektrisch
GLC 300de 2.0d 200 pk + Elektro = 333 pk | tot 117 km elektrisch
(GLC 43 AMG 2.0 408 pk)

Vind 'm niet echt mooi, zoals alle Mercedes-modellen een soort gesmolten, aerodynamische massa nietszeggendheid.

Ziet er voorspelbaar uit weer, geen enkele durf in ontwerp en helaas zal ook deze Mercedes weer stap terug zijn op gebied bouwkwaliteit en afwerking. De digitale panelen ogen op foto's fraai, in echt niet, weet ik inmiddels uit ervaring. Met 120km wel mooi bereik voor stekkerhybrid, zou in deze klasse zondermeer voor de nieuwe RX gaan.

Passchier zei:
CD9LOP zei:
Ziet er voorspelbaar .
Jouw reacties, die zijn voorspelbaar. Vermoeiend voorspelbaar.
Yup altijd het zelfde weinig anders dan de zelfde voorspelbare tekst.

OT: ik ben benieuwd of deze wel een fatsoenlijke bagageruimte heeft, leuk dat de C-klasse 100km elektrisch kan zijn kofferbak is alleen net zo groot als van een Mini Clubman.

https://www.youtube.com/watch?v=AHzgckHPjzE

Zie vanaf 16:21 over de bagageruimte. Of je had op de link kunnen klikken in de openingspost. Ook staat het gewoon op de hoofdpagina op autoweek.nl in het GLC-artikel. :rolleyes:

MCW 84 zei:
https://www.youtube.com/watch?v=AHzgckHPjzE

Zie vanaf 16:21 over de bagageruimte. Of je had op de link kunnen klikken in de openingspost. Ook staat het gewoon op de hoofdpagina op autoweek.nl in het GLC-artikel. :rolleyes:
Als je dan zo bijdehand wil doen, er wordt nergens een opgave gedaan van het aantal liters. Ja 600 in de gewone wat 50 meer is dan in het uitgaande model.
Maar daar heeft de plug-in versie maar 395 liter en daar lees ik niks over.

Ik heb speciaal voor jou op de perssite van Mercedes gekeken en ze noemen alle specs en dus ook laadruimte (620 - 1640 liter). Echter als je bij de specs van de Plug-ins kijkt dan hebben ze de laadruimte achterwege gelaten. Op de video, die je vreemd genoeg nog eens plaatste, laten ze de ruimte wel zien, die is weer wat verhoogd.

MCW 84 zei:
Ik heb speciaal voor jou op de perssite van Mercedes gekeken en ze noemen alle specs en dus ook laadruimte (620 - 1640 liter). Echter als je bij de specs van de Plug-ins kijkt dan hebben ze de laadruimte achterwege gelaten. Op de video, die je vreemd genoeg nog eens plaatste, laten ze de ruimte wel zien, die is weer wat verhoogd.
Dat had ik ook gezien en hij is kleiner. Ben gewoon nieuwsgierig of het net zo erg is als bij de C plugin.

Lijkt wel erg sterk op zijn voorganger. Voor het type auto blijf ik het een behoorlijk geslaagde auto vinden. Wil eigenlijk ook zeggen: voor een Mercedes-Benz vind ik het een behoorlijk geslaagde auto, maar zo'n zinnetje zal ik vast moeten bekopen met een indirecte sneer, dus dat heb ik niet gezegd!

Vind 'm veel eleganter dan de BMW X4 of Audi Q5 Coupé. Nu ik nog eens naar de Chinese GLC L kijk, valt me op dat die een heel andere achterkant heeft: die staat veel meer rechtop. Vind dat eigenlijk mooier dan de gewone, internationale GLC en die zou ook voor meer onderscheid met de GLC Coupé hebben gezorgd. De achterruit van de gewone uitvoering staat namelijk al behoorlijk vlak.

Lijkt wel erg sterk op zijn voorganger. Voor het type auto blijf ik het een behoorlijk geslaagde auto vinden. Wil eigenlijk ook zeggen: voor een Mercedes-Benz vind ik het een behoorlijk geslaagde auto, maar zo'n zinnetje zal ik vast moeten bekopen met een indirecte sneer, dus dat heb ik niet gezegd!

Hmmm.. Ik zie wat anders dan jij ziet. Ik vind het een behoorlijke verbetering. Waar de achterlichten van de vorige GLC Coupe, die misschien beter bij de GLE Coupé paste Nooit begrepen waarom die gedeeld werden overigens. vind ik dit een haast elegante oplossing. Zou het bijna een mooie auto noemen... De X4 en Q5 Sportback zijn een lachertje, vergeleken met deze GLC.

op bewegend beeld ziet het er toch altijd anders uit dan enkel wat foto's, best een leuk ding. Maar heb liever een verticaal scherm (zoals straks in de nieuwe E)

Twee weken geleden heeft m'n vrouw haar nieuwe Mercedes GLC 400e geleverd gekregen. Voor het eerst een Mercedes en overtreft de verwachtingen.

Onderstel en besturing zijn erg fijn, interieur prachtig afgewerkt met nappa leder en mooie materialen. Navigatie scherm is eenvoudig te bedienen en duidelijk in gebruik. Achterasbesturing zorgt voor agile besturing in de stad en op de snelweg is de auto fluisterstil.

Fijne aandrijflijn, in het begin wel even wennen dat de auto zelf afremt indien je bijvoorbeeld een rotonde nadert. Systeemvermogen van 380 pk is ruim voldoende.

Auto met veel comfort en fijne rijeigenschappen. Gewicht van de auto is niet nadrukkelijk aanwezig. Is geen rijdersauto pur sang, maar daar hebben we hem ook niet voor aangeschaft.

Heb een proefrit gemaakt in de Range Rover Sport.....schitterende auto, maar niet in een hybride versie, te weinig beleving.

Lijkt mij een fijne auto zo’n GLC400e, ruim 100km elektrisch en zat vermogen. Ziet er bovendien niet verkeerd uit.
Hoe klinkt de benzinemotor als je de auto flink op z’n staart trapt?

Na zeven jaar met GLC 250 gereden te hebben rijdt deze GLC 200 coupé, voorzien van alle mogelijke uitrustingen, behalve de luchtvering en meesturende achterwielen, heel anders. Wat stuggere vering, maar toch comfortabeler. Head-up-display is echt subliem. Ook de geluidsdemping is super. Het verbruik van 7l/100 km valt ontzettend mee. En ja, het zicht naar achter is miniem. Maar door al de camera's en sensoren is dit weinig storend. Ik vind het model ook mooier dan de gewone suv.

Terug
Bovenaan