Mercedes-Benz S-Klasse W223 | Nieuw: facelift 2026

Ik geef het toch nog even een kans. Ik herinner mij nog de scoopfoto's van de huidige S W222 waar voor het eerst het brede widescreen display in zat, daar was toen ook niemand (inclusief mijzelf) positief over. Uiteindelijk is het prachtig, en vind ik het nu (met de E-Klasse) zelfs één van de mooiste dashboards van dit moment.
En eigenlijk is het ook altijd zo geweest, en kwam het met de dashboards van de grotere Benzen uiteindelijk altijd wel goed.

Ik houd dus nog een sprankje hoop dat het met de W223 ook nog wel los zal lopen.

R107 zei:
...
En eigenlijk is het ook altijd zo geweest, en kwam het met de dashboards van de grotere Benzen uiteindelijk altijd wel goed. ...

Nee, hoor het dash van de w140 heb ik ook nooit gevonden door het gebrek aan symmetrie :)

Dat was inderdaad wel een rariteitje, zoals Mercedes dat wel vaker heeft gehad. Zo keek ik in het begin bij de W124 ook heel vreemd aan tegen de 2 verschillende buitenspiegels (links lang en smal, rechts kort en hoog) en de enkele ruitenwisser, maar na een tijdje ken je de genialiteit van de auto en kijk je toch anders aan tegen dat soort zaken.

R107 zei:
Dat was inderdaad wel een rariteitje, zoals Mercedes dat wel vaker heeft gehad. Zo keek ik in het begin bij de W124 ook heel vreemd aan tegen de 2 verschillende buitenspiegels (links lang en smal, rechts kort en hoog) en de enkele ruitenwisser, maar na een tijdje ken je de genialiteit van de auto en kijk je toch anders aan tegen dat soort zaken.

Ha! Dat was me eigenlijk nog niet opgevallen.
r24y5y7b9dw4_800.jpg

Ik kan me toch niet voorstellen dat het dash zo lelijk gaat worden. Dat lijkt meer op een kia picanto uit 2023 dan een S klasse. Ik heb nog hoop :D

Wat ik hieraan zeker positief vind: als je naar de 1e foto kijkt dan zie je dat het instrumentarium oa waar normaal de km teller zit toch ingebouwd blijkt te worden.

Bij dergelijke impressies wordt vaak het interieur van het huidige model erin geplakt, daar kun je dus geen conclusies uit trekken.
Qua buitenkant kan dit echter wel flink in de buurt komen, en het ziet er wat mij betreft goed uit.

2021-mercedes-benz-s-class-rendering.jpg

2021-mercedes-benz-s-class-rendering.jpg

Impressies geven een aardige indruk maar als er details al anders zijn dan staat er toch een heel andere auto. Iets grotere of kleinere lampenunits zorgen al voor een heel ander beeld. Des te opvallender is hoe serieus mensen impressies nemen die vaak op autoweek.nl, terwijl die vaak best wel slecht zijn.

Betrouwbare werknemers daar bij MB.. na de E-klasse FL nu ook de nieuwe S-klasse helemaal naakt

l3rqyuQ.png

Nou dat valt niet mee zo te zien. Maar even afwachten tot de officiele foto's volgen.

Gelukkig een zeshoekig radiatorrooster: ik kreeg al schrik dat de S-klasse daar van enige persoonlijkheid zou blijk geven...

Net als de facelift E-Klasse lijkt ook de S er niet op vooruit te gaan, integendeel.

Zo ontzetten goedkoop al die displays, wat is er mis met een meter..... . Hebben ze bij Bentley beter begrepen.

Die zijn IETS netter geïntegreerd in het stijlvolle interieur dan dat het bij de nieuwe S het geval lijkt te zijn ....

Vooral dat scherm voor het stuur ik vrees een c klasse achtige i pad. En ik heb het nooit echt mooi kunnen vinden. Voor de rest valt het wel mee maar snap niet het lager platsen van het navi scherm. Nu dit zal het worden voor de voorlaatste reeks

Ik snap sowieso niet waarom er 3 navi's te zien moet zijn (achter het stuur, op de middenconsole en als HUD)

Je hoeft die niet alle 3 tegelijk aan te zetten, die schermen zijn configureerbaar.

Centraal scherm staat bij mij weinig op navi, (eigenlijk enkel als ik op een mij onbekende plek in een binnenstad moet zijn), navi tussen de tellers altijd aan.

2021-mercedes-maybach-s-class-spy-shots.jpg

meer foto's: https://www.motor1.com/news/397745/mercedes-maybach-s-class-spied/

https://www.youtube.com/watch?v=L86u39Zk6jA

Autobild weet ye melden dat er geen coupe komt van de SKlasse, dat vind ik toch wel erg jammer.... . Nu vind ik huidige coupe van de s klasse totaal mislukt maar een grote coupe hoort bij de S klasse..... .

^^ Dat wist het AD een week geleden ook te vertellen :) Ook de CLS en de AMG GT hebben een onzekere toekomst.
https://www.ad.nl/auto/ook-deze-topmodellen-sneuvelen-vanwege-bezuinigingen-bij-mercedes~a8ea839d/

Vind het jmmr. Ze hadden ook niet van sec moeten afstappen 500 sec en 560 sec, schitterende coupés

Ik vind de Coupe juist bloedmooi, zolang ie niet al dat overdreven chroom op de voorbumper heeft. De E Coupe vind ik te gewoontjes met te brave koplampen (maar geen lelijke auto!) en de C Coupe vind ik echt lelijk, verhoudingen kloppen voor geen meter. Toch zie ik die best vaak

MCDubbleU zei:
Ik vind de Coupe juist bloedmooi, zolang ie niet al dat overdreven chroom op de voorbumper heeft. De E Coupe vind ik te gewoontjes met te brave koplampen (maar geen lelijke auto!) en de C Coupe vind ik echt lelijk, verhoudingen kloppen voor geen meter. Toch zie ik die best vaak

De voorgangers hadden een wat meer gestrekte lijnvoering van opzij, leken minder gedrongen. Maar goed blijft erg jmmr dat er geen coupés meer komen..... .

Wel mooie aanbieding dit, met een beetje rap geknutsel rij je eerder rond met een verse W223 grille op een twintig jaar oude W220 oid dan dat het bijbehorende model geintroduceerd is. Zal je een hoop streetcred geven.:T

Ziet er idd al allemaal heel erg klaar uit he. De S ging normaal gezien ook in geneve gestaan hebben, maar door problemen wordt dit het einde van het jaar en gaat de E er vervroegd in, om toch een premiere in geneve te hebben!

36pyksfbj0b3.jpg

jqeyan2bo043.jpg

bl2yh7abirgd.jpg

60ayo09bxi5m.jpg

bp5yy98b295c.jpg

qgzyticbsl3g.jpg

Te ronde, lieve koplampen en weer die vreselijke 90s Amerikaanse achterlampen. Ik vind ze op vrijwel iedere Mercedes niet te pruimen. Misschien is het weer even wennen maar ik vind de huidige nog altijd een van de mooiste sedans van de laatste jaren. Interieur best fraai maar ook ik prefereer daarvan de huidige

Wat er precies "90's" aan die achterlichten is weet ik niet maar ik vind ze niet erg mooi. Dat ze in een punt uitkomen bij het kenteken staat ook op de A-klasse erg raar, hier niet veel beter. als ze aan de onderkant afgevlakt waren had ik ze overigens al wel een stuk minder lelijk gevonden.

Het dashboard vind ik tov de huidige een enorme verbetering. Ben nooit zo'n fan geweest van het S-klasse interieur, de huidige is te barok, bij z'n voorganger was er een soort ladekast ingeschoven, de generatie daarvoor oogde kwalitatief niet helemaal op S-niveau. Dit ziet er tenminste strak en opgeruimd uit. Die 'bak' tussen stuur en voorruit intrigeert me wel. Is dat een soort enorme projector voor het HUD?

Voor de rest: De huidige is zo'n mooie auto, ben bang dat ze die sowieso niet snel gaan overtreffen.

EDIT: Inspirende omgeving trouwens, waar de foti genomen zijn? Zijn ze genomen net voordat dit prototype in de pers ging?

Dat dashboard, tjonge, lijkt wel het bedienpaneel van Starship Enterprise. Qua vorm dan. Niet mijn ding qua vormgeving, kan me goed voostellen dat er genoeg mensen zijn die dit mooi vinden. Ik denk dat dit weer zo'n auto is die je 'live' moet zien om alle lijnen en proporties in te kunnen schatten. Persoonlijk? Neuh, doe mij de huidige maar.

OMG....
Wat een glimmende boel, haast nog erger dan in een Audi A8. En dat lelijke stuur, die schermen onder verschillende hoeken geplaatst.... Ik kan voorlopig niet anders concluderen dan dat ik het er verschrikkelijk uit vind zien. S-Klasse onwaardig, Mercedes onwaardig, en dat uitgerekend na zo’n prachtige S als de W222. Onbegrijpelijk :(

Gullideckel zei:
OMG....
Wat een glimmende boel, haast nog erger dan in een Audi A8. En dat lelijke stuur, die schermen onder verschillende hoeken geplaatst.... Ik kan voorlopig niet anders concluderen dan dat ik het er verschrikkelijk uit vind zien. S-Klasse onwaardig, Mercedes onwaardig, en dat uitgerekend na zo’n prachtige S als de W222. Onbegrijpelijk :(

Helemaal mee eens, begrijp er niets van, lijkt wel een goedkope Chinese wannabee S klasse. Helemaal de weg kwijt en er komt ook geen SEC, sorry CL meer .... .

MB ontwerpt een vormtaal op een luxe sportcoupé. Daar hadden ze het bij moeten laten. Maar nu hebben alle Benzen, van de A t/m S, dezelfde vormtaal.
Nu is de S net een heel grote A-klasse.

Terug
Bovenaan