Mercedes C-klasse EV - configuratie

Frits79

Petrolhead
De nieuwe C-klasse als EV is nu te vinden in de configurator, alleen het is een zware teleurstelling, voor de leuke opties heb je het advance pakket nodig en daarin zit dan weer die vreselijk verlichte grill.

C400
Screenshot-2026-08-26-at-15-29-40-C-400-4MATIC-Business-Solution-Samenvatting-Mercedes-Benz-Car.png

Laatst bewerkt:
Hij staat in potlood op de shortlist. Maar ik vind dit echt te duur voor wat je ervoor krijgt.
Wellicht een C250..... En ik zou toch wel graag een stationwagon zien. Hopelijk gaat Mercedes daar nog wel mee komen, nu duidelijk is dat er van de i3 wel een stationwagon komt.

Opties zijn Premium. Dan krijg je als klant het gevoel dat je iets speciaals koopt. Bij die paupermerken zit alles er gewoon in.

Ik heb ook eens rondgekeken en als je de verlichte grille niet wil hebben, dan gaat het eigenlijk best wel vlot, dat is blijkbaar verplicht bij de nodige pakketten. Maar aan de andere kant - je bent al een aardig eind op weg (ik heb vroeger een C-Klasse W203 Classic gehad, die zou erg kaal zijn maar heb er zo'n 9 jaar met veel plezier in gereden). Ik gooi er het nodige budget tegenaan om een leuke kleur te krijgen op mijn Business Solutions line:
20260826-MB-C-klasse-EV.png

Maar heb wel een aantal aanvullingen gedaan:
  • Interieur: Winterpakket met verwarmd stuurwiel en verwarmde ruitensproeiers
  • Zonnekleppen met verlichte make-upspiegels
  • 3 jaar MBUX Entertainment pakket wat het ook inhoudt maar voor 230 euro vink ik het maar aan
  • Parkeerpakket, vooral vanwege de 360 camera
  • Gelijkstroom laadsysteem (ik neem aan dat je hiermee ook bij 400V laders kunt laden, snap niet dat dit niet gewoon standaard is)
Totale factuur komt op een ronde 69.650 euro. De bouw en levertijd is overigens als enkele weken vermeld. Als ik 'm sneller zou willen, moet ik toch op zoek naar een occasion van de elektrische C-Klasse of een andere Mercedes-Benz elektrische sedan.

Laatst bewerkt:
Ik vind hem leuk zo, alleen die moondisc velgen vind ik niks. Ik had er voor €847,- de 19" multispaaks ondergezet.

Terug
Bovenaan