Mercedes C180 luxery line of C300e standaard

MenC

Wegverkenner
De mogelijkheid doet zich weer voor om een nieuwe auto te laten leasen.
Nu is de keuze gevallen op de C-klasse. Niet omdat dit nou de beste is maar omdat er vrijwel geen keuze is in dit segment binnen de gestelde voorwaarden. De C-klasse doet het lease technisch gezien erg goed. Ik heb nog nooit eerder een Mercedes als lease auto gehad. Er zijn geen voorwaarden aan hybride of electrisch.
Mijn beste ervaringen met auto's heb ik in BMW drie en vijf serie modellen. De manier hoe de auto je betrekt bij het rijden en de balans tussen comfort en dynamiek vindt ik voortreffelijk.
Als ik de testen lees komt de C180 er beter uit qua rij eigenschappen vanwege het ontbreken van het accupakket. Nu zijn hier misschien mensen met ervaring die mij proefritten/tijd kunnen besparen. Het nadeel is dat de C180 trager is maar ik vraag mij af of dit opweegt tegen de nadelen van het zware accupakket van de C300e. Verder zitten er wat optie verschillen tussen maar die zijn overkomelijk. Het enige nadeel vind ik dat je bij de standaard uitvoering geen bijzondere kleuren kan kiezen. Mijn voorkeur zou uitgaan naar Spectral Blue met beige bekleding.
Ik hoor graag de ervaringen.

Nee helaas niet. En de A5 ook niet. Mercedes is in de lease echt scherp.
Kofferbakruimte is voor mij niet een issue.

Hoe zit het met je laad mogelijkheden? Ik moet er niet aan denken bijna dagelijks te moeten laden, de 2 palen die hier in de buurt staan zijn vaak bezet.

Die heb ik nog niet maar als het moet kan ik die wel (laten) aanleggen en laden op eigen terrein.

Te persoonlijk. Je moet ze beide achter elkaar rijden. Eerst de C180. De c300e heeft een aardige accu dus die hoef je niet dagelijks te laden, dat scheelt. Ik werd gek van het dagelijks laden van mijn 530e.

Eerlijk gezegd was ik niet van plan veel te gaan laden. Alleen als het makkelijk kan en/of het een goede parkeerplaats oplevert.

Is de elektrische BMW i4 met lagere bijtelling geen optie?

Ik zou lekker voor een goed uitgeruste C180 gaan. Blauw met beige interieur, géén AMG pakket maar een beetje een luxe uitstraling met chroom. Heerlijk!

Ik vermoed dat het prestatiepotentieel van de C330e best verleidelijk is. Maar 400 kilo extra wagengewicht vind ik zeer onaantrekkelijk, laat staan dat een kofferbakje van 360 liter niet in het D-segment thuishoort.

Bovendien presteert de C180 (op papier) ook prima, en lijkt me dat je op een Mercedes juist wat mooie spiegeltjes en kraaltjes wilt.

Dus ga voor die C180 Luxury line! Niet de AMG-Line, want die heeft de grille ondersteboven.

Bedankt voor het meedenken. Mijn voorkeur ligt bij BMW vanwege mijn goede ervaringen maar moet nu een keer een Benz proberen. Dat is natuurlijk ook geen straf. Ik denk ook dat ik meer ga hebben aan handige opties dan meer vermogen, kleinere range en 400kg extra aan boord. Het wordt dus de C180 luxery edition

Terug
Bovenaan