Mercedes E240 W210 van 2000 automaat

WillemVeen1952

Net ingestapt
Dag allen, ik ben erg geïnteresseerd in de W210 Mercedes E-klasse, omdat ik dit model prachtig vind en ik er graag een zou willen hebben. Tijdens mijn zoektocht ben ik de onderstaande E240 tegengekomen en wilde ik graag wat advies vragen over waar ik op moet letten bij de aanschaf.

Ik heb de verkoper telefonisch gesproken en hij gaf aan dat een aankoopkeuring geen probleem is. Er zit een nieuwe APK op de auto, en de achterveren zijn beide vervangen, evenals de voorste stabilisatorstangen bij de Mercedes-dealer.

Daarnaast ben ik benieuwd naar de mening van anderen over deze auto en welke punten ik verder zou moeten controleren. Ik ben van plan deze E240 aan te schaffen, of mogelijk een andere E-klasse die ongeveer 2.000 euro goedkoper is, maar die een import betreft.

Alvast bedankt voor jullie reacties en advies!

Ik heb een link toegevoegd naar de auto E240 Mercedes

Met vriendelijke groet,

Willem van Veen

Die aankoopkeuring zou ik zeker laten doen, de auto is ondertussen 24 jaar oud en hoewel hij niet veel gereden heeft drogen rubbers uit en kunnen ook andere onderdelen van plastic stuk gaan. Let ook goed op roest, daar had Mercedes in deze periode veel last van.

De auto ziet er keurig uit. De tellerstand is in ieder geval logisch. Dat is met een goedkopere import lastiger te verifiëren. Kan een mooie kans zijn. Dit zijn degelijke auto's echter let goed op twee dingen.

Ten eerste roest, de W210 is berucht hierom. In de advertentie staat dat de auto 17+ jaar binnen heeft gestaan. Dat verklaart wellicht waarom deze er nog goed uitziet. Controleer hier echter goed op, ook aan de onderzijde. En ga je de auto ook binnen stallen of staat hij straks buiten? In dat laatste geval is het zaak om goed naar roestbescherming te kijken, anders gaat zo'n ding hard van je af.

Ten tweede koop je een oude auto. De kilometerstand mag dan laag zijn en dit kunnen dan wel technisch degelijke auto's zijn, ouderdom komt met gebreken. Belangrijk is om na te gaan hoe de staat van onderhoud is. Michelin banden zijn een goed teken alvast. Als er goedkope rommel onderzit gaan er bij mij direct alarmbellen af. Als je er zelf onvoldoende verstand van hebt, zoals hierboven aangegeven een aankoopkeuring uit laten voeren.

Een auto van een kwart eeuw kan van alles mis mee zijn. Maar idd toest is bij dat model de grootste vijand.

Zoals al gezegd is roest het grootste probleem bij de W210, verder is het een geweldige en zeer comfortabele auto. Het vervelende van het roestprobleem is echter dat het niet of nauwelijks definitief is op te lossen, het probleem zit namelijk in het staal waardoor de roest ook na behandeling van binnenuit zal blijven terugkomen.

Terug
Bovenaan