Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
mijn auto alfa romeo 166 2004 - een van de laatste 528 stuks op de weg :)
Nog steeds alive en kicking. Nu 25k km achter de rug in drie jaar met pakweg 400 euro onderhoudskosten per jaar.
Zie https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/alfa-romeo-166-2-0-t-spark-distinctive-2004-2/
Een vulkaanzwarte 166 met Zender bodykit, rood leder en de 3.0 Busso staat nog steeds hoog op mijn droomlijstje. Schitterende auto's! Veel fijne kilometers nog
De 166......Een van de auto's waarvan het me het meeste spijt dat ik hem nooit gehad heb...(naast de Lancia Thesis) Ik ging in 1999 zakelijk rijden, terwijl ik in de periode daarvoor 6 Italiaanse auto's privé gereden heb. Waaronder 3 Alfa's (75 V6 America, 164 TS en 164 Q4).....en dat in de jaren dat de mythe nog welig tierde dat zo'n grote luxe Italiaan je elke week ergens langs de weg liet staan.....Terwijl ik met geen van de Alfa's (en Lancia's en de Maserati) last heb gehad van echte problemen....(net zoals jou wel van die kleine, blijkbaar typisch Italiaanse dingetjes die Alfisten scharen onder de term "karakter"....)
Ik legde altijd uit aan mijn criticasters dat auto's net zoals vrouwen zijn......sommige mannen kiezen voor een niet bijster aantrekkelijke dame die wel elke dag het huis aan kant heeft en prima kan koken....anderen vallen voor een vrouw met een prachtig figuur die in de slaapkamer je hart wel sneller laat kloppen.....dat je dan af en toe naar de afhaalchinees moet en zelf je overhemden moet strijken neem je dan op de koop toe.....
Die mythe zorgde er ook voor dat de restwaarde van zo'n prachtige luxe uitgevoerde 166 dusdanig laag was, dat de leasetarieven minstens 30% hoger lager dan van een vergelijkbaar geprijsde (in die jaren vreselijk) kale Duitser. En toen ik uiteindelijk in zo'n Duitser terecht kwam (Audi) bleek dat de meest onbetrouwbare auto die ik ooit gehad heb.....
Heel veel rijplezier in je Alfa.....als ik je review lees ben je nog geen echte (enigszins masochistische) Alfist, maar wat niet is kan nog komen.....
fraaie reacties. Ze zijn nog steeds te koop voor bijna niks ( in mijn geval drie jaar geleden 1400 euri na inruil van mijn JagX-type ), maar je krijgt er een volle bak aan rijplezier en luxe mee terug. Ik hoopte eerst zonder brokken de 25k te halen, maar ga nu dus voor de 30k.. met de mazzel dat ik op pakweg 3 km af woon van twee garagisten, een origineel Alfa en de andere die er drie heeft gereden. Bij olie verversen neem ik zelfs mijn eigen olie mee, geen probleem. Volgens het boekje moet er 10w60 in en dat doe ik dus ook. Want olie lust 'ie wel. Zo'n 1/2000km.