Mijn Fiat grande punto 1.4 BJ 2008 Benzine maakt een schurende geluid bij het koud starten

Mijn Fiat grande punto maakt een schurende geluid bij het koud starten, maar het is alleen als het koud is, daarna start die gewoon. Ik heb al de multiriem en de spanningrol, de hele set vervangen voor een nieuwe, maar de geluid blijf. Wat kan het zijn?

Heb je de distributieriem ook vervangen? Heel belangrijk want als die knapt kan je een nieuwe auto kopen.
Ik denk dat niemand je hier met zekerheid kan vertellen wat het probleem is. Alleen maar gokken. Je zal dus naar de garage/dealer moeten gaan. Zodat ze daar kunnen achterhalen wat het werkelijke probleem is. Ik weet het heel vervelend ik hou er zelf ook niet van om naar de garage te gaan maar ja... weinig keus heb je. Tenzij je met dat geluid wilt blijven zitten. En het alleen maar erger zal worden en de auto zodirect de hele rit blijft scheuren.
In mijn ervaring worden dit soort mankementen alleen maar erger als je er mee door blijft rijden (wat ik zelf wel eens gedaan heb omdat ik gewoon echt geen tijd of zin had om naar de garage te gaan)

Het wordt de komende dagen wat warmer dus dan kan je mooi checken of het dan inderdaad minder is.
Bij twijfel toch maar even langs de garage.
Mijn Grande Punto uit 2009 (ook met 1.4 16V) heeft het niet. Maar die heeft dan weer kuren met de richtingaanwijzer.

Eventueel filmpje opnemen, helpt al heel veel
Ook het proberen te achterhalen waar het geluid vandaan komt helpt ook, bijvoorbeeld met de motorkap open en dat iemand anders de auto start zodat je kan luisteren waar het ongeveer vandaan komt

Terug
Bovenaan