Wat regulier onderhoud aan de motor gedaan, nieuwe contactpuntjes en de klepspeling gecontroleerd. Maar wat vond ik liggend op het klepdekselboutje dat precies onder de carburateur zit? Een speciaal soort boutje met borgmoer. Het boutje heeft een taps toelopend uiteinde en kon niet anders dan van de carburateur te komen. En juist boven de plek waar ik dit boutje vond, was een gaatje met schroefdraad waar dit boutje in paste. Even door het gaatje gekeken, maar er zat geen sproeier, alleen metaal. Boutje terug in het gaatje gedraaid en borgmoer vastgezet op hoop van zegen. Na het zeer weinige stelwerk aan de kleppen, klepdeksel er weer op gezet met veel geklieder met vloeibare pakking, starten en lopen. Nu had ik de contactpuntjes een week geleden al gedaan, en sinds die tijd loopt ie stationair wat lager in de toeren. Zou dit dan door dat moertje komen? Volgens het werkplaatshandboek is dit boutje de borgbout van de venturi. Ik weet hoe een carburateur werkt en inelkaar steekt, en ik dacht altijd dat de venturi een vast onderdeel van het luchtstroomkanaal was, dus een geheel. Zou die venturi dan beweegbaar zijn en geborgd moeten zijn? De motor loopt nog steeds perfect, en zonder venturi zou die toch echt veel slechter, of bijna niet lopen. Dus ik denk dat die venturi nog steeds op z'n plekje zit, kan ook niets vreemds zien.
En doordat die motor zo mooi trillingsvrij loopt heeft er voor gezorgd dat het borgboutje dus nog mooi op het kleppendeksel lag.