Stephan 5 Pitter
Wegverkenner
Prachtig topic! écht een topic naar mijn hart. Erg leuk om te zien en te lezen. Een feest van herkenning!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Weet ik niet. Taunusdriver zelf komt uit de hoek van Nieuwleusen volgens mij.Staat de beuntoko ook niet in Fryslân?
Klopt, klompen betekent niet gelijk een Fries, he? Haha, beuntoko staat in Nieuwleusen idd. Anders waren de klompen wel Scherjonnetjes.Weet ik niet. Taunusdriver zelf komt uit de hoek van Nieuwleusen volgens mij.
Nou.... overal waar dat aluminium een ander metaal tegenkomt gaat het hard... (Ervaring met Land Rover Series en Chrysler)Dit weekend is er een wonder gebeurd. Ik heb beide auto's gewassen. Ik ben niet zo van het wassen en poetsen, maar Gertrud wil ik stralend oranje houden en Sneeuwvlokje doet zijn naam geen eer aan als de witte kleur veranderd in iets anders. En aangezien de Opels van staal zijn gemaakt, helpt het ook tegen de roest om ze schoon te houden. Dan vraag je je toch af waarom de meeste auto's van dit tere roestende spul gemaakt zijn. Aluminium is nog teerder, maar oxydeerd toch heel anders waardoor er minder snel gaten in komen.
Zolang het geen Mrs. Bouquet is…Ja, dat is waar. Ik heb wel eens overwogen om een LaRo te kopen, maar nadat ik mij er eens in verdiept had liet ik dat idee maar weer varen. Inderdaad, die raakvlakken van ijzer en aluminium. Mijn vrouw had het wel leuk gevonden, lekker groot en lomp, en Engels, net als mijn vrouw. Mijn vrouw is ook net zo eigenzinnig als een Engelse auto.
Nna een jaar heb ik de startprocedure uitgevogeld. Bij koude motor en lage buiten temperatuur: choke uittrekken, 4 keer met het gaspedaal pompen en starten. Is het erg vochtig, dan een tweede poging, anders starten en lopen.
Mooi dat dat nog steeds kan. Wordt het museum nog steeds beheerd door de vrouw van Meindert of zit daar intussen iemand anders op?ik heb al een telefoontje gepleegd naar het grote Friese Opel onderdelenmagazijn, ook bekend als het Opel museum, en daar gaan ze in de miljoenen dozen met oude meuk zoeken naar die stootrubbers. Kan een paar dagen duren. Mochten die onvindbaar zijn, kan ik nog altijd de bumper met verchroomde slotboutjes monteren.
Mooi dat ze het nog kan.Weduwe van Wijk beheert nog steeds het museum, en die krijg je dan ook aan de lijn.