Naar aanleiding van een review heb ik bedacht om een Mini Cooper door de configurator te halen. Hoewel de verleiding groot was redelijk back to basics te gaan (immers, een Mini was oorspronkelijk geen royaal uitgeruste auto) ben ik toch voor enkele essentials gevallen. Ik heb sowieso een elektrische gekozen, maar in de SE Classic uitvoering en met een rood lakje. Geen geel, ik vind rood beter passen bij de Mini in zo'n classic trim. Ik koos ook voor de wat grotere accu (393 km WLTP, 160 kW), deze geeft wat speelruimte en pret op de weg. Het S-pakket geeft handige opties als stoelverwarming (naast een aantal dingen die van mij weer minder nodig zijn zoals verlichting spiegeltjes en kraaltjes). Ja, je kunt je helemaal te buiten gaan in de optiepakketten maar met deze basis kan ik goed de weg op. Wit dakje is wel leuk en ik ga hier voor een licht interieur. Ook de wielen krijgen een licht accent - geen zwarte bedoeling dus. De factuur toont een bedrag van 40.090 euro. Dan ziet het plaatje er ongeveer zo uit:
Ik ben er zeker van dat mijn idee niet breed wordt gedeeld en dat er onder jullie zeker mensen zijn die de optielijsten gaan aanvinken. Waar kom je op uit?
Ik ben er zeker van dat mijn idee niet breed wordt gedeeld en dat er onder jullie zeker mensen zijn die de optielijsten gaan aanvinken. Waar kom je op uit?