Mini Countryman

MCW 41

Petrolhead
mini-countryman-se-all4-2024.jpg

mini-countryman-se-all4-2024.webp

M0vz6VD.jpg

wJ4GidX.jpg

eGSh5zJ.jpg

H4o9V9d.jpg

o7OrPIw.jpg

W3lyOIh.jpg

K6hyYES.jpg

92kOkom.jpg

LEoh0jd.jpg

3XrD7Up.jpg

vgvc47q.jpg

YvJVOXD.jpg

NwSjxqM.jpg

ZARWOzW.jpg

iiCAj7z.jpg

LsNtq4V.jpg

Laatst bewerkt:
ik heb de clubman 2020 model. Heb de countryman nooit mooi gevonden, net als de 4 deurs. Nee, dat wordt nog eenmaal een 2023 clubman en dan is het over met mini rijden voor mij. Dit ziet niet uit.
Hoorde van de dealer dat ze zelf ook enorm balen dat de clubman eruit gaat.

Hmm, die groene Countryman met kleine velgen laat de minpunten van dit ontwerp wel erg duidelijk zien. Zoals de lijnen vanaf de achterste spatborden naar de achterkant taps toeloopt, zou de neus ook harmonieuzer richting voorspatbord moeten voortvloeien. Van opzij valt vooral een incongruentie tussen dak- en raamlijn op: de daklijn loopt om ongetwijfeld aerodynamische redenen behoorlijk af, terwijl Mini omwille van de herkenbaarheid de raamlijn heel vierkant heeft gehouden. En wat heeft Mini nu weer voor iets op de C-stijl geplakt? Weg ermee. Alleen de achterkant vind ik geslaagd. Het interieur vind ik wel smaakvol, modern en veel minder kitscherig dan voorheen.

Die eerste generatie was nog wel leuk, maar dit is vreselijk.
Ook raar dat er bij die versie COUNTRYMANS achterop staat ... :ROFLMAO:

Mijn broer hielp een vriend met een shoot van de Countryman en stuurde me tussendoor een filmpje van het interieur. Lettelijk alles wat hij aanraakte was keihard. Vind dat echt niet kunnen bij een auto van dat formaat en die prijs.

Terug
Bovenaan