Mobiele laadkabel / granny charger

DaanvW

Net ingestapt
Voor mijn e-C4 zoek ik een geschikte mobiele laadkabel. Op internet zie ik veel voor mij onbekende merken laadkabels en ik wil wel graag een geschikte en veilige laadkabel aanschaffen. De enige voor mij bekende mobiele laadkabel die ik zie is van Tesla maar ik weet niet of die geschikt is voor een e-C4.

Iemand een advies wat een goede mobiele laadkabel type 2 is?

zijn er genoeg, ze doen allemaal het zelfde.

Ze werken allemaal met het zelfde protocol en ze doen allemaal het zelfde. De een met wat meer functies dan de andere. De buren hebben er 1 van de lidl voor 150 euro en werkt ook prima op hun auto.

hou er wel rekening mee dat zo'n granny lader wel meer als nood is in het geval van een volwaardige EV. Ik zou er ook zeker een zoeken waar je het vermogen kunt terugschakelen van 16A naar bv 8A.

Want ga je jou ev zo aan het stopcontact trekken met 16 ampere dan is de kans groot dat of je hoodschakelaar er vroeg of laat een keer uit vliegt, zeker als de fase in de aansluiting afgezekerd is op 25A

Maar ook langdurig 16A trekken (in geval van jou staat hij zomaar 8-10 uur te laden) vinden lang niet alle bekabeling en zelfs stopcontacten fijn in een huis. Zeker bij langere bekabeling of een slecht stopcontact. Zorg zeker dat je een geschikt stopcontact hebt van een fatsoenlijk merk en minimaal 3x2,5m2 draad en zelfs dan nog zou ik kortstondig op 16A zetten, maar langdurig terug schakelen naar 10A of 8A, dan gaat het wel goed. Liefst gewoon het stopcontact waar mee je laad op een eigen groep.

Bij definitief gebruik bij huis zou ik een e-C3 altijd op een 11kw lader zetten en indien nodig de aansluiting bij huis ophogen met een load balancer er tussen.

Laatst bewerkt:
Lidl verkoopt er geloof ik ook: maar is niet zo bijzonder allemaal, de meeste laden max 2.3kW via het stopcontact. Ik gebruik de mijne eigenlijk bijna nooit, omdat ik niet thuis kan laden.
Meeste gaan tot 3.6kw (16A) en dat wil je langdurig dus niet. Of je moet een eigen groep met eigen stopcontact aanleggen. Of het laadvermogen terug schakelen

Meeste gaan tot 3.6kw (16A) en dat wil je langdurig dus niet. Of je moet een eigen groep met eigen stopcontact aanleggen. Of het laadvermogen terug schakelen
Precies. Een instelbare is daarom erg fijn. 10A voor thuis, 6A als je op een locatie moet laden waar je de bekabeling niet vertrouwt.

Maar ook langdurig 16A trekken (in geval van jou staat hij zomaar 8-10 uur te laden) vinden lang niet alle bekabeling en zelfs stopcontacten fijn in een huis. Zeker bij langere bekabeling of een slecht stopcontact. Zorg zeker dat je een geschikt stopcontact hebt van een fatsoenlijk merk en minimaal 3x2,5m2 draad en zelfs dan nog zou ik kortstondig op 16A zetten, maar langdurig terug schakelen naar 10A of 8A, dan gaat het wel goed. Liefst gewoon het stopcontact waar mee je laad op een eigen groep.

Bij definitief gebruik bij huis zou ik een e-C3 altijd op een 11kw lader zetten en indien nodig de aansluiting bij huis ophogen met een load balancer er tussen.
Dit is het beste advies dat je kan krijgen. En voor nood is een exemplaar waarvan je het vermogen kan terugschakelen inderdaad het slimste, die zijn er gelukkig genoeg.

Terug
Bovenaan