Motorstoring

S7871970

Startmotor
Goedendag,

Zojuist tijdens het optrekken begon mijn auto te haperen en het motormanagemant lampje (geel) te knipperen. Na 10 seconden stopte hij met knipperen en was weer uit, daarna reed de auto weer goed.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen en kan het kwaad om nog een dagje door te rijden aangezien het lampje nu weer uit is? Maandag even langs de garage maar lastig nu in het weekend.

Met vriendelijke groet,

Een knipperend motormanagement lampje is een indicatie van overslaan. Ook al was het maar tijdelijk, toch even het geheugen laten uitlezen, om te zien in welke cilinder het overslaan plaats vond. De katalysator beschadigd kan worden, als je doorrijdt met een overslaande motor. Het overslaan zélf kan meerdere oorzaken hebben, welke precies kan op afstand niet beoordeeld worden.

Een knipperend motormanagement lampje is een indicatie van overslaan. Ook al was het maar tijdelijk, toch even het geheugen laten uitlezen, om te zien in welke cilinder het overslaan plaats vond. De katalysator beschadigd kan worden, als je doorrijdt met een overslaande motor. Het overslaan zélf kan meerdere oorzaken hebben, welke precies kan op afstand niet beoordeeld worden.
Bedankt voor de reactie. Zojuist nog een stukje gereden maar niets meer aan de hand. Maandag even langs de garage, ooit eerder gehad toen was het de bobine. Gezien de klachten grotendeels overeen komen verwacht ik dat het deze weer is.

Dat noemt zich monteur... Ik noem dat onwetende uitlezers die niet verder kijken dan een computerschermpje... :rolleyes:

Ik zou je graag helpen, maar met alleen haperen en een knipperend lampje is er weinig te zeggen.
Daarvoor zal er toch meer onderzoek gedaan moeten worden en de omstandigheden zijn van belang: Koude motor, warme motor, wat voor snelheid, wat voor rij-omstandigheden (nat of droog) enz enz.

Wat voor auto en wat voor motor is trouwens ook wel van cruciaal belang om te weten...

Dat noemt zich monteur... Ik noem dat onwetende uitlezers die niet verder kijken dan een computerschermpje... :rolleyes:

Ik zou je graag helpen, maar met alleen haperen en een knipperend lampje is er weinig te zeggen.
Daarvoor zal er toch meer onderzoek gedaan moeten worden en de omstandigheden zijn van belang: Koude motor, warme motor, wat voor snelheid, wat voor rij-omstandigheden (nat of droog) enz enz.

Wat voor auto en wat voor motor is trouwens ook wel van cruciaal belang om te weten...
Vond het ook vreemd. Motor is een Ecotec 63 kw, 85 pk (geen idee wat de code is), Opel Corsa. De auto hapert bij zowel een koude als warme motor als ik bijvoorbeeld 60 rij in zijn 4 en vol mijn gas indruk om bijvoorbeeld naar de 80 te gaan. Dit doet hij overigens maar even zodra ik mijn gas in druk, ook lijkt hij minder goed op te trekken dus verlies van vermogen. Zelf denk ik aan de bobine of bougies (of beide), overigens het lampje na die ene keer niet meer gezien maar het haperen is er nog wel. Maandag moet hij weg voor de APK bij een ander bedrijf dus zal het hier ook nog even melden.

Bedankt voor de info.
Heb je ook nog een bouwjaar voor ons?
En wanneer heeft de auto voor het laatst een grote beurt gehad?

Het lampje is waarschijnlijk gaan knipperen bij een misfire (cilinder die niet/op het verkeerde moment ontsteekt).
Dit zou eigenlijk gewoon in het foutcode-geheugen moeten staan maar afhankelijk van de leeftijd van de auto wordt dat soms niet onthouden.

Bedankt voor de info.
Heb je ook nog een bouwjaar voor ons?
En wanneer heeft de auto voor het laatst een grote beurt gehad?

Het lampje is waarschijnlijk gaan knipperen bij een misfire (cilinder die niet/op het verkeerde moment ontsteekt).
Dit zou eigenlijk gewoon in het foutcode-geheugen moeten staan maar afhankelijk van de leeftijd van de auto wordt dat soms niet onthouden.
Bouwjaar is 2010, grote beurt vorig jaar bij de laatste APK, op een week na een jaar geleden.

Terug
Bovenaan